streetraceisalifestyle

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mandy Wollersheim - 31 augusti 2011 15:53

Först av allt så vill jag säga att jag är ledsen att jag inte skrev något på bloggen igår men till mitt försvar så kan jag förmedla er alla att jag glömde bort tiden när jag satt och lekte med min nya mobil :P Sånt kan hända ibland och jag ber om ursäkt för detta för jag vill inte att ni ska känna att jag försummar er. Men jag måste säga att jag känner mej hedrad att 20 personer ändå har varit inne och kollat min blogg igår. Till er 20 så vill jag ge er en guld stjärna:  

hihi


Igår köpte jag alltså en ny mobil. Kan ni gissa vilken?! FEL FEL FEL på er som gissade på Iphone!! Haha jag vill inte vara som alla andra 98% av Sveriges befolkning så jag gick mot strömmen och köpte en Samsung Gallaxy Ace istället och den fyller mina krav precis lika bra som jag hade hoppats på! Det var alltså den som försinkade mej igår kväll. Kollade på klockan mellan klicken i mobilen och då va klockan helt plötsligt 23:20 och jag skulle upp igen klockan 6 i morse. Snacka om att jag fick panik och stängde av mobilen fort som attan ;P hehe


Idag har jag varit på jobb och det har varit som vanligt. Mitt jobb går ju ut på att hjälpa till och hålla sällskap och det passar mej perfekt. Förresten så har det regnat HELA dagen förutom 1 timme så har inte funnits så mycket att göra. Alltså inget jätte spännande att berätta från jobbfronten. Lagade ostpaj till middag med stekt falukorv till och det var tydligen en hitt för jag fick stående ovationer =) Så nu kallar dom mej för sin lilla kock ;P hihi Kom på att jag tog lite roliga fotton igår som jag tänkte dela med mej av. Vet att jag ser helt fucking korkad ut men det är det som är meningen och det bjuder jag på:


 

Om ni undrar vad det är jag håller i på den 3, 4 och 5 bilden så är det en gigantisk gossedjurs hund som pappa fick på sin 18 års dag så den har ju några år på nacken! hehe Insåg precis att jag fick med en "dagens Outfit" också ;P

Nu ska jag snart kolla på The Flying Doctors men först ska jag beställa ett mobil "skal". Sånt här: Så jävla fräckt!!! =) 

Hade gött

Av Mandy Wollersheim - 29 augusti 2011 17:19

Är verkligen sjukt trött idag. Har haft en superlugn dag på jobbet men känner mej ändå matt och trött. Måste va jetlag efter helgen ;P hehe 


Imorgon ska jag nog köpa en ny mobil eftersom den jag har inte riktigt fungerar som den ska. Modell och sånt får ni se när den är köpt. Dock kan jag säga att det INTE blir en Iphone!


Orkar inte skriva mer. Ses och hör imorn. Nu ska jag kolla på The Flying Doctors.


Av Mandy Wollersheim - 28 augusti 2011 19:16

NYHET på bloggen - VECKANS ASTRO =)


KÄLLA: Kvälls Postens bilaga Söndag

                       

Av Mandy Wollersheim - 28 augusti 2011 15:36

StreetRaceIsALifestyle finns nu som sida på Facebook =) Där kommer jag att länka hit till bloggen och meningen är att ni som läser min blogg ska kunna kontakta mej där. Här är sidan. Här kan du diskutera med andra bloggläsare om vad du tycker om bloggen. Vad kan ändras? Är det något ni saknar som jag inte har skrivit om eller är det något som jag har skrivit om som ni absolut inte gillar?! Skriv Skriv Skriv =) Dela även sidan med dina vänner så att vi kan bli fler =)

Av Mandy Wollersheim - 27 augusti 2011 22:45

Vaknade imorse 07:25 av att det blixtrade och åskade som om att det var jordens undergång. Regnet öste ner och det fräst i skogen när det blixtrade. Rusade upp ur sängen för att dra av datorer, internet och telejack men det hade pappa redan gjort så sen lunkade jag tillbaka mo sovrummet och då kommer pappa gående ner för trappan och bara tittar på mej med stora ögon. Han kommentar blev (på överdriven skånska och fortfarande halft sovande): "Vafan gör du?!" Jag fick inte fram ett enda ord så han bara stirrade på mej och skrattade. Han hade dragit av allt innan han och resten av familjen gick och la sej i morse vid 01:30. Det hade jag ju ingen aning om för jag gick och la mej vid 23:20 för jag var trött. Hur som helst så släppte jag in katten som var helt galen och sprang runt på uterummet som om den hade eld i svansen. Hon gick in och la sej på min huvudkudde och jag gick in och la mej hos henne. Efter kanske 5 minuter kom det en röd blixt över himlen och 2 sekunder senare så mullrade det så mina fönster skakade och telefonen på väggen i köket skrek ut sin förtvivlan i form av ett högljutt "PLIIING". Fatta att jag blev rädd och det tog mej mindre än 1 sekund att ta mej från mitt rum ut till köket. Sen stod jag där och skakade ett tag. Efter den smällen så lugnade det ner sej lite så jag gick och la mej hos katten igen i min säng och somnade. Vid 08:40 väckte pappa mej och då var vädret bättre. Han ville att alla skulle gå upp och göra vid sej så att vi kunde köra och kolla på bilarna på Valhall. Det var ju Lergökarallyt. Ungefär vid 09:30 kom vi iväg och första stoppet att kolla på bilar var vid motorvägen utanför farmor och farfar. Där stod vi tillsammans med farmor, farfar och pappas bror Mats i kanske 30 minuter och sen körde vi vidare mot AD- center i Ängelholm där det fanns en kontroll till rallyt. På vägen dit körde vi "förbi" en bilolycka på motorvägen:

    HD: http://hd.se/angelholm/2011/08/27/personbil-voltade-av-motorvagen/


När vi kom till Valhall så släppte dom inte in oss så att vi kunde ställa ut bilen som förra året så pappa blev förbannad och körde hem så vi kunde byta bil och när vi kommer hem så hade vildkaninen som jag tog hand om tidigare i veckan dött :´/ R.I.P Lilla katt 27 Augusti 2011  

 


Efter att vi hade gjort vid en liten begravning så körde vi tillbaka till Valhall med mammas bil och inne på valhall tog brossan några fina fotto:


KLICKA PÅ BILDERNA SÅ KOMMER DU TILL DIVERSE ALBUM. BILD 1 - ALBUM1, BILD 2 - ALBUM 2, BILD 3 - ALBUM 3 OCH BILD 4 - ALBUM 4 =)


Dessa fottotna tog jag:

     

Som ni kanske märker så har det tagit lång tid för mej att uppdatera bloggen idag och det är för att internetet här i skogen inte har varit så bra. Det har varit jätte dåligt och slött. Så förlåt för förseningen men här kommer inlägget.

BTW så köpte jag ny tankräm och tandborste idag och den båda är super duper mega bra! 

Hade gött och glöm inte att kommentera och gilla inlägget och ni får gärna dela det på hemsidor som ni använder ;P

Av Mandy Wollersheim - 26 augusti 2011 20:02

Jobb idag och efter det så blev det Väla. JAG GILLAR INTE NYA VÄLA!!! INTE INTE INTE INTE!!! Tycker att det liknar mest en blandning mellan något från Stockholm och Gelleria Kaufhof i Tyskland! Inte min grej!


Hur som helst så köpte jag inget mer än en Slush Ice för 20 kronor. Men fick knäppt några bilder på mina friends:

 


Nu ska jag njuta av att det är helg och TAGGA inför Lergökarallyt imorn =)

Av Mandy Wollersheim - 25 augusti 2011 21:44

Tjena Tjena!


Snart läggdags för imorn är det jobb och sen blir det Väla med BFF Erica <3 Då måste man ju va utvilad =)


Tänkte bara säga att jag har hittat fram en ganska så stor hög med bloppis kläder som jag ska försöka lägga upp här på bloggen någon gång under helgen. Tror dock inte att det blir på Lördag för då är det Lergökarallyt så då är ja upptagen ;P


När jag kommer hem i morgon ska jag leta igenom mina gömmor en gång till för att se om det finns några guldklimpar som någon kan ha nytta av. De flesta kläderna är hela men det finns några med små hål i och lite sånt och ifall det är hål eller något annat fel med dom så skriver jag ut det! =)


Hade gött mina älsklingar och sov gott <3

Av Mandy Wollersheim - 25 augusti 2011 15:44

Har berättat för er hur mycket jag älskar mitt jobb som personlig assistent?!?! Inte? Nähe men då ska jag göra det nu! JAG ÄLSKAR ATT VARA PERSONLIG ASSISTENT!!!! Det är ett helt underbart jobb där man får göra saker som är (enligt mej) roliga. Tillexempel så har jag idag hjälp till att baka kardemummasnäckor och det var jätte kul. Till fika åt vi sedan dessa snäckor och dom var super goda. Annat som jag har hjälp till med idag är att duka fram frukost, koka kaffe till fikat och sedan hjälp till med middagen. Annars har vi bara umgåtts och tittat på tv, läst tidning och spelat kort. Jag kan inte förstå att det är sådana här roliga saker som jag får göra varje dag och sen får betalt för det. Det är nästan för bra för att vara sant!!! =)


Här är lite bilder från när vi bakade (ja jag fick lov att ta fotton):

     

Tänkte att jag skulle fråga om jag kunde få receptet imogon för isåfall så lägger jag upp det här imorgon.

Middagen bestod av rester från föregående dagar. Dom åt kött med potatis och jag åt stekta nudlar med laxen från igår. Det blev faktiskt ganska gott även fast att det kanske inte ser ut som det:

 

När jag kom hem så väntade det ett paket i postlådan. Följande tittade ut när jag öppnade det:

Har äntligen fått tummarna ur röven och köpt Mysteriet på Greveholm. Har älskat serien sedan jag såg den första gången och ni som är trogna läsare vet att jag har besökt slottet. För er som är första gångs läsare så finns bilder här: http://streetraceisalifestyle.bloggplatsen.se/2011/08/04/5952340-roadtrip-och-bildbomb/


Har även gjort en hemsida som INTE INTE INTE är klar än: http://www.infoom.se/mysite/index.php?user=9102


Nu ska jag dricka kaffe och kolla runt lite på internet. Sen får The Flying Doctors och Mysteriet på Greveholm slåss om vem jag ska titta på ;P hehe

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards