streetraceisalifestyle

Alla inlägg under januari 2012

Av Mandy Wollersheim - 26 januari 2012 11:20

                                                     

Av Mandy Wollersheim - 26 januari 2012 10:02

Hahaha denna videon är ju bara för kul!!!


Av Mandy Wollersheim - 19 januari 2012 21:15

1: Självporträtt

    
2: Favoritpryl

 
3: En familjemedlem

 
4: Min hobby

 
5: En gammal bild

 
6: Tema "grön"

 
7: En bild på en bra bok

 
8: En favoritbild

 
9: Dagens

 
10: Detta gör mig glad

 
11: Tokigt

 
12: Min start på dagen

 
13: Tema "ljus"

 
14: En vinterbild

 
15: Kärlek

 
16: Självporträtt i svartvitt

 
17: Halva ansiktet

 
18: En härlig känsla

 
19: Här bor jag

 
20: Tema "olika"

 
21: När jag var liten

 
22: Mitt beroende

    
23: En sommarbild

 
24: Detta gör mig glad

 
25: I all hast och lust

    
26: Detta skrattar jag alltid åt


27: Tema "två"

 
28: Väder

 
29: Nyaste bilden på mig själv

 
30: Valfri bild

 



Av Mandy Wollersheim - 8 januari 2012 20:09

Idag har jag varit ute och försökt fotografera månen och stjärnorna. Det blev inga proffsfotograf bilder men för att vara oerfaren med en sån kamera som jag har så tycker jag att bilderna blev bra. Bestäm själva :D

         


Det var allt för idag men vi ses snart igen =) 

Av Mandy Wollersheim - 7 januari 2012 18:15

Jag har tänkt på en sak en lite längre tid nu och det är att jag och många andra säger sorry när dom vill be om förlåtelse. Till exempel om jag råkar trampa av min kompis sin sko så kläcker jag bara ur mej sorry istället för förlåt. Det är precis som att sorry är ett lättare ord att säga i jämförelse med förlåt. Båda orden betyder samma sak men ändå så är det så olika att säga dom. Någon annan som har tänkt på detta? Om någon sa sorry till mej istället för förlåt så skulle jag inte ta det lika seriöst som om någon sa förlåt.


För att byta ämne från det ena till det andra så har jag sprungit runt och fotograferat massa olika saker idag. Man måste ju prova sej fram för att få in den rätta knycken. Även min bror fick tid att bli kompis med kameran för han är den smartaste i denna familjen. Han har nu visat mej en massa olika saker som jag inte visste hur man gjorde innan :P hihi

Här kommer några bilder som han fotograferat:

 

Här kommer några bilder som jag har fotograferat:

     


Hahaha jag kan inte hjälpa att jag älskar denna bilden men Siggi ser så rolig ut XD

    Hon tittar åt vänster samtidigt som hon tittar rakt fram XD hahaha   

Av Mandy Wollersheim - 6 januari 2012 22:00

Jaha här är då min nya kamera som jag köpte idag på Siba. Den heter Nikon D510 och jag fick med ett 18-55VR objektiv :D Är helt super duper mega glad för jag köpte den sista kameran som fanns i affären :D  
 

Google bilder :D

    


Bilder tagna MED Nikon kameran :D 

             Som ni ser så köpte jag till ett Nikon Winter pack och i det ingick det ett minneskort på 4 GB, en axelväska, en putsduk och en super cool Nikon mössa :D Mössan är verkligen super skön!


Här är några provbilder som jag tog på månen och några stjärnor. På någon av bilderna kan man skymta Orion och hans bälte :D

               


Det var allt för idag men jag är rätt så säker på att jag återkommer imorgon med nya bilder :D

Av Mandy Wollersheim - 5 januari 2012 21:15

 

Denna underbara samlarbox dimper ner i brevlådan på Onsdag eller Torsdag. Jag har kollat denna serien via en hemsida ett tag nu och var på season 3 episode 5 men då fanns det ingen länk och jag kunde inte hitta den på någon annan sida heller så jag blev sur och sökte lite på internet och då hittade jag denna boxen på CDON.com för BARA 979:- med frakt. Snacka om super billigt i jämförelse med min The Flying Doctors samlarbox som jag gav lite över 2000:- för utan frakten inräknat. Hur som helst så är det verkligen värt det för båda dessa för dom är mina 2 favorit serier från Australien!


Det finns en hel del snygga killar i dessa båda serierna men om jag måste välja en från varje så blir det:

The Flying Docotrs - Dr. David Ratcliff spelad av Brett Climo

 


McLeod´s Daughters - Nick Ryan spelad av Myles Pollard

 


Ja detta var allt för idag. Återkommer nog i morgon med fler nyheter. Ligger dock 503:- back på det som jag vill köpa imorgon så får se om jag kan skrapa ihop dom tills dess :D

Av Mandy Wollersheim - 3 januari 2012 23:55

För det första så vill jag säga förlåt för det långa skrivuppehållet. Jag vet att det är tråkigt när det inte händer något här på bloggen men jag har faktiskt en anledning. Över julen var jag i Tyskland hos mina släktingar. När jag var där så hann jag inte uppdatera för det var verkligen 200% hela dagarna i sträck! Har faktiskt inte hunnit hämta mej ordentligt än. Haha börjar känna mej gammal. Men nog snackat om det!


GOD FORTSÄTTNING PÅ ER MINA UNDERBARA LÄSARE :D


 

Nu hade jag tänkt gå vidare till något som nog kommer att intressera er motor och rally intresserade. Nämligen DAKAR! Jag bokstavligen älskar Dakar och tittar på det varje år. Det är både spännande och sorgligt. Detta året har tyvärr redan en person hunnit dö :/ Känns ju inte sådär jätte kul men dom vet ju själva vad dom ger sej in på så förhoppningsvis dog han lycklig! För er som kanske inte är så insatta i just årets Dakar så kan jag berätta att han hette Jorge Martinez Boero. Såhär såg han ut

 


För att övergå från tråkigheter till lite trevligare nyheter så kan jag säga att jag håller på Robby Gordon även i år och just nu ligger han och hans CO - Driver Johhny Campbell på 3 plats med deras Hummer :D


Jaha detta var allt för denna gången. Jag får se när jag tittat tillbaka och skriver några rader igen :D

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards