streetraceisalifestyle

Alla inlägg under september 2012

Av Mandy Wollersheim - 23 september 2012 21:49

Hej Hej :)

Jahaja då var det Söndag ingen. Känns lite tråkigt att helgen alltid går så fort men det kan inte hjälpas för imorgon börjar en ny jobbvecka med nya val och möjligheter :D 

 

Dagen idag har bestått av att plocka ner partytältet som vi har haft i trädgården som brossan har använt som garage för att slippa stå ute i regnet men nu vågade vi inte ha det kvar uppe längre när alla höststormarna drar förbi här runt stubbe 4 i skogen ;D hehe Det har varit ett jävla slit kan jag säga dej. Det är inte så att jag klagar för att det har varit för tungt eller något i den stilen men det har blåst lite och när jag stod och skurade tältsidorna så hade dom en tendens att flyga iväg hela tiden XD haha I alla fall så är tältet ihop packat nu och borden som stod där inne är körda till farmor och farfar och har nu fått sin viloplats i carporten tills nästa sommar kommer. Dagen har varit krävande men rolig förutom att jag klämde mej så in i hela helvete mycket när jag skulle sätta tillbaka grindarna på släpet. FY FAN I HELA HELVETE VAD ONT DET GJORDE!!! :´(

 

För att hoppa från det ena till det andra så kom min älskade bror hem med denna underbara present till mej idag:

 

Tack så hemskt mycket brossan<3<3 Älskar dej<3

 

Nu ska jag snart gå och lägga mej för jag är sjukt trött och som jag skrev så är det Måndag imorgon och dax för jobb igen :D

 

Hade bäst// Mandy

 

Av Mandy Wollersheim - 22 september 2012 15:17

Hejssan Svejssan :D

 

Här kommer ett glatt inlägg i kontrast till mitt "mensvärksinlägg" jag gjorde tidigt imorse via mobilen. Detta inlägget är precis som rubriken säger ett boktips inlägg :D För tillfället håller jag på att läsa en bokserie som heter CHERUB och jag måste få säga att den är sjuk bra. Det är spännande från första till sista rad och personligen så vill jag inte lägga böckerna ifrån mej när jag väl har börjat att läsa men det finns ju annat i livet som måste göras så mellan detta "annat" så passar jag på att plocka upp boken och läsa så mycket som jag bara kan!

 

För er som har läst Alex Rider böckerna och gillar dom så kan jag verkligen rekommendera denna bokserien då den faktiskt påminner mycket om Alex Rider i och med att det är barn/ tonåringar som är spioner/ agenter :)

 

Första boken i Cherub serien heter "Rekryten" och i denna boken får vi följa James när han och hans halvsyster Lauren rekryteras till CHERUB. (Klicka på respektive bild för att få mer information om boken)

 

 

 

 

Jag har inte kommit längre utan håller på att läsa femte boken. Den är verkligen jättespännande så nu avslutar jag detta inlägget för att fortsätta läsa ;D hehe

 

Ha en jättebra Lördag och var rädd om er// Mandy 

<3

Av Mandy Wollersheim - 22 september 2012 04:12

Ligger här i sängen i husvagnen och lyssnar på regnet som smattrar musikaliskt mot plåttaket. Kan inte sova men är ändå glad och nöjd. Hade lixom världens jävla hemska mensvärk för bara 30 minuter sedan och jag tackar Gud för att det gick över!! Jag lider av fruktansvärda smärtor under mensveckan så när jag väl slipper smärtan så känner jag mej lyckligt lottad! Såhär har jag haft det sedan mi n första mens som hormonstin tonnåring. Ett rent helvete om du frågar mej för jag blir helt begränsad av smärtan och kan varken jobba eller vara social utan ligger för det mesta i sängen och gråter så jag ärligt talat blir rädd för mitt eget bästa. Det är flera gånger som jag har legat i sängen och gråtit hjärtskärande hemma själv när resten av familjen har varit på jobb. Några av gångerna ha det varit riktigt nära att jag har ringt efter ambulans för så ont har jag haft. Det är verkligen inte normalt att ha så ont så jag måste söka hjälp snart!

Hoppas att du har sovit gott och är utvilad när du läser detta.

God Natt// Mandy

Av Mandy Wollersheim - 19 september 2012 21:24

Jag vet inte om du som läser detta har sett videon "Inte en till" med polisen som berättar om den unga killen som kör rattfull och krockar. Jag själv har sett videon och jag känner så väl igen mej själv i den. Inte att jag har kört rattfull eller att jag har suttit i en bil som blivit krockad av en som kört rattfull utan att vara den anhöriga som svarar i telefonen på morgonen och möts av en röst som säger: "Alexander (min bror) har varit med i en bilolycka" Jag vet hur det isar till i kroppen och hur hjärtat stannar till och inte vill fortsätta slå. Denna länken går till ett inlägg som jag har gjort om min bror och hans olycka: BROR<3

 

Till dej som inte har sett videon så ber jag dej att ta dessa 15 minuterna av ditt liv och titta på den. Jag ber dej även att inte tänka tanken: "Det kommer aldrig att hända mej!" - Jag tänkte också så förr men den tanken skulle aldrig falla mej in igen eftersom jag VET med SÄKERHET att det kan hända mej och min familj!



Älskar dej min underbara bror och jag är så glad att du och Tobbe lever<3<3

Av Mandy Wollersheim - 14 september 2012 20:15

Hej mina underbara läsare :D

Hur är det med er denna Fredag? Här är det så bra som det kan bli när det är just Fredag. Har inget planerat inför kvällen utan tänker ta den som den kommer. Funderar på att gossa upp mej i soffan här i husvagnen och titta på ett gäng filmer. Det är ju inte precis väder för att vara ute för det regnar så in i helvete här nu :S Som det ser ut på dmi.dk så kommer det att regna ett tag framöver :P

Som jag nämnde i början på inlägget så funderar jag på att titta på film och bara mysa. På tal om film så hittade jag en sjukt bra film igår i en filmserie som jag ÄLSKAR nästan lika mycket som The Fast and The Furious. Filmen heter Flicka - Country Pride (klicka på bilden för att komma till IMDB för mer information om filmen)

 

Det är verkligen en jättebra film och det är 3 filmen i en serie som heter FLICKA. De som känner mej vet ju om att jag älskar både hästar (djur) och hästar (bilar). De första två filmerna är dessa: (Klicka på bilderna för att komma till respektive sida på IMDB)

     

Jag hoppas verkligen att det kommer fler filmer i serien för jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR verkligen denna filmserien<3<3   


Nu önskar jag alla mina underbara läsare en trevlig fortsättning på Fredagskvällen :D

Vi ses när vi hörs och vi hörs när vi ses//

                    Mandy

=)

Av Mandy Wollersheim - 13 september 2012 20:34

Vissa dagar känns livet bara lite bättre än de öviga...  


Av Mandy Wollersheim - 11 september 2012 08:19

Idag är det 11 år sedan terrorattacken mot World Trade Center i New York. Det är också 11 år sedan min kompis och hennes familj miste sitt liv i just samma hemska tragedi. Det är helt sjukt att det verkligen har gått 11 år. Inte 11 timmar, dagar eller månader utan 11 ÅR. Det går inte en dag utan att jag tänker på henne och hoppas att hon och hennes familj har det bra där dom är. Självisk som jag är så önskar jag ändå mest av allt att hon fanns här hos mej :´( Jag kommer aldrig att glömma dej gumman för du lever för alltid vidare i mitt minne och mitt hjärta<3

 

 

VILA I FRID <3

Av Mandy Wollersheim - 9 september 2012 22:30










Hejssan Svejssan mina bloggissar =)

 

Hade först tänkt skriva "hur har eran dag varit" men sen kom jag på att jag har skrivit det i flera inlägg nu så det börjar bli tråkigt så här kommer den nya versionen: Läget? haha

 

Min dag har varit bra och fullspäckad. Först har jag varit i Hyllinge på Jula och City Gross. På Jula köpte jag denna lampan och den är faktiskt sjukt häftig. Den lyser hur starkt som helst och det är super fräckt att man antingen kan ha den på automatiskt växla mellan alla färgerna eller så kan man välja bara en färg om man nu känner för det. Jag har satt den på att växa mellan färgerna för det gör att det blir lite mer Disco feeling :D Yeah! (klicka på första bilden för att komma till informationen om lampan)


 

Här är en dålig video på lampan i action. Videon gör verkligen inte ljuset rättvist :/

 

Inne på City Gross fanns det bara en sak som intresserade mej idag och det var ED hörnan. Och inte fan blev jag besviken då jag kom hem med 4 nya drickor till samlingen :D

Nu har jag ungefär 154 burkar/ flaskor i samlingen. Måste få tummarna ur röven någon helg och asa fram alla drickorna och fota hela samlingen och räkna dom så jag verkligen vet hur många jag har :P 


Eftersom jag ändå filmade den nya lampan så passade jag på att filma min myshörna vid radion. Videon kommer här:


 

Ja det var allt för idag. Kommer väl tillbaka imorgon en runda. Ska ta min migrän medicin nu och hoppas på att mitt migränanfall som håller på att ta fart kanske kan avta. Vi får väl se.

Hade bäst// Mandy

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards