streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juni 2012

Av Mandy Wollersheim - 29 juni 2012 09:49

Tjena :D

Hinner med ett snabbt inlägg innan jag måste till jobbet så här kommer en bild på ovädret som är på väg in över oss:

 

Ja det ser ju inte så kul ut :S Det blir nog ett jävla åskväder som vi inte kommer att glömma på längre. Ahja nu ska jag till jobbet. Ses och hörs//

                                                  
                        

Av Mandy Wollersheim - 28 juni 2012 23:48

Hej Hej här kommer ett kort och snabbt inlägg!


Jag skrev ju igår att jag hade köpt batteriljus på Biltema och att jag såg fram emot att använda dom. Jag gjorde även en video där jag pratade om dom men vill jag skrika ut en varning till er andra som antingen har eller har funderat på att köpa dessa ljusen från Biltema: GÖR DET INTE FÖR ER EGEN SÄKERHET!!!


Jag ska nu berätta vad som hände igår när husvagnen som jag bor i höll på att ta fyr:

Jag satt och tittade på film via datorn och hade bäddat upp min säng. Tänkte att det skulle vara mysig med lite värmeljus känsla så jag startade mina 8 ljus jag hade köpt på Biltema och de 4 ljusen som jag köpt på Jula. När jag hade tittat i cirka 40 minuter på filmen så känner jag en riktigt stark, och jag menar RIKTIGT stark, doft av rök och bränt plast. Jag flyger upp ur sängen och håller halvt på att få en hjärtinfarkt när jag kommer fram till ljusen som står ovanpå TV:n. DOM RYKER!!! Det är batteriljus och dom ska fan inte ryka men dessa 8 ljusen var för fan på gränsen till att börja brinna!! Jag släckte alla Biltema ljusen och luktade sedan på Jula ljusen. Dom luktade inget alls och var inte ens varma. Jag vet sedan innan att Julas ljus är bra för jag har ljus sedan innan som jag har köpt där och som har varit tända i över 3 månader i sträck utan att något har hänt.


När jag vaknade i morse så luktade jag på ljusen igen och fy fan vad dom luktade rök och bränt plast. Självklart så ska jag lämna tillbaka Biltema ljusen och be om pengarna tillbaka för jag litar inte ett skit på dom mer. Kommer att köpa alla mina batteriljus på Jula hädanefter!!!


Såhär ser ljusen ut som jag köpte på Biltema:

 

Det står för övrigt ingen stans på beskrivningen eller förpackningen att man inte kan ha dom tända längre stunder!

 


Hade bra//

       

  

Av Mandy Wollersheim - 27 juni 2012 20:49

Hejssan Svejssan :D

Idag har jag varit ute och flugit med familjen. Inte flugit med ett flygplan då utan menar mer att jag knappt har suttit ner på hela dagen. Morgonen började redan klockan 5 imorse när jag jag vaknade av att de jävla kråkorna/ skatorna satt och pickade på tackluckan på husvagnen. Under de 2 veckor som jag har bott här nu så har dom väckt mej klockan 5 varje morgon och jag blir lika sur och vresig varje morgon XD haha I alla fall så är det bästa sättet att få bort dom att masa sej ut sängen och banka nätt i taket. Då flyger dom sin väg ett tag och förhoppningsvis så hinner man somna om innan dom kommer igen. Hur som helst så somnade jag om och hörde inte dom mer utan sov gott ända tills mamma kom och väckte mej klockan 06:50 för då var det dags att gå upp. Brorsan skulle vara på Ängelholms sjukhus klockan 9 och vi skulle vara där helst 15 minuter innan så det var därför vi var uppe så tidigt. Klockan 08:30 befann vi oss på sjukhuset och pappa och brorsan gick till läkaren och jag och mamma hamnade i caféet :D Där bjöd jag mamma och mej själv på kaffe och busig som jag är så tog jag denna bilden på mamma:  

Kakan är min och den var super duper mega jätte god! Jag erbjöd mej att köpa en till mamma också men hon var bestämd med att hon inte ville ha. Men det var tur att den och kaffet var gott för allt som allt så kostade 2 små koppar kaffe och den kakan 45 kronor. Kaffet kostade 15 kronor per kopp och kakan 15 kronor den också!! Rena rånet! Efter fikan så gick jag till apoteket och köpte en ny tub med Hydrokortison salva för det behöver jag mot mina enorma myggbett som jag alltid får på våren/sommaren/hösten. Jag är liksom allergisk mot myggor.

 

När vi brorsan var färdig hos läkaren så åkte vi och handlade frukostbullar och sen körde vi till farmor och farfar och fikade. Det var super mysigt  Sen körde vi hem och mamma och pappa gjorde räkningar medan jag städade lite i husvagnen för trevlighetens skull. Efter att räkningarna var färdiga så bar det av mot Halmstad för att shoppa lite. Första stoppet blev Biltema och denna bilen mötte oss vid ingången:

 

Först så trodde jag att någon hade blivit sjuk men det visade sej att det var själva ambulansen som hade blivit sjuk   Den hade en trasig lampa så de var inne och köpte en ny och sen spann den som en katt igen   

 

Egentligen så skulle vi bara köpa några dela till en av bilarna men det slutade med en hel kass full. Jag köpte bland annat: batteriljus, en spritspåse i tyg med tillhörande tyllar, ett grenuttag med strömbrytare,ett resekitt med flaskor för tillexempel schampo/balsam/duschcream och en ny kedja till min moppe.

 

Efter Biltema blev det en runda till Rusta där jag även där köpte batteriljus och även självhäftande bandage. Sen bar det av till Siba för att kolla på TV men dom hade dåligt med både TV apparater och personal på Siba i Halmstad så vi körde igen och sista stoppet innan vi åkte hem blev MAX Hamburgerrestaurang. Eftersom jag inte äter hamburgarna som dom gör där så beställde jag annat gott istället. Det blev pommes, mossarellasticks, smältost och en chokladlyxmilkshake :D

 

(Jag vill inte ha någon lektion om hur onyttigt detta är för det är mitt liv och vill jag bli fetare så äter jag mej fetare!!

 

Efter MAX så åkte vi hem och det är skönt att sitta ner och göra inget alls just nu mer än att slösurfa och sedan gå och lägga mej. Har blivit inringd till jobb imorgon så får gå och lägga mej i tid och får lite mer pengar tills nästa helg :D Då är det EKEBOFESTIVALEN som gäller med mamma och Tim  

 

Här är en bild på sakerna jag köpte idag:

 

Haha min fot kom med XD haha

 

Här är en video på mina batteriljus i action:


 

Hade bäst mina älskade läsare. Ni är guld värda!!//

                                                       

Av Mandy Wollersheim - 25 juni 2012 21:30

Hej Hej bloggen :D

Nu kommer det en lite uppdatering från husvagnsvärden igen. Det har regnat exakt hela dagen idag utan uppehåll och jag var precis inne på Dmi.dk och då var det denna bilden som mötte mej:

 

Det är ju inte precis ett litet regnväder som ligger över oss. Det ser ut som att det aldrig kommer att sluta regna. Jag vill ju ha sommarväder så jag kan få bli lite brun innan jag åker till Tyskland. Men som det ser ut nu så kommer jag likna en mjölpåse när jag åker dit :P hihi

 

Jag tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder från mitt hus på hjul. Bilderna är inte i ordning så det är från olika dagar:

        

Hade bäst mina älskade läsare så hörs vi när vi ses och ses när vi hörs//

                                                                               

  

Av Mandy Wollersheim - 25 juni 2012 01:23

Tjingeling pling plong mina älskade läsare!


Sitter här i husvagnen, där jag bor för tillfället, och lyssnar på regnet som smattrar på taket. Det har regnat mestadels av dagen här så det förvånar mej inte en enda sekund att det regnar nu heller. Det har faktiskt inte hållit upp en enda sekund sedan klockan 23:40 :P Var inne en snabbrunda på DMI.Dk´s hemsida och hittade denna radarbilden:

 

Jaa vad ska man säga? Kan ju inte säga mer än att det snurrar runt runt runt där jag bor och troligtvis kommer att fortsätta så en del timmar framöver. Hur som helst så ska jag titta på några fler avsnitt av The Flying Doctors   och sen ska jag bädda ner bordet till säng så att jag kan sova :D

 

Natti Natti//

             

Av Mandy Wollersheim - 23 juni 2012 17:47

Denna midsommaren spenderades först hos farmor och farfar tillsammans med vänner och släkt och sen tog vi festen med oss hem och då tyckte jag och brossans tjej att det var dax att sjunga SingStar så det gjorde vi. Här är några stört seriösa videor XD haha Släng gärna in en kommentar eller två!


BILDER FINNS HÄR: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150986376918415.452216.541348414&type=3

 

Jag och brossans tjej sjunger Vi kan gunga :D


Jag och brossans tjej sjunger Eloise :D


Jag och brossans tjej sjunger Fångad av en stormvind :D


Jag och brossans tjej sjunger Det gör ont :D


Jag och brossans tjej sjunger Hos dej är jag underbar :D


Jag sjunger Under ytan :D


Ja det var allt för denna gången men vi ses nog snart igen//

                                                  

                                           

Av Mandy Wollersheim - 14 juni 2012 17:02

Till mina få läsare som finns kvar och fortfarande tittar in då och då så vill jag bara säga att jag INTE INTE INTE har övergett er utan att jag bara har väldigt mycket att göra för tillfället. Innom en snar framtid, imorgon skulle jag tro, så kommer jag att skriva om morfars begravning som jag var på i Tyskland för några veckor sedan. Det kommer även att komma lite tillhörande bilder och uppdatering på annat som har hänt i mitt liv sedan jag skrev sist.


Jag älskar er mina läsare//

                                       

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards