streetraceisalifestyle

Alla inlägg under april 2011

Av Mandy Wollersheim - 30 april 2011 02:35

Tjena :D


Vet att det är sent?...eller tidigt?. Hur som helst så kan ja inte sova -_-' Har sovit mestadels av dagen (fredag) eftersom jag inte mår så bra. Har sprungit på toa flera gånger. Kan nog få ihop det till minst 20 gånger. Inge kul alls. Men men life is a bitch...and so am I! :P Är ändå lite glad eftersom mitt studiebidrag har kommit in på kontot och pengar skadar ju aldirg. Förstår mej inte på folk som skriver att dom "BARA" får 1050:- Jag tycker att det är mycket pengar. Visserligen så bor jag hemma men jag betalar mycket av mina saker själv även fast att mamma och pappa säger att jag inte behöver. Jag tycker att jag klarar mej ganska bra på 1050:- på en månad och vanligt vis så har jag 200 eller 300:- kvar från förra månaden. Antagligen så är jag väldigt sparsam. Inte vet jag :D


Har inte hänt så där jätte mycket i mitt liv de senaste dagarna. Kom fram till igår att det var 24 dagar sedan jag var tvungen att avliva min älskade gossekanin Tiger. Han var mitt alldra första EGNA husdjur och han kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta! Älskar dej Tiger och kommer alltid att göra det.


Förresten från det ena till det andra...Visst blir man glad när man får en uppgift av idrottsläraren som ska lämnas in via hans mail senast den 30 April men har gjort den färsig och skickat den redan den 28 April men inte fått nått svar än?! Hoppas inte att de blir samma problem med honom som där är med min svenska lärare. Han påstår att under alla 3 år som jag har gått på skolan så har han ALDRIG ALDRIG ALDRIG fått in ett enda arbete av mej O_o huh?? Hur fan får han ihop det?? Jag har bevis på att jag har lämnat in saker till honom och ändå så står han och ljuger min mamma och min mentor rätt upp i huvudet!! Iallafall så har han gett mej IG i både svenska A och svenska B. Undrar vad han ger mej för betyg på mitt projektarbete. Tyvärr så har han ju hand om den skriftliga delen :´( Pappa har sagt att om jag får IG i projektarbetet också så ställer han till ett helvete på skolan och det låter jag honom gärna göra. Han är en man som man inte säger nej till i första taget. Både han, mamma och brossan vet att jag har laggt ner veckor och åter veckor på mitt projektarbete och att jag är jätte stolt över det. Jag var även så smart att jag bad att få se att svenska läraren hade fått mitt projektarbete när brossan va mä. Först ville han inte gå o hämta de men jag gav mej inte så nu vet han ju att brossan vet att han har fått det. Hihi *ler finurligt*


Nu tror jag att jag ska sätta mej med min bok och läsa lite. Håller på att läsa "Matildas sista vals" för 8:de gången. Den är riktigt bra och jag rekomenderar den starkt. Låt inte de 422 sidorna skrämma dej. När man väl har börjat läsa så flyter det bara på och vipps så har man läst 50 sidor utan att veta om det!


Hade bra tills vi ses och hörs igen mina vänner


MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 28 april 2011 20:08

Tjena nu är jag tillbaka här på StreetRaceIsALifestyle igen! :D


Efter en paus på nästan ett halft år så känns det som att jag skulle kunna ha tid att uppdatera minst en gång varannan dag. Som ni kan se så har jag raderat alla gammla inlägg...PUH säger jag bara för det var en hel del! 145 inlägg! Anledningen till att jag har raderat alla dessa gammla inlägg är för att jag vill att ni ska vara med mej i mitt liv från och med idag. Det är inte igår som räknas utan morgondagen. Lev varje dag som om det var den sista så ska du se att du blir lyckligare. Varför ska man skjuta upp saker som man kan göra redan idag?!


Hur som helst så kommer jag att bjuda på mestadels BIL inlägg men även lite filmer, bilder, textinlägg, gratissaker och mycket mer. Titta in varje dag så ska jag uppdatera så ofta så möjligt.


Hade bra tills vi hörs igen och glöm inte att det är inte förbjudet att kommentera inläggen. Man hamnar inte i fängelse då! På alla de 145 inläggen som fanns på bloggen innan så fanns det bara 4 kommentarer. Är inte de lite mesigt?! Hjälp mej lite va!


MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 12 april 2011 16:30

Heeeej!


Fick ett ryck idag och bakade en sockerregnbågs kaka :D Tänkte att jag skulle skriva hur jag har gjort. Här kommer receptet:


Sockerkaka:

50 g Margarin eller smör

2 st ägg

2 dl socker

3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 dl mjölk

2 tsk vaniljsocker

Karamellfärger


Till formen:

Margarin eller smör

Ströbröd


  • Smält matfettet och häll i mjölken. Låt det svalna.
  • Vispa äggen och sockret tills smeten blir porös.
  • Blanda mjölet, bakpulvret och vaniljsockret i en bunke och sila sedan det till en annan bunke så att alla klumparna försvinner. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten. Tillsätt smör och mjölkblandningen. Rör om tills smeten blir slät och klumpfri. 
  • Dela upp smeten i så många skålar som du önskar att kakan ska ha färger.
  • Droppa några droppar karamellfärg i var skål och blanda ut den så det blir jämt.
  • Smöra och bröa en kakform.
  • Häll en av färgerna i mitten på formen och vänta ett litet tag så den hinner forma en lite större cirkel. Fortsätt sedan med nästa fär och häll den i mitten på den första cirklen. Fortsätt sedan så med alla färgerna. Man kan själv välja hur många färger man vill ha på sin kaka. Man kan även ta en tandpetare och dra fina mönster genom cirklarna. Då blir kakan marmorerad :D
  • Grädda kakan på galler i nedre delen i ugnen i 175 grader i cirka 35 minuter.
  • Själp upp kakan på en kall plåt eller tallrik, beroende på storleken på kakan, och låt den svalna. Skär sedan kakan i önskade stora delar och njut!
  • Vill man vara riktigt onyttig så kan man vispa lite grädde och äta till ;D

Jag valde 3 färger på min kaka. Rosa, blått och grönt.

Kakan ser inte så trevlig ut på utsidan men insidan lyser av starka färger. Det är ju faktist inte utsidan som räknas utan insidan som man brukar säga! =)   


Hörs och ses

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 10 april 2011 18:15

Här kommer lite bilder på mina underbara muffins som jag gjorde idag:

Resultatet blev detta. Råkade fylla formarna lite mycket så det rann ut liten men oj va goda dom blev!!! Smakade som att äta på självaste regnbågen! Det tråkiga är bara att formarna är så tråkiga :/   


Hörs och ses

MVH

Miss StreetRace

   

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards