streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juli 2012

Av Mandy Wollersheim - 31 juli 2012 21:45

För att börja detta inlägget på rätt sätt så jag inte bara kastar in er i handlingen så får vi gå tillbaka till i Fredags för då var jag hos läkaren för jag mådde inte allt bra. Jag hade jätte ont i huvudet och nacken och jag mådde allmänt kasst helt enkelt. I alla fall så åkte jag till läkargruppen i Munka Ljungby för att träffa någon av sköterskorna som har öppen vård mellan 8 och 9. Jag berättade för sköterskan, en kvinna jag känner, att jag hade både ont i huvudet och nacken och så fort jag hade sagt nacken så blev jag iväg föst till luckan där man anmäler sej när man kommer för att fixa en tid till en läkare. Jag fick ingen tid förrens vid 10:30 och klockan var bara 09:10 så jag och mamma gick i väg och tittade på laxtrappan som ligger nära läkarmottagningen. Här är 2 panorama bilder som jag fotograferat med min sunkiga mobilkamera:

 

 

 

När vi kom tillbaka till läkarmottagningen så behövde vi inte sitta och vänta länge utan fick komma in till läkaren ganska så snabbt. Där mätte dom mitt blodtryck och jag fick veta att det var för högt. 140/88. Jag blev skickad till labbet för att mitt pekfinger på vänster hand skulle agera nåldyna till den stickglada sköterskan förtjusning. Lappen jag fick tillbaka som skulle lämnas till läkaren var den här:

    

Det var alltså inget fel på mej men jag hade ändå lite högt blodtryck så läkaren tyckte att jag skulle komma tillbaka om en vecka. Nu är vi alltså på IDAG, Tisdag, och jag har varit hos sköterskan först för att ta blodtryck och idag låg det på 130/84 och med en puls på 88 så fick lugnt bege mej till labbet igen för att bli stucken. Dock till min underbara förtjusning så blev det blodprov i armen idag. Jag gillar absolut inte att bli stucken i fingret för det gör så jävla ont men jag bokstavligt ÄLSKAR att bli stucken i armen. Först kunde sköterskan inte hitta något blodkärl i mina armar men efter ett tag så fick hon ta ett stick på måfå i höger arm och det funkade bra. Ända problemet var bara att hon råkade fylla fel rör med blod och när hon märkte detta så hade hon redan tagit ut nålen och gått in i andra rummet med provrören. Efter bara några sekunder så kommer hon tillbaka in i rummet med svansen mellan benen och säger: "Tyvärr måste jag sticka dej en gång till för jag tog fel rör. Jag måste även sticka dej i vänster arm denna gången för vi sticker aldrig 2 gånger i samma arm" - Hon hade nog förväntat sej att jag skulle bli lite halv rädd eller något men jag skrattade och sa bara något i stil med: " Du kan sticka mej hur många gånger du vill i armarna för jag älskar den kännslan" haha I alla fall så stack hon mej i vänster arm också och denna gången blev det rätt rör. När detta var klart och jag lämnade rummet med 2 väldigt för stora plåster i vart armveck så blev jag kallad till läkaren igen för då ville hon att jag skulle ta med en blodtrycksmätare hem som skulle mäta mitt tryck i 24 timmar. Sagt och gjort så kopplades denna maskinen in och jag åkte hem och såg ut som något taget ur en UFO film XD haha

  Var 20:de minut skulle den mäta mitt tryck och jag märkte redan när jag kom till jobbet att det gjorde lite ont när den mätte men jag tänkte inte mer på det utan gick på som vanligt. Efter ungefär en timme hade jag så fruktansvärt ont att jag inte kunde känna min vänstra sida utan hela sidan domnade bort. Jag blev helt blå om fingrarna och dom blev som isbitar. Jag fick även fruktansvärd hjärtklappning varenda gång maskinen mätte. Detta resulterade i ett återbesök hos läkaren med tårarna rinnande på kinderna och paniken i luften. Dom tog av den och sa att jag inte skulle ha den och det var det skönaste besked jag har fått på hela dagen! Jag fick inte tillbaka känseln fören cirka 1 timme efter att jag tagit av maskinen :S Här är 2 bilder på mina 2 armveck:

 

OBS!! Bilderna är tagna ur en fruktansvärt konstig vinkel XD haha OBS!! 

 


Efter att jag hade tagit av plåsterna så såg mitt vänstra armveck ut såhär:

Även knasig vinkel på detta fotot XD haha 

 

Ja detta var då min dags historia :D
Hade bäst//

         

Av Mandy Wollersheim - 14 juli 2012 14:28

Hallo aus Deutschland!

 

Som ni kanske förstår av öppningsfrasen i detta inlägget så befinner jag mej i Tyskland för närvarande. Här är det ganska så tråkigt väder då det regnar med jämna mellanrum och sen får jag ju inte glömma att lägga till att det även regnar mellan skurarna! XD haha

Jag har inte hunnit med att göra så mycket under tiden jag har varit här för jag kom fram igår morse vid 10 (13 Juli). På vägen hit regnade det och blåste som fan och jag satt och oroade mej för båten mellan Rødby och Puttgarden under hela resan i Danmark men när jag väl kom på båten och det gungade som fan så tyckte jag att det var jätte mysigt. Jag kunde även trycka i mej en tallrik full med pommes och fisk :D hehe
Resten av resan gick utan problem och jag sov mestadels av tiden då jag väldigt lätt somnar när jag åker bil. När vi väl kom fram hit så pratade vi lite med Anne (min mormor) och sen gick vi alla och la oss ett tag för vi var trötta. Även jag var trött även fast att jag hade sovit så mycket i bilen och det var verkligen skönt att få ligga ner och sova. Man får så jävla ont i nacken och ryggen när man sitter och sover i bilen. Vi sov till 3 och sen gick vi till Lidl, Aldi och REWE för att handla och jag återvände tillbaka hit till Büsdorfer Straße 69 med 8 nya Energy Drinks, 2 Smirnof Ice, en burk makrill i taco tomatsås och 6 stycken nya pennor att måla med. Här är en bild på mina ED´s:

 

(Den blåa Rhino´s är ingen ED)

 

På kvällen kom min morbror, hans fru och min äldsta kusin. Det var riktigt mysigt och vi tittade i gamla fotoalbum från när mamma var liten och från när morfar var liten. Det var väldigt kul att se mamma när hon var liten :P hehe

 

Vid 23 tiden gick jag och la mej och sen vaknade jag vid 9 imorse (14 Juli). Jag åt frukost och sedan dess har jag hållit på att redigera foto och svara på kommentarer på Facebook.

 

Klicka på bilden för att komma till min hemsida och se fler bilder:

 

 

Nu ska vi snart gå till kyrkogården och hälsa på morfar och sen ska vi hem till kusinerna och grilla. Fler bilder kommer nog imorn.

 

Hade bäst

Wir sehen uns später//

                     

Av Mandy Wollersheim - 12 juli 2012 18:48

Hej!

 

Idag har det åskat flera gånger och jag måste säga att det inte glädjer mej just idag eftersom jag ska ut på öppet farvatten inatt. Jag ska nämligen åka till Tyskland inatt. Inte för att jag tycker att det ska bli så kul för min älskade bror kan inte följa med då han jobbar :´( Det är första gången jag åker till Tyskland utan honom och det kommer kännas i hjärtat att jag inte får träffa honom på en hel vecka. Egentligen känner jag bara för att börja gråta men det kommer jag inte göra. Jag har frågat brossan om han blir arg eller ledsen om jag följer med och han har sagt nej så nu hoppas jag att han har varit ärlig mot mej.

 

Hur som helst så kan jag säkert fortsätta i hundra år med att berätta hur dåligt jag mår men det tänker jag inte heller göra utan jag är här för att visa en video med blixtar som jag spelade in från farmor och farfars tak idag. Där av min och farmors konversation i videon. Jag vill också tillägga att den är inspelad med min mobil som är en Samsung Gallaxy Ace och därför så är det ingen toppen kvalitet.


 

Förresten så tittade jag nyss in på Dmi.dk´s hemsida precis eftersom det mullrar ganska dovt här och detta mötte mej:

 

Det ser ju inte så trevligt ut och jag hoppas verkligen inte att det blåser när jag ska åka med båtarna inatt.

 

Hade bra mina älskade läsare//

                                  

 

Av Mandy Wollersheim - 11 juli 2012 22:14

Hej hej älskade läsare!^^

 

Här kommer ett snabb inlägg med länk till min hemsida där ni kan se lite bilder som jag har fotograferat idag. Vi hade nämligen besök av ett rådjur i trädgården idag igen hihi

 

Klicka på bilden för att komma till hemsidan!

 

 

Hade bäst//

              


Av Mandy Wollersheim - 6 juli 2012 15:12

Ikväll ska jag, mamma, Tobbe och Tim till Ekebofestvalen och röjja :D haha Förhoppningsvis så kommer det att bli lika kul som vanlig. Det brukar ju bara vara jag och mamma men det blir säkert kul när det är flera som är med. Min högra hand (kameran) ska även följa med så det kommer nog att komma en rejäl bildbomb antingen här eller på min hemsida. Hur som helst så kommer jag att skriva om det imorgon :D

 

Här kommer en bild från förra årets Ekebofestival:

 

 

Hade gött så hörs vi//

                       

Av Mandy Wollersheim - 3 juli 2012 20:59

Hej Hej min underbara bloggläsare. Här kommer ett kort och ganska ledsamt inlägg. Denna låten "Mein Herz aus Glas" summerar mitt liv ganska bra för tillfället. Tänker inte berätta varför för de få som kan tyska eller för er som kör en "Google-Translat-är-din bästa-vän" så kommer ni att förstå vad det handlar om för allt står i låttexten.



Es ist das Zärtlichste in mir
Was du gerade zerstört hast
Ich bin fertig, hör schon auf
Siehst du die Scherben in meiner Hand?

Doch du wirfst Steine in mein Herz aus Glas
Spürst du nicht, wie es zerbricht?
Du schießt Pfeile- triffst mich innerlich
Spürst du nicht, wie es zerbricht?

Refrain:
Dieses Herz aus Glas
Es ist Es ist das Zärtlichste in mir
Was du gerade zerstört hast
Ich bin fertig, hör schon auf
Siehst du die Scherben in meiner Hand?

Doch du wirfst Steine in mein Herz aus Glas
Spürst du nicht, wie es zerbricht?
Du schießt Pfeile- triffst mich innerlich
Spürst du nicht, wie es zerbricht?

Refrain:
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas

Komm zurück, sei einfach hier
Und schau an, was du getan hast
Heil die Wunden, fühle diesen Schmerz
Will vergessen, was da war

Doch du wirfst Steine in mein Herz aus Glas
Spürst du nicht, wie es zerbricht?
Du schießt Pfeile- triffst mich innerlich
Spürst du nicht, wie es zerbricht?

Refrain:
Nie mehr werd ich dich spüren
Niemals mehr berühren
Ist es das, was du willst?
Ich vermiss dein Vertrauen
Ich vergesse dich niemals
Will warten auf dich
Schau nur einmal noch her
Sonst zerstörst du mich
Sonst zerstörst du mich

Refrain:
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas

Doch du wirfst Steine in mein Herz aus Glas
Spürst du nicht, wie es zerbricht?
Mein Herz aus Glas
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas

Komm zurück, sei einfach hier
Und schau an, was du getan hast
Heil die Wunden, fühle diesen Schmerz
Will vergessen, was da war

Doch du wirfst Steine in mein Herz aus Glas
Spürst du nicht, wie es zerbricht?
Du schießt Pfeile- triffst mich innerlich
Spürst du nicht, wie es zerbricht?

Refrain:
Nie mehr werd ich dich spüren
Niemals mehr berühren
Ist es das, was du willst?
Ich vermiss dein Vertrauen
Ich vergesse dich niemals
Will warten auf dich
Schau nur einmal noch her
Sonst zerstörst du mich
Sonst zerstörst du mich

Refrain:
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas
Dieses Herz aus Glas
Es ist mein Herz aus Glas

Doch du wirfst Steine in mein Herz aus Glas
Spürst du nicht, wie es zerbricht?
Mein Herz aus Glas

 



Hade bra och var rädd om er// Mandy

 

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards