streetraceisalifestyle

Alla inlägg under oktober 2011

Av Mandy Wollersheim - 31 oktober 2011 23:38

Sitter och tittar på Fast Five med brossan. Jag får sätta ännu ett sträck i min räknebok och nu är jag uppe i 39 gånger som jag har sett den :D Nästa gång blir det 40. Hihi snacka om att jag är galen men jag ÄLSKAR alla The Fast and The Furious filmerna. Har alla på DVD och alla böckerna också :D hihi

      

Av Mandy Wollersheim - 31 oktober 2011 01:00

Jag vet att jag har varit jätte dålig på att uppdatera här men jag verkligen haft fullt upp från morgon till kväll. Jag har även varit ganska så sjuk och då kände jag att jag inte ville skriva ut min skit här för det är inte sånt som jag själv skulle vilja läsa. Hur som helst så tänkte jag skriva lite om min övernattning hos en kompis i fredags och sedan mitt firande natten mellan lördag och söndag :D


Fredag: Idag har jag spenderat kvällen och natten hos min syster. (Hon är inte min riktiga syster men vi känner att vi är så nära och alltid har betett och som syskon så vi kallar varandra för syskon) Vi spelade Need for speed underground, pysslade, tittade på film och åt massor med godis och drack läsk. Det var verkligen jätte mysigt :D Här kommer några bilder:

 

Innan jag åkte hem till henne så var jag och köpte kvällsmat till oss på grilleken och då såg jag denna fruktansvärt roliga pumpa XD hahaha


Lördag/ Söndag: Idag vaknade jag upp hos min kompis klockan 11 på morgonen och sen så gick vi och åt frukost och sen vid 1 tiden kom pappa och hämtade mej. När jag kom hem så ställde jag mej i duschen och när jag hade gjort det så gick jag och la mej för att vila upp mej inför kvällen. Blev väckt av mamma vid 18:00 för att ja skulle hinna göra vid mej. Jag sminkade mej och klädde mej och sen vid 21:30 kom min kompis (samma som jag sov över hos) och hennes pappa och hämtade mej och sen så bar det av till Ekebo. Där skulle vi fira mina sista timmar som 19 åring och lyssna på Björn Rosenström :D Kvällen och natten blev super bra och jag har kommit fram till att min absoluta favorit drink är RedBullVodka. Dyrt med 90 kronor för en 4:a men smakar det så kostar det som man brukar säga. Här är några bilder från kvällen/natten:

 

Det blev inte så många drinkar men det spelar ingen roll. Första rundan bjöd min kompis på som födelsedags present och då blev det en orange Xide till mej och en Somersby cider till henne. Andra rundan blev det en RedBullVodka till mej och en Bacardi Breeze till henne och tredje rundan blev det ytterligare en RedBullVodka till mej och en grön Xide till henne :D 




Vi 2 tiden kom pappa och hämtade oss och vi begav oss hem. När jag väl kom hem så hade jag ungeför 30 grattis kommentarer att svara på på facebook :D Hehe Sen stupade jag isäng vid 5 tiden och sov fram till 11 när pappa kom och väckte mej och sa att morfar vill prata med mej i telefonen. Han bor ju i Tyskland så det är inte så ofta vi pratar i telefon. Han pratar svenska så det är inget problem men hans fru pratar inte så mycket svenska så med henne får jag prata tyska. Det är inte så lätt att vakna med ett "dagen efter huvud" och sen behöva ställa om hjärnan från svenska till tyska på ungefär 5 minuter :D haha Hur som helst så gick det jätte bra att prata med henne.

När jag hade pratat färdigt med morfar och hans fru så gick jag upp och drack kaffe och sen åkte jag och pappa till Helsingborg/ Hyllinge för det var lite saker som vi behövde. Dagen spenderades på Jula, City Gross och Bauhaus. Jag hittade denna fina ljusstake på Bauhaus men jag hade inte råd med den för den kostade 890 kronor:

På City Gross fick jag med mej liet olika saker hem men det alldra viktigaste vad detta:

Nu har jag alla som har kommit ut på DVD och jag har alla böckerna. ÄLSKAR den filmserien!!    


Sen körde vi och hämtade brossan hos hans tjej. Sen fram vid 19 tiden kom vi äntligen hem och jag fick sitta ner och ta det lugnt för första gången på min 20 års dag =) hihi


Ja detta va ju lite uppdatering iallafall. Senare idag så ska jag baka och resultatet kommer nog upp på den andra bloggen. Vi får väl vänra och se...

 

Av Mandy Wollersheim - 23 oktober 2011 16:05

Idag är en stor dag för just denna dagen fyller min lilla söta bror BIL :D hehe han blir alltså 18 år gammal! Wow det känns helt sjukt att han redan är 18 år för det känns som att jag fortfarande är 18 fast att jag fyller 20 år om exakt en vecka. Haha jag kan fortfarande inte förstå hur man lyckas få 2 barn med 2 års mellanrum som fyller år med 1 veckas mellanrum XD haha Det är kul!


Här kommer en bild på brossan och hans 2 presenter från mej:

Mössan och bilden på hans VW :D Bilen har jag ritat =)

Nu ska jag snart baka liten kaka. Vi får väl se om den kommer upp på den andra bloggen senare ikäll. Håll utkik :D   

Av Mandy Wollersheim - 20 oktober 2011 14:43

Kolla in min andra blogg så får ni se vad dessa 2 paket innehöll :D

Klicka på bilden så kommer du till inlägget :D hehe 

Av Mandy Wollersheim - 20 oktober 2011 08:15

Ja som ni kanske förstår av inaktiviteten och överskriften till detta inlägget så är jag fortfarande sjuk. Börjar bli sjukt trött på snuva, nysningar, hosta och allmänt hängighet nu. Vill bara bli frisk.


Men det var inte därför jag kom hit idag utan jag skulle bara dela med mej av 2 bilder. Jag börjar med den första:

 

Jag såg den på Facebook imorse och jag tycker att den är så sjukt söt!


Över till bild nummer 2:

Detta är då Rosa bandet/ Bröstcancer kakor som jag gjorde igår. Klicka på bilden så kommer du till receptet på min andra blogg. 


Nu ska jag njuta av mitt kaffe.

Hade bra!

Av Mandy Wollersheim - 17 oktober 2011 20:45

 

Sitter och tittar på 112 - På liv och död. Det är en av mina favorit serier på Svenska. Jag måste säga att jag älskar allt som har med poliser, ambulanspersonal, sjukhuspersonal, ordningsvakter och väktare att göra. Jag har fortfarande ingen aning om varför efter alla dessa åren men jag tror bara att det är så för vissa personer. Alla människor är nog födda nyfikna men jag gillar inte detta för att jag är nyfiken utan för att jag gillar deras jobb. Jag tycker att det är ett bra jobb som dom gör. Jag menar dom offrar sina liv för att kunna hjälpa andra personer. Även om folk säger att dom skulle göra det för vem som helst så är det verkligen så att dessa personer skulle göra det för vem som helst. Sen så måste jag ju få säga att det är sjukt snyggt men killar i uniform!! Speciellt poliser, ordningsvakter och väktare. Dom ÄR ju bara så snygga!! Jag tycker inte att brandmän är sådär jätte snygga men Andreas är en lite favorit :D hehe

   


Okej jag kanske ska berätta lite om vad dagen har innehållit. Jag har bara legat i sängen hela dagen eftersom jag fortfarande är sjuk. Det är helt sjukt att jag måste vara vaken hela natten för att sen kunna ramla i säng av trötthet på dagen. Jag kan absolut inte sova på nätterna när jag är sjuk. Haha det är nog en fixide egentligen.


Nu ska jag titta vidare och sen ska jag nog se en film eller fortsätta att sträck kolla på Baywatch.


Hade bra

Av Mandy Wollersheim - 17 oktober 2011 03:04

Hahaha måste bara få skratta lite åt mej själv innan jag förklarar mej så att ni förstår min roliga situation. Haha hum *harklar mej* haha nu ska jag börja denna för mej ganska så roliga förklaringen:


Är fortfarande sjuk med en hals som känns som att den ska döda mej. Har även mest troligt feber och är sjukt trött på grund av sömnbrist. Vem får inte den smartaste iden då att ta en PowerKing?!?! Jo ja!! Haha en energi dryck!! NU!! Mitt i natten eller om man så vill, tidiga morgonen! Kan ju säga att jag är inte trött längre. Har dock fortfarande problem med att somna. Nähä no shiit sherlock XD Men jag har iallafall inte ont i huvudet längre. För att få tiden att gå så sitter jag och maraton kollar på Baywatch. ÄLSKAR Baywatch! Hehe så snygga killar i bara badbyxor som springer runt och spänner sina muskulösa kroppar. Att se deras muskler jäsa i solen gör nästan att man blir lite kåt XD haha


Nä men usch nu spårade jag ju ur totalt. Haha sorry XD Skyller på Energi Drycken :D

Av Mandy Wollersheim - 16 oktober 2011 02:00

Innan någon börjar kommentera idiotiska kommentarer om att jag har varit sjukt inaktiv här så vill jag bara säga att jag har vart och fortfarande är sjuk. När jag är sjuk så känner ja inte för att skriva om hur dåligt det är med mej för det skulle inte jag vilja läsa på någon annans blogg.


Lördags kvällen har spenderat ensam hemma med katterna och Lilla Kyckling. Pappa, mamma och farmor har varit hos min farbror och firat honom och brossan har varit hos Danne och firat honom. Egentligen så skulle jag har varit med hos min farbror men eftersom jag är sjuk så kände jag att jag hellre stannade hemma så att jag inte smittar någon.


Som ni kanske vet så gillar jag att pyssla så jag gjorde ett, enligt mej, ganska så coolt grattis kort till honom iform av en tårtbit. Meningen är att man ska kunna gömma något litet i själva tårtbiten men tyvärr så fick inte presentkortet plats som vi hade köpt. Några bilder kommer här:

   


För att återgå till min ensam hemma kväll så har jag bara druckit kaffe och tittat på film. Det började med Linas Kvällsbok som jag har sett så många gånger och sen blev det de sista 40 minutrarna på Bring It On. Siggi och Srollan höll mej sällskap:


Vid 10 kom mamma och pappa hem och då fick jag snällt och vänligt lämna ifrån mej TV;n för då skulle pappa titta på Taken som han har lånat av grannen. Själv satte jag mej vid min dator och tittade på Bring It On Again. När klockan blev närmare 01:00 så satte ja och pappa oss i bilen och körde och hämtade brossan från festen hos Danne. 


Nu sitter vi alla tre och käkar ostbågar och snart ska vi gå och lägga oss.


Hade gött 


Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards