streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juni 2011

Av Mandy Wollersheim - 30 juni 2011 23:28

Tjena Tjena alla uppesittare =)


Har precis kollat Johan Falk - Operation Näktergal och jag måste verkligen påpeka en sak som jag tycker är sjukt dåligt. I en av scenerna så ser vi Lasse sitta och dricka sej verkligen dyngrak eller aspackad som folk föredrar att säge. Sen helt plötsligt så störtar Johan Falk in och på ett "snällt" sätt beordrar honom att följa med honom till Polishuset så att dom kan fortsätta jobba. Väl tillbaka på Polishuset så har Lasse helt plötsligt sitt "polisbälte" på sej med tjänste vapen, batong och allat annat som poliser har. Hur fan kan han få bära tjänstevapen när han är full?? Är det så den Svenska polisen arbeta? Full civilare ena sekunden och lite halvfull beväpnad andra sekunden? Ingen bra image för polisen där inte   Hur som helst så har jag inget emot polisen och deras jobb. Jag respekterar att dom också är privatpersoner utanför jobbet men att dom har tillgång till tjänstevapnet utanför jobbet tror jag inte är någon större risk. Inte helle att dom skulle släppa in en full polis på stationen tror jag är någon större risk så där har film skaparen tabbat sej lite rejält. 


Vill bara säga att jag absolut inte har något emot Johan Falk filmerna utan att jag ÄLSKAR dom och att jag är ett stort fan!! Tycker bara att det är ganska kul att det står på filmerna att dom är realistiska när dom klabbar sej såhär  


Nu ska ja gå och lägga mej. Ville bara uppmärksamma er på denna lilla sak som jag var lite extra uppmärksam på.

Natti Natti   

Av Mandy Wollersheim - 30 juni 2011 16:10

Är fortfarande sjuk så de blir inget långt inlägg idag. Har ont i magen och typ feber men försöker dricka så mycket vatten som det bara går. Känner mej även sjukt snurrig i huvudet och jag tror det kan bero på att jag inte får behålla något jag äter eller dricker :´/ Inte kul.


Hur som helst så har jag tittat frädigt på Heartland sesång 2 nu så ska börja titta på sesång 3. Ska även försöka få upp sesång 3 här på bloggen då jag har

förstått att det var populärt ;P


Hoppa ni har de bra och slipper va sjuka i denna värmen. Hade bra tills vi hörs nästa gång.

Av Mandy Wollersheim - 29 juni 2011 12:40

Sitter i sängen och mår sjukt dåligt. Känner mej så fruktansvärt uttorkad fast att jag har druckit massa vatten idag. Svettas floder fast uttorkningskänslan. Tror faktiskt att jag har feber om jag ska vara ärlig. Känns inte så okej i denna värmen. Måste fan va rädd om mej för jag vill inte få värmeslag eller decka  


Men jag ska inte sitta här och beklaga mej mer nu. Det finns ju faktiskt dom som har det mycket värre än mej. Kan bara tänka mej hur det är för dom hungriga och fattiga barnen ute i världen. Speciellt för dom som bor i varma länder och inte har tillgång till dricksvatten. Vi här i Sverige förstår nog inte hur sjukt bra vi har det fast att vi ibland kan tycka att vi är lite fattiga   Vi tycker att det är så synd om oss när vi är sjuka och vi har tagit en alvedon och ligger i sängen och piper som halvdöda kycklingar men tänk på de personer som får sina hem och sej själva förstörda av krig eller naturkatastrofer!! Speciellt dom i fattiga länder som inte har tillgång till sjukhus och ännu mindre Alvedon och sånna hemma mediciner. 


Ibland blir jag så arg för att jag inte är miljadär och kan ge de fattiga allt dom behöver. Om jag var miljadär så inte fan skulle jag bara tänka på mej själv!! Jag skulle vara som Robin Hood fast jag skulle inte ta från dom rika och ge till dom fattiga utan jag skulle ta från mej själv och ge till dom fattiga. Jag skulle se till att alla fattiga hade kläder, mat, hus och en utbildning  


Ojdå ja spårade helt ut här i detta inlägget men om någon tycker att jag har fel så berätta det för mej! Jag tycker inte att jag har fel i alla fall. Nu ska jag gå och dricka mer vatten och sen ska jag ta det lugnt så att min kropp hinner vila lite.

Av Mandy Wollersheim - 28 juni 2011 22:03

Följande inlägg är ett inlägg som kommer direkt från mitt hjärta:


Folk där ute i världen ska veta att jag är så sjukt jävla trött på att alla tjejer ska se ut som supermodeller och om dom inte gör det så är det helt okej att skriva saker till dom som är så elaka och taskiga att om man hade skrivit de tillbaka till den som skriver kommentarerna så hade den sprungit till sin mamma och gråtit. Svara mej på en sak är ni snälla: Vad är det som gör att en tjock tjej med lite rufsigt hår är så jävla ful och äcklig??? Hon har inte mindre kärlek innom sej än den smala tjejen med perfekt blek hår. Bara för att man är tjock så är man inte äcklig! Och vad är egentligen äckligt?! Hur kul hade de varit om jag tillexempel skrev att din mamma var ful och äcklig eller din pappa. Hade du tyckt att det var kul?!?! Jag tror verkligen inte de. Har själv växt upp som ett mobboffer tills jag började ta saken i egna händer och svarade tillbaka. Nu för tiden blir jag kallad Bitch men det skiter jag i för jag står upp den jag är! Jag är jag och jag är tjock. Get used to it! Om någon kallar mej tjock så brukar jag för det mesta svara något i stil med: "Berätta något nytt som jag inte redan visste!" eller "Jo jag är så jävla fet så att om du inte försvinner här ifrån nu så kommer jag jäsa så jävla mycket så att jag kväver dej mellan mina fettvalkar!" Oftast blir reaktionen att de som sa de bara står och gapar med munnen.


Tjocka tjejer och killar också för den delen har faktist också känslor! Tro det eller ej så tänk på nästa gång du kallar någon fet eller ful!

 

Av Mandy Wollersheim - 28 juni 2011 20:12

Har precis varit vid poolen och badat med underbart sällskap bestående av min älskade bror Alexander "Salle" och min underbara och älskade "syster" Pernilla <3 Tog några fotton i vattnet eftersom min kamera tål vatten:

   


Sitter just nu och tittar på Allsång på skansen med Måns Zelmerlöw =) Han passar jätte bra där!! Man blir stolt över att vara skånsk!!! Jag bara måste säga att ja älskar Helene Sjöholms röst. När hon sjunger så ryser hela jag!! WOW så bra. Nu ska ja kolla vidare på Allsång på skansen och sen ska ja kolla vidare på Heartland. Är verkligen helt kär i den serien!

Av Mandy Wollersheim - 28 juni 2011 13:26

Här är en av mina favorit filmer. Sanctum heter den och ni som har sett kan nog hålla med mej om att den har nästan allt som en film ska ha. Till er som inte har sett den så rekomenderar jag verkligen att ni gör de! Glöm inte att han näsdukar till hands för ni KOMMER att gråta en skvätt här och där. Titta och njut...

Av Mandy Wollersheim - 28 juni 2011 12:36

Tjena moss =)


Börjar med två bilder från imorse när jag välte ut mitt kaffe över halva köket: 



   

Har egentligen inte sådär jättemycket att skriva om just nu eftersom det inte ens ha gått halva dagen ennu. Har tänkt lägga upp lite fler filmer och kanske lite fler serier här på bloggen. Några önskemål? Kommentera isåfall =)


Ses senare i eftermiddag eller ikväll!

Av Mandy Wollersheim - 27 juni 2011 22:30

Sesång 2 av Heartland =) Vissa av avsnitten måste laddas ner då jag inte hittade någon HTML-kod till dom. Lägger denna länken på samma ställe som Sesång 1.



1. Ghost Horse


2. Letting Go

3. Gift Horse

 4. Dancing in the Dark

5. Corporate Cowgirls

6. Holding Fast

 7. Sweetheart of the Rodeo

8. Summer's End

 9. Showdown!

 10. True Enough

11. Starstruck!

 12. Divorce Horse

 13. Seismic Shifts

14. Do or Die (Måste laddas ner)

http://www.letmewatchthis.ch/external.php?title=Heartland+%282007%29&url=aHR0cDovL3d3dy5tZWdhdXBsb2FkLmNvbS8/ZD1OUUlSR0dEVQ==&domain=bWVnYXVwbG9hZC5jb20=&loggedin=0

15. Dark Horse

16. The Ties That Bind

 17. Full Circle (Måste laddas ner)

http://www.letmewatchthis.ch/external.php?title=Heartland+%282007%29&url=aHR0cDovL3d3dy5tZWdhdXBsb2FkLmNvbS8/ZD03UUZNWk9XTg==&domain=bWVnYXVwbG9hZC5jb20=&loggedin=0

18. Step by Step

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards