streetraceisalifestyle

Alla inlägg under februari 2012

Av Mandy Wollersheim - 29 februari 2012 19:54

Ja egentligen så säger ju rubriken allt så jag borde bara kunna ladda upp en hel bomb med bilder men det kommer jag inte att göra. Istället kommer jag att berätta lite om hur det faktiskt var på Väla :D hehe

Först så skjutsade brossan mej till farmor och farfar och sedan åkte jag med dom in till Ängelholm där jag träffade upp min syster Pernilla. De tog lite tid att hitta henne för vi gick om varandra flera gånger XD haha När vi väl hittade varandra så skrattade vi så att vi höll på att tappa luften båda två :P haha När vi väl hade slutat skratta och gråta så gick vi mot stortorget och tittade efter bussen. Vi va bombsäkra på att vi hade missat den men den var lite sen och det var super bra för då slapp vi ju stå och vänta i en timme! Väl på bussen så lyssnade vi båda på musik och jag höll nästan på att somna ;P haha


Framme på Väla så var det väldigt lugnt. Nästan inget folk alls så vi gick rundor i affärerna och tittade. Jag köpte lite olika saker:


New Yorker - 2 stycken linnen och en party topp

Akademibokhandeln - Kalender med "egen" framsida

Panduro Hobby - Svart pastafärg och svart sugerpaste

Pistachia - Red Bull <3<3

Intersport - HIF örngott

Gina Tricot - Sport BH

Ur & Penn - Bitchringar (örhängen)


Bilder på sakerna kommer här:

 

   

Av Mandy Wollersheim - 28 februari 2012 20:48

Det har verkligen varit ett riktigt ståhej om den nya Burn Energy Drinken och igår så kände jag att jag var lite sådär illa tvungen att prova den eftersom alla säger att den är så god. Själv tycker jag att den smakar som gammalt godis. Den har en väldigt stark kivi eftersmak och jag gillar verkligen inte kivi så den är inte i min smak. Dock så ÄLSKAR jag färgen på drickan. Avgör själv från denna bilden:

 

Det är en underbar blå färg! Här kommer en "hälla upp" video som jag gjorde lite sådär halv snabbt. Bry er inte om min och mammas färgduell i bakgrunden XD haha

Jag vet faktiskt inte varför färgen inte syns så bra i videon men de kan nog bero på de dåliga ljuset :/ 

Av Mandy Wollersheim - 28 februari 2012 16:06

Testa Gevalia Millicano - Powered by Smartson

Av Mandy Wollersheim - 25 februari 2012 14:08

Jag fick en fråga för några dagar sedan som jag tänkte att jag skulle besvara nu. Frågan var följande: "Vilken är din absoluta favorit tv serie som du kan se om och om igen utan att tröttna? Varför och var såg du den första gången?"


Jo nu ska ni få veta vilken tv serie som är min absoluta favorit. Det är nämligen The Flying Doctors eller Doktorn kan komma som serien heter på svenska. Första gången jag såg den va hos min farmor och farfar när jag var runt 6 år gammal. I fler år satt jag och farmor bänkade framför tv:n och följde vart enda avsnitt som två dårar. Inget kom emellan. Inte mat, inte gäster...INGET. Det var min och farmor tid! Det var verkligen underbart att vi trots vår åldersskillnad kunde brinna för samma sak. För att sen svara på frågan om varför jag älskar serien så mycket så finns det flera svar. Australien, Piloter, Flygplan, The Outback mm Sen att det finns några snygga killar och tjejer med i serien skadar ju verkligen inte. Som till exempel Dr. David Ratcliffe som spelar av Brett Climo, Pilot Samuel "Sam" Patterson som spelas av Peter O´Brien, Dr. Thomas "Tom" Callaghan som spelas av Andrew McFarlane och Mekanikern Emma Plimpton Patterson som spelas av supersnygga Rebecca Gibney :D Eftersom jag älskar serien så älskar jag ALLA karaktärerna på sitt egna sätt. Det är som en stor familj! :´) Jag är så galet kär och besatt av serien att jag kan nästan alla namnen på de 221 episoderna och jag kan de flesta skådespelarna utantill. Jag kan även ALLA radiokoderna och HELA alfabetet för piloter. Jag vet en hel del om de olika platserna som serien är inspelad på. Haha kort och gott så är det som en drog. Ju mer jag vet desto lyckligare är jag <3


Jag äger själv hela DVD samlar boxen med tillhörande liten bok om karaktärerna. Jag äger även en bok med riktiga historier från The Flying Doctors :D

        


Någon gång i mitt liv så kommer jag att åka till Australien och besöka inspelningsplatserna och jag kommer inte att åka tillbaka till Sverige igen. Det är min allra största dröm. Den är även större än att äga en egen Subaru. Jag vill bo på en gård med får mitt ute i buschen med ett eget Sessna =) Då är min lycka på topp!    

Av Mandy Wollersheim - 24 februari 2012 19:48

Jaha jag är fortfarande sjuk så det händer inte så mycket just nu. Sover mest och hostar. Men penicillinet hjälper faktiskt. YEAH! Hoppas bara att det går över snart för jag är verkligen trött på att vara sjuk och hopplös nu. Jag kan knappt gå ut och hämta posten utan att jag är så slut att jag kan stå upp och sova. Det är liksom 50 meter till postlådan från vårt hus så det känns verkligen löjligt. Hur som helst så är det infektionen som jag har i kroppen som jag får skylla på :P hehe Tabletterna som jag tar är dessa och dom är väl ganska bra om jag får säga det själv:  


Ja men detta var nog allt för denna gången. Och till alla er som vill se mina tysklands bilder så har jag bara en sak att säga: Adda min facebook - Mandy Wollersheim så finns alla bilderna där. Jag kan liksom inte ladda upp bilderna här för man får bara ladda upp 500 bilder med snabbuppladdaren och jag orkar inte ladda upp dom en och en :/

Av Mandy Wollersheim - 22 februari 2012 20:13

Jaha om jag ska börja lite här nu och beta av rubriken.


1.  Sjukskriven

Jag har haft sjukt ont i halsen sedan i Torsdags eftermiddag och under helgen blev det 10 gånger värre och i går så kunde jag verkligen inte vänta längre utan var tvungen att gå till läkaren för jag hade så ont i mina revben efter allt hostande så jag kunde nästan inte andas utan kippade efter andan. När jag kom till läkaren så sa han först att dom inte gör något åt en förkylning som inte har varat en vecka men när han hade lyssnat på mina lungor så sa han att det lät inte alls bra så jag blev skickad att ta blodprov och tempen. När jag hade varit och gjort det så fick jag reda på att jag hade nästan 39 graders feber och jag brukar ligga på undertemp på cirka 36 grader. Sen så hade jag en svår luftrörskatarr så jag fick penicillin och order om att åka hem och lägga mej :/


2. Paket

Jag fick en paketavi på posten i Måndags men kunde inte hämta den fören igår. När jag hade lämnat in avin på posten så fick jag ett ganska stort paket i mina armar och jag hade verkligen ingen aning om vad det kunde vara men när jag såg avsändaren: Holland och lyssnade på kluckande i paketet så la jag ihop 1 och 1 och fick tillslut resultatet Energi Dricka. Sen så la jag till 1 till och kom fram till att eftersom det var från Holland så måste det vara Cannabis. När jag öppnade paketet så fanns där ett helt FLAK med Cannabis Energy Drinks :S Jag har inte beställt någon men jag har kontaktat Cannabis och frågat efter klistermärken. Men jag hade aldrig i hela mitt liv trott att dom skulle skicka drickor till mej. Men det var ju snällt av dom och verkligen oväntat.

 


3. Brev

Idag kom mamma och knackade på dörren till mitt rum när jag låg och sov och sa att jag hade fått brev. Det var ett brev från Beaver Buzz Energy Drink. De va jättefina klistermärken och jag är jätte tacksam :)

 


Ja de va allt för denna gången. Vi hörs när vi ses och vi ses när vi hörs.


Av Mandy Wollersheim - 18 februari 2012 14:24

 

Namn: E.T - The Eextra Terrestrial

Produktionsår: 1982

Längd: 115 minuter

Kända skådespelare: Henry Thomas, Drew Barrymore

Filmen handlar om en utomjording som råkar bli kvarglömd på jorden av ett rymdskepp, som besökt vår planet. Han hamnar hos en vanlig familj och med deras hjälp lyckas han till slut kontakta sitt rymdskepp, som kommer och hämtar honom.


Mina tankar om filmen:

Jag tycker att denna filmen är jätte fin. Har sett den när jag var mindre men har aldrig riktigt förstått budskapet i den men det gör jag nu :´)

Av Mandy Wollersheim - 15 februari 2012 20:41

 

Jag håller på att läsa en super bra bok just nu. Den är så rolig så det är inte sant XD haha Den handlar om 4 väninnorna Inez, Olga, Viola och Svea. Dom vinner en bussresa till Tyskland för att gå på julmarknad och när dom är där så händer det en himla massa olika saker. Både bra och dåliga! Fast att jag inte har läst färdigt den än så vill jag verkligen rekommendera den :)

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards