streetraceisalifestyle

Alla inlägg under mars 2012

Av Mandy Wollersheim - 29 mars 2012 16:21

Idag när jag kom hem från jobbet så låg det ett efterlängtat paket i postlådan. Såhär såg det ut:

 

Paketet innehöll en mycket efterlängtad bok som jag beställde för lite mindre än en månad sedan. Det var denna boken:

Jag har letat efter denna boken i över 10 år. Den kom ut år 1991 alltså samma år som jag föddes och för er som vet vilken serie The Flying Doctors är så kan ni ju lägga ihop 1 och 1 och då förstå att det är en bok om själva tv serien och bakgrunden till serien. Det är en svår bok att få tag i och jag har för mej att jag har läst någon stans att den bara kom ut i 1000 upplagor och nu har jag alltså den ena av dom :D Tyvärr så är det inte en ny bok utan någon har haft den före mej så det finns lite små skavanker här och där men inget som inte gör det värt att äga den. Jag är helt i extas eftersom jag har velat ha boken så länge och nu har jag den äntligen! Happy Day! <3  


Hade bäst//

 

Av Mandy Wollersheim - 26 mars 2012 22:17

Först vill jag säga att jag är ledsen att jag inte har fått upp bilderna förrän nu men jag har mått och mår fortfarande riktigt dåligt. Jag har en fruktansvärd värk i huvudet på vänster sida. Jag kan verkligen säga att den är fruktansvärd för jag är van vid att ha hemsk migrän men detta är 10 gånger värre så om det har gått över till imorgon så blir det att besöka en läkare eller åka till akuten. Jag hoppas bara inte att det är något allvarligt.


Här kommer bilderna från Malmö Motormässan:

                                                                   


Vi hörs och ses//

 

Av Mandy Wollersheim - 22 mars 2012 17:38

Som dom flesta av mina kompisar vet så älskar jag att läsa och så fort jag hittar en bok som jag tycker är spännande så kan jag verkligen inte släppa den utan måste läsa läsa läsa och läsa tills jag når sista sidan. Här är 2 böcker som jag vill tipsa om:


Nummer 1:

Johanna är född på Island, hästarnas ö, men uppvuxen i Sverige. På Island finns hennes pappa, som hon inte längre har någon kontakt med, hennes älskade farmor och hennes islandshäst Sunnanvind, som hon knappt minns längre. I Sverige blir det ridskolehästen Kasper som får bota all Johannas saknad och längtan. Men när Kasper blir sjuk och måste avlivas är det något i Johanna som går sönder:

"Alla tankar jag tänker gör ont. Jag vet inte vad jag förväntas göra när det inte längre finns en liten mörkbrun häst i den tredje spiltan till höger när man kommer in i stallgången på vår ridskola. Deras ridskola ..."

Johanna tappar alltmer greppet om tillvaron, och slutligen skickar mamma iväg henne till pappa på Island, både för att hon ska komma bort från problemen och för att hennes farmor inte har långt kvar att leva.

Nu börjar ett helt nytt liv, en tillvaro långt ute på landsbygden tillsammans med de vilda hästarna, men också med en tystlåten pappa som inte är lätt att lära känna igen.




Nummer 2:

 

Cherub är inte MI6 och James är ingen Bond. Här finns inga superskurkar eller osannolika högteknologiska hjälpmedel. Men Cherub-agenterna kan röra sig fritt utan att dra uppmärksamhet till sig och de kommer över bevis som sätter dit organiserade brottslingar. De är ungdomar mellan 10 och 17 år. Men officiellt existerar de inte.

James är en 12-åring med tuff bakgrund, som har svårt att anpassa sig i skolan. Vi träffar honom samma dag som hans mamma dör och han tvingas skiljas från sin halvsyster. När James placeras på ungdomshem i väntan på att få en fosterfamilj, tycks hans liv vara på väg mot en ny bottennotering.

Men någon har fått upp ögonen för honom. Någon som representerar Cherub en topphemlig organisation bestående av ovanligt unga, hemliga agenter.

Läsaren får följa James väg från soffpotatis till agent. Cherubs träningsprogram är spännande, men stenhårt. James tvingas konfrontera sina värsta fobier och är många gånger nära att knäckas. Han skickas också ut på uppdrag och måste försöka stoppa den största terroristattacken i Storbritanniens historia.



Av Mandy Wollersheim - 20 mars 2012 03:35

Jaha jag tänkte att jag får väl köra en liten snabbuppdatering på vad för fler äventyr jag var på i helgen förutom Ekebo. I Söndags så var familjen på nya Biltema i Helsingborg och där tog jag dessa super proffsiga mobilbilderna med min älskade Samsung:  

Vi spenderade runt 1 timme på att bara gå runt och titta och peta på allt som vi kom åt. Vi betedde oss som riktiga cirkus apor så folk glodde rätt bra på oss men de sket vi i :P haha Sen lämnade vi affären utan att ha köpt en ända gjer. Like a BAWS liksom XD haha


På vägen hem från Helsingborg svängde vi in om ICA MAXI i Ängelholm och där passade jag på att köpa lite "låt-mej-bli-av-med-förkylningen" produkter. Dessa 2 vänner fick lämna sin sköna plats på hyllan och sedan följa med mej hem:

Dom va ju inte billiga kan jag säga men åtminstone den till höger fungerar super bra. Nezestripsen var ingen jätte hitt och dom var rätt dyra så ja man lär ju sej av sina misstag. Ahja hur som helst så måste jag vara något så när frisk på Lördag får då bär det av hit:

Någon annan som ska dit? Om ni ser mej får ni gärna komma fram och hälsa. Jag kommer att ha kameran fastvuxen i högerhanden så det blir lätt att känna igen mej =) hehe


Ja men detta får avrunda för detta inlägget. Nu ska jag snart försöka sova lite fast att jag nyser var 10:de minut.


Hade gött

 



 

Av Mandy Wollersheim - 18 mars 2012 14:56

Ja som jag skrev i förrgår så skulle jag ju till Ekebo med min syster igår/ inatt och se Perikles och Dead by April. Det finns ett ord som summerar kvällen perfekt och det ordet är AWESOME!!!!! Fy fan va kul vi hade. Kvällen började med att jag blev skjutsad till henne vid 19 tiden och sen hade vi en liten egen privatfest. Först delade vi på en Smirnof Ice och sen spelade vi Fia med hut och huttarna innehöll kopparvärs cider. Fy fan va kul de va.

     

När hon hade vunnit 2 gånger i rad så började vi spela UNO istället och det slutade med att hon vann 6 gånger i rad och den 7:de gången hade hon ändå 20 kort men jag hade bara 11. Hur fan kan man va så dålig? XD Egentligen skulle pappa ha hämtat oss hos henne vid klockan 21:15 men när klockan va 20:30 kom vi på att vi skulle gå hem till mej genom skogen på en riktigt lerig skogsväg med en cider som bytte händer ofta XD haha ja herre gud alltså! När vi kom hem till mej så satt mamma, pappa och brossan redan i bilen och väntade på oss så de bar av iväg. Väl framme på Ekebo så var det ganska dött så vi satte oss och tittade lite på folk och lyssnade på Perikles som spelade sköna låtar som man kunde gapa med till a.k.a sjuka till :P Första köpet blev som vanligt en 4:a Red Bull Vodka då det är min absoluta favorit. Sen satt vi och pratade med lite kompisar och tiden gick så blev vi hungriga och bestämde oss för att gå och köpa pommes men dom var super äckliga :S Fick dock tillfället att fotografera den nya Ordningsvakt uniformen då en av Ordningsvakterna hade den:

Haha asså jag vet att det är en jätte dålig bild men jag hade bara mobilkameran att fotografera med och jag ville inte ha med hans ansikte för han förtjänar ju faktiskt att få vara anonym. Hur som helst så undrar jag hur det gick för honom. De va nog ganska många som trodde att han var en Polis innan dom läste på västen.


När vi hade ätit så gick vi in till gillet för där va någon sorts disco musik så satt vi där ett tag och sen när Dead by April skulle spela så smög vi upp på loftet och satt där med världens bästa utsikt!! Här kommer några bilder. Dom är också tagna med min mobilkamera så dom är inte heller så bra men bättre än inget alls:

           

Och till sist så bjuder jag på världens fulaste bild på mej själv XD






Hade gött

       

Av Mandy Wollersheim - 16 mars 2012 17:10

Jaha nu undrar ni säkert varför jag taggar så mycket. Haha jo de ska jag berätta för er. Här kommer bilden med information som summerar min kväll imorgon:  

Här är min och min systers biljetter :D  

Jag får se om jag asar med mej kameran dit eller inte. Vill ju inte riskera att någon tar sönder den eller rent av snor den :/




Av Mandy Wollersheim - 15 mars 2012 19:16

Rösta på mitt bidragi Jotex tävling "Designa ett rum"!


Snälla söta underbara läsare rösta på mitt bidrag :D

Av Mandy Wollersheim - 11 mars 2012 00:17

Alltså vissa saker kan få mej att må så in i helvet bra! Tillexempel att pappa kläckte ur sej att det är Malmö Motormässa den 22 - 25 Mars :D HAPPY HAPPY HAPPY Fan va najs det ska bli. Jag har verkligen längtat efter alla dessa motormässor.

  • Malmö Motormässa 22 - 25 Mars
  • Bilsport Performance & Custom motor show den 6 - 9 April 
  • Vallåkraträffen den 18 - 19 Augusti!
  • Legökarallyt 25 Augusti

Ni kan säkert räkna ut att det kommer komma en enorm bidbomb med massor av bilder på bilar. Det ska verkligen bli super kul att få gå loss med kameran. Den är ju mestadels köpt för den. JIPPIEE :D

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards