streetraceisalifestyle

Alla inlägg under maj 2011

Av Mandy Wollersheim - 12 maj 2011 20:46

Har suttit och ritat typ sedan klockan 13:00 idag så det har hunnit bli en hel del olika små teckningar. Här kommer några bilder:


Min lilla snigel som jag ritat :D Tycker att den är så sjukt söt!


Ros med glitter färg :D Kände mej tvungen att testa glitter färgerna som ja köpte på ÖoB idag. 


Tycker att denna är ganska rolig :D 


Jag kommer kanske tillbaka med fler bilder senare ikväll/ inatt :P


Hade gött

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 12 maj 2011 17:01

Ojdå det här var svårt! Jag har några olika favorit platser så jag får väl radda upp dom:


  • Garaget eller något ställe där det finns bilar!
  • I bilen med mp4:an i öronen och titta på allt som flyger förbi! Fort ska de gå!! :D
  • I hörnan av soffan med en riktigt bra bok!
  • Var än brossan är så är det min favorit plats om jag får vara där med honom! Han är min bästa vän och jag älskar att umgås med honom!
  • Tyskland - Min morfar och plast mormor och en del kusiner bor där. Jag är själv typ 40% tysk!
  • Hemma hos farmor och farfar! Det är mitt andra hem!

Det var dom jag kan komma på just nu. Finns säker jätte många fler men jag kan faktist inte komma på dom nu :P

Av Mandy Wollersheim - 12 maj 2011 16:23

 Bild 1: Denna bilden är på min bror när han låg på sjukhuset i Helsingborg efter bilolyckan har vad med i den 13/ 3 - 2011.  Han satt som passagerare i en bil som sladdade av vägen och körde in i ett träd. Han punkterade vänster lunga, bröt revbenet högst upp på vänster sida och fick en smäll på levern. Han låg nersövd på IVA (Intensivvårdsavdelningen) i 2½ dygn för att lungsn skulle få hämta sej lite. När han hade blivit väckt och började må lite bättre så flyttades han till KAVA (Kirurgakutvårdsavdelning) och det är på KAVA som denna bilden är tagen :D Jag spenderade dagen själv tillsammans med brossan medans mamma och pappa jobbade och denna bilden är väldigt speciell för mej för när jag såg hans min så förstod jag att han skulle bli bra igen. Han skulle bli samma bror som jag alltid har haft. Skämtsam och kärleksfull. Allt som allt så låg han på sjukhuset i 10 dagar och sen fick han ÄNTLIGEN komma hem! Älskar min bror över allt annat och är så oförkraligt glad att han klarade sej så bra som han gjorde!


Bild 2: Denna bilden är på mina prinsessor Siggi (Höger) och Skrollan (Vänster) Dom har alltid något lurt för sej och jag blir så glad när jag ser dom. Siggi är mamma till Skrollan och ibland när dom ska bestämma vem som ska bestämma så slåss dom så att tussarna ryker! Då brukar jag smyga upp bakom dom utan att dom hör mej och sen så skriker jag som en katt och då flyger dom iväg båda två XD hahahaha Så jävla kul men de måste upplevas live för att förstår hur kul det verkligen är!

Bild 3: Denna bilden är på en liten motor "träff" hemma hos oss :P Jag älskar allt som har med bilar och motorer att göra och om man gå in i mappen "bilder" i min dator så är 80% av bilderna på bilar, motorer, motorcyklar, bilmässor, brossans A -traktor (Närmast i bild till vänster) eller galna bilder från meck =) Brossans A-trakor är min favorit. Den är så sjukt jävla fräck!


Bild 4: Fjärde och sistsa bilden i detta inlägget är på min älskade gosse kanin Tiger. Han lämnade jordelivet den 5 April 2011. När jag ser bilder som denna så blir jag alldeles varm innuti för jag tänker på alla underbar stunder jag fick tillsammans med honom. Det var en ärar för mej att få ha honom i mitt liv i 8 år! R.I.P Tiger. Jag glömmer dej ALDRIG

Av Mandy Wollersheim - 11 maj 2011 18:22

Tjingeling Pling Plong :D


Vaknade imorse med en huvudvärk som inte går att beskriva med ord. Det måste upplevas live! Iallafall så drog jag mej iväg till skolan för att försöka göra något nyttigt. Ja kan ju säga som så att när klockan var 10:00 så klarade jag inte av att vara kvar längre. Den som inte har haft migrän eller en djävulsk huvudvärk vet inte hur det känns. Lärarna har ingen aning om hur det är även om dom säger att dom har de. Jag kan ju inte veta hur deras huvudvärk är men om dom säger att dom har migrän men ändå går till jobbet och är som vanligt så kan jag berätta för dom att dom har aldrig ens varit i närheten av min migrän. När jag mår som värst så ligger jag i sängen och gråter och ber att någon ska döda mej så att jag ska slippa lida :´( Minsta lilla ljud skär som blixtar genom huvudet och bakom mina ögon. Inget kul alls och ingen medicin hjälper!


Kan inte komma på något annat kul att skriva om denna dagen :D


MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 11 maj 2011 18:16

 

En nytagen bild var det ja. Här är en bild som är tagen för typ någon vecka sedan, har ingen nyare.

Av Mandy Wollersheim - 11 maj 2011 18:01

En av mina absolut favorit böcker är "Matildas sista vals" av Tamara McKinley.


Jenny är konstnär och bor i Sydney med sin familj. Så omkommer hennes make och lille son i en bilolycka. Till sin förvåning får hon ärva något högst oväntat - en fårstation som heter Churinga. I hopp om att läka sina sår reser hon dit. Brett är förman på Churinga. Han har länge drömt om att själv äga den gård som han satsat allt kunnande och kraft på så länge. Nu ska den nya ägaren komma dit för att inspektera sina ägor, och hon är till på köpet kvinna! Snart upptäcker Jenny att ingen vill berätta Churingas historia för henne. Ingen vill tala om den kvinna som så envist och tappert kämpade för att överleva i vildmarken, men en dag hittar hon Matildas dagböcker och får så småningom reda på allt hon vill veta- och mer därtill...


 

Av Mandy Wollersheim - 10 maj 2011 20:16

Har startat ett eget företag genom Spreadshirt. Länken till butiken finns här:

www.streetraceisalifestyle.spreadshirt.se


MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 10 maj 2011 09:32

En blogg som jag läser varje dag är: www.ovblog.se


Det är en kille/ man som jobbar som Ordningsvakt som skriver om sitt jobb och all erfarenhet som har får i sitt jobb. Han skriver på ett sätt som göra att man förstår vad han menar. Han berättar vad de olika lagarna och paragraferna står för och på så sätt så förstår man helhetsbilden bättre. Man bli ju mer insatt när man förstår vad det är som händer! Jag älskar att läsa hans blogg eftersom han lever min drömm. Hans inlägg är roliga men på samma sätt ändå tragiska. Folk förstår inte att ordingsvakter finns till för att folk ska kunna känna sej trygga. Det är verkligen tråkigt när han skriver om folk som kalla honom både det ena och det andra skällsord för att han har förökt att hjälpa dom. Har man inget bra att säga så ska man hålla käften och det tror jag nog att han skulle vilja säga till vissa personer men som den proffsiga person han är så biter han ihop och hjälper till ändå! Good on yah mate!


Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards