streetraceisalifestyle

Alla inlägg under maj 2011

Av Mandy Wollersheim - 10 maj 2011 08:54

Jag heter Amanda Wollersheim men kallas för Mandy, Manda, Mandissen eller Lill Wollan. Kärt barn har många namn som man brukar säga :D Jag är född den 30 Oktober 1991 alltså är jag 173 dagar från min 20 års dag. Jag bor med min familj i en liten villai skogen. Min familj består av Mamma Ann-Charlotte, Pappa Anders och min lillebror Alexander. I familjen finns också en del djur. Just nu finns det 2 katter, Siggi och Skrollan, och ett akvarium med fiska. Antalet är osäkert eftersom dom aldrig kan vara stilla utan simmar runt hela tiden som några jävla mikrober på knark XD haha Innan fanns det en katt som hette Svulle som tyvärr blev avlivar för en del år sedan. Sedan fanns min älskade gossekanin Tiger som blev avlivad för 35 dagar sedan, alltså den 5 April.


Mina största intressen är bilar. Jag helt totalt fucking galen i allt som har med inport bilar att göra. Om det har kjolpaket, feta fälgar, neon, stora barar och en mega vinge så är det ögon godis. Råkar det då även vara en Subaru Impreza WRX Sti så är det kärlek på hög nivår!! Subaru är the love of my life! En perfekt dag spenderas tillsammas med brossan medans vi meckar bil. Att vara i garaget är som att vara i kyrkan. Man finner lugnet och man känner att bilgudarna är nära.


Planer för framtiden är att jag ska utbilda mej till Väktare, Ordningsvakt eller Hundförare. Jag har alltid älskat jobb där man måste använda hjärnan och vara tuff. Sen så är det ett plus att det är typiska jobb för män. Jag gillar att inkräkta på deras revir :P hihi


Av Mandy Wollersheim - 10 maj 2011 08:38

God Morgon :D


Kollade in min gammla blogg och hittade ett inlägg med "40 Dagars listan" så nu tänkte jag att jag ska genomgföra den igen. Det kan ju bli kul!


Dag 01- Presentation av mig själv

Dag 02- En blogg jag läser varje dag

Dag 03- Min favorit bok/böcker

Dag 04- En nytagen bild

Dag 05- Fyra bilder som gör mig glad

Dag 06- Min favorit plats

Dag 07- Två utomlands bilder

Dag 08- En person som betyder mycket för mig

Dag 09- Fem webbsidor som jag är inne ofta på

Dag 10- tio sanningar om mig

Dag 11- Någon jag saknar

Dag 12- Två dagar jag längtar efter

Dag 13- Fem bilder från ett minne 2010

Dag 14- Två saker jag inte skulle klara mig utan

Dag 15- En bild från när jag var liten

Dag 16- Min favorit film när jag var liten

Dag 17- Tio saker jag gillar att göra

Dag 18- Mina favorit dagar på året

Dag 19- Min favorit låt

Dag 20- Vad jag vill bli när jag blir stor

Dag 21- Mina syskon

Dag 22- En sak jag önskar att jag får uppleva igen

Dag 23- En sak jag gör varje dag

Dag 24- Två favorit smycken

Dag 25- En bild som gör mig arg/ledsen

Dag 26- En bild jag tagit som betyder någonting

Dag 27- En bild som är över 1 år gammal

Dag 28- En bild som är tagen i staden där jag bor

Dag 29- En bild som inte är tagen i staden där jag bor

Dag 30- En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna

Dag 31- Tre filmer jag sett och gillat

Dag 32- Tre saker som finns i mitt rum

Dag 33- En sång som får mig att må bra

Dag 34- En bild på mig och en kompis som badar

Dag 35- två saker som händer mig ofta

Dag 36- En före och efter bild när jag fixar mitt hår

Dag 37- Något jag vill göra just denna sekund

Dag 38- Någonting jag saknar väldigt mycket

Dag 39- Tre saker jag ska göra innan detta år är slut

Dag 40- Någon/några som betyder mycket för mig

Av Mandy Wollersheim - 9 maj 2011 21:50

Well hello there :D


Denna dagen har erbjudit många många många skratt tillsammans med min "syster" Malin haha Asså serriöst jag måste bara berätta en sak även om jag vet att det inte kommer att vara hälften så kul nu när jag återberättar det som det var i verkligenheten: Jag och min kompis Malin satt vid ett bord i skolan och "arbetade" så kommer det en lärare som stannar precis framför oss och sen så står hon och tittar på oss några sekunder sen säger hon: Ursäkta mej men jag måste fråga, är ni syskon?

Jag och Malin tittade på varandra och sen brast vi ut i världens asgarv så hela skolan glodde på oss!! Hahahaha visserligen så har vinästan samma hårfärg men bortsett från det så är vi inte särskillt lika XD Men den kommentaren gjorde iallafall dagen lite roligare! Tyvärr så gjorde den kommentaren inte så vi pallade va kvar i skolan mer än till frukostrasten. Jag har verkligen hamnat i Jag-Hatar-Skolan-Och-Allt-Som-Har-Med-Den-Att-Göra träsket :/ Jag måste lova mej själv belöningar eller speciella saker för att ens vilja gå dit! Jag är bara så sjukt skoltrött just nu och kan inte sluta tänka på att det bara är 1 månad kvar till studenten imorgon!! Men sen o andra sidan så verkar det inte som att någon i skolan bryr sej om att man försvinner för det är ingen som har ringt och frågat var jag eller Malin tog vägen. Det är väldigt dåligt tycker jag!! Visst vi är båda över 18 år men det betyder inte att vi inte kan bli kidnappade från skolan och det är ju faktist skolan som har ansvaret för oss när vi är där! Ahja jag får väl en liten tillsägelse av min lärare imorgon på samlingen :P Inte för att jag bryr mej. Sålänge jag sköter skolan och lämnar in det jag ska så jag får mitt betyg så skiter jag i de.


Mamma och pappa vet ju om att jag inte var i skolan hela dagen idag så jag smyger ju inte bakom ryggen på dom iallagall. Ärlighet varar längst och jag tror nog att jag kommer svara min lärare att jag gick från skolan idag om hon frågar mej det imorgon. Vad är det för mening att ljuga?! Sanningen kommer alltid fram i slutändan på ett eller annat sätt!! Om man nu ska skola och gå från skolan så ska man åtminstonde vara så ärlig och självsäker så man kan stå för det man gör! Jag står för det jag gör. Annars så skulle jag inte skriva allt detta här på bloggen. Alla mina kompisar har tillgång till den och kan läsa allt som jag har skrivit. Om dom vill visa detta för min lärare så Fine, låt dom göra det!


Jahaja där fick jag skriva av mej lite om ansvar. Det har inte hänt sådär jätte mycket mer idag. Var på Åhlens med Malin och köpte en ny mascara. Fick ett kort mä posten där de stod att vid nästa köptilfälle så fick jag 5000 extra poäng så då tänkte jag att eftersom jag ändå begövde en ny mascara så kunde jag ju lika bra köpa en där :D Jag hade verkligen fastnat för den nya Loreal Lash Architect 4D så den letade jag fram och till min glädje så hade den kostat 169 kronor men var just nu på 25 % rabatt så jag fick den för 127 konor. Ganska bra kap tycker jag för mina fransar blir superlånga och det ser verkligen ut som att jag har lös ögonfransar!! Gött mos :D

 

Nu ska jag sätta mej i sängen och kolla Baywatch och sen ska jag dejta dendär mjuka saken som är lite fluffig och varm...kudden alltså ;O Snuskis där XD hahaha Jag vet nog vad du tänkte på...för om sanningen ska fram så tänkte jag på samma sak!! hahahahaha


Hade bra tills vi ses och hörs nästa gång

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 9 maj 2011 15:11

Fick paket på posten idag! WOW YEAH HALLELUJA!! :D Ja bara älskar att få varuprover från olika företag. Det är ju så smart av dom att skicka ut prover till oss bloggare speciellt eftersom vi kan skriva om deras produkter på bloggen och på så sätt göra lite reklam. Båda parterna vinner på de! Iallafall så var detta det paket som fanns i min brevlåda idag:



Ett litet trevligt paket från Weleda (www.weleda.se) =) I paketet fanns följande:


En liten flaska med Gentle Cleansing Milk :D


En lite tub med Hydrating Night cream :D


En lite tub med Hydrating Day cream :D


Vill skicka ett speciellt tack till väldigt trevliga Beatrice Bemström på Weleda som har fixat så att jag fick dessa proverna. TACK!


Jag återkommer med mer information när jag har testat de olika produkterna =)


Tack för mej för denna gången

MVH
Miss StreetRace


 

Av Mandy Wollersheim - 4 maj 2011 16:15

Tjena :D


Vet att det var några dagar sen jag var här sist. Har inte mått sådär jätte bra de senaste veckorna så jag får väl ha det som min ursäkt. Mycket har hänt under 2 månader. Den 13 Mars var min bror med i en allvarlig bilolycka som gjorde att han fick en punkterad lunga, ett brutet revben och en smäll på levern. Detta resulterade i att han fick ligga nersövd på IVA (Intensivvårdsavdelningen) i Helsingborg 2 ½ dagar. Sen när läkarna hade väckt honom så fick han stanna ytterligare några dagar och sen blev han flyttad till KAVA (Kirurgakutavdelningen). Allt som allt så låg han på sjukhuset i 10 dagar. Jag var där varenda dag! Detta är då en sak som har

hänt de senaste månaderna.


Nu kommer nästa: När brossan ligger på sjukhuset nersövd så ringer min morfar från Tyskland och berättar att mammas faster har dött. Både jag och brossan älskade den lilla tanten. Tante Trudi kallade vi henne fast att hon hette egentligen Helen.


Den tredje saken som hände hade jag själv inflytande i. Min kanin blev sjuk så jag fick åka med den till veterinären och avliva honom :´( Han var verkligen min gossekanin. R.I.P Tiger 5 April 2011 <3


Allting händer i tre som man brukar säga och ja, de stämmer ju här! Men det är inte bara därför som jag har mått dåligt utan jag har haft någon konstig bakterie i kroppen som har gjort att jag har varit tvungen att springa på toa hela tiden.


Strunt samma. Gör som rubriken säger: Idag är idag, så låt oss leva som att idag var idag och imorgon är imorgon!


Hade bra tills vi hörs nästa gång


MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 2 maj 2011 23:14

Tjena moss alla mina bloggläsare :D Hittade denna yougherten på denna hemsidan: http://smartsontestpilot.se/lindahls/bli-testpilot/ Eftersom jag läser Ryska 2:a året på gymnasiet så tyckte jag att det var lite små coolt. Jag älskar youghert och jag hoppas att jag får prova denna någon dag.



Tack för mej för denna gången :D


MVH

Miss StreetRacce

Av Mandy Wollersheim - 1 maj 2011 21:41

God kväll mina kära bloggläsare!


Detta blir endast ett kort inlägg eftersom jag inte mår så bra. Har mått illa hela dagen och gör det fortfarande. Kollar på Top Gear 2007 Poolar Special och när det är slut så ska jag börja kolla på Baywatch från början. Älskar att kolla gammla serier ända från start till slut. Har redan kollat alla Baywatch avsnitten minst 2 gånger men jag känner att det är en så bra serie att jag gärna ser den igen. En annan serie som jag har sett alla avsnitten minst 20 gånger är The Flying Doctors. Det är min absoluta favorit serie! Jag älskar Australien och den serien är inspelad just i Australien :D Jag är så besatt av den att jag kan nästan alla skådespelare och deras karaktärer utantil hihi och det är många kan jag säga dej. Mina 2 älsklings sötnowsar i serien är Dr. David Ratcliffe som spelas av Brett Climo och Dr. Tom Callaghan. Wow dom är bara såååååå snygga *drägglar* <3


När jag få ihop tillräckligt med pengar så ska jag köpa hela boxen med alla sesånger av The Flying Doctors men jag måste få ihop över 1000 kronor först. Det är 46 DVD skivor så det är en hel del men det har jag önskat mej så länge som jag kan komma ihåg :D


Nu ska ja kolla Baywatch. Hde bra så ses och hörs vi snart.


MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 1 maj 2011 00:23

Tjena :D


Sitter just nu och tittar på Jurassic Park III. Riktigt nervpirrande film fast att jag har sett den minst 5 gånger innan! Älskar Sam Neill som spelar Alan. Han är ruskigt snygg och passar perfekt i rollen som Alan! Men denna filmen är inte den bästa utan jag tycker faktist att den första filmen är den bästa. Det är i den som man för första gången blir introducerade för dinosaurerna. Det är även i den filmen som vi för första gången träffar Alan Grant och Ellie Sattler och den galna professor John Hammond. Jag gillar lite äldre filmer. Jag vet inte rikgit varför men så är det.


Jaha vad har min dag bjudit på för äventyr?...hum O_o inget som är sådär jätte intressant om jag ska vara helt ärlig. Det blev en runda till Biltema med pappa och brossan och sen en runda till ICA MAXI för att handla lite mat. Det sluta med att vi bestämde oss för att grilla. Problemet var bara att alla ville ha olika saker så det blev till sist följande: Hemma gjord Pizza, grillad korv, grillad kyckling inlindag i baccon och klyftpotatis :D haha3 rätters middag på Valborg är inte illa hihi. Det enda tråkiga med denna Valborg är att jag inte fick se någon brasa :´( Men sanningen är den att det var ingen i närheten som fick lov att elda på grund av att det är så torrt ute.


Jag har mått ganska dåligt idag också. Har haft ont i magen och sprungit på toa flera gånger. Det känns som att det är någon seg maginfluensa på gång. Men om det nu är en maginfluensa så ge mej allt på en gång. Det är bättre att vara hemma en vecka till från skolan än att de ska dras ut så att jag är i skolan tillexempel Måndag och Tisdag och sedan blir sjuk igen. Jag hatar att vara sjuk!! Det är nog många som tror att jag skolkar eftersom jag är sjukanmäld så ofta men det gör jag inte. Jag har skolkat 2 gånger på 3 år. Båda gångerna var i 1 ring och båda gångerna så gick jag fram till min lärare dagen efter och berättade att jag hade skolkat. Vad mer kan jag säga än att jag inte tycker om att ljuga ör folk. Men även fast att jag är sjuk så ofta som jag är så försöker jag att sköta skolan ändå. När jag är hemma och mår dåligt så försöker jag att jobba så mycket jag bara orkar för då är det mindre som måste tas igen när jag kommer tillbaka. Jag hade tillexempel utvecklingssamtal Torsdagen innan Påsk lovet och då sa min mentor att jag ligger bra i fas. Det skulle egentligen vara helt ofattbart att jag överhuvudtaget klarar skolan när jag är sjuk så mycket men det visar ju att jag verkligen vill klara skolan. Jag skulle säkert kunna skita i allt men vem ska då göra jobbet till mej? Om inte jag gör mitt så gör ingen annan det till mej heller. Det är bara att bita i det sura äpplet och göra även det som är tråkigt. Tänk på allt kul man kan göra när man är färdig med det tråkiga!


Nu ska jag inte tråka ut er mer för nu ska jag kolla färdigt på Sanctum som jag började titta på innan jag åkte till Biltema.


Hade bra tills vi ses och hörs nästa gång


MVH

Miss StreetRace 

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards