streetraceisalifestyle

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Roadtrip och bildbomb =)

Av Mandy Wollersheim - 4 augusti 2011 00:15

Wow jag har verkligen haft en underbar dag idag men farmiljen, farmor och farfar   


Allt började med att vi gick upp vid 08:00 och började packa bilen med campingstolar och bord. Sen bredde vi mackor och kokte kaffe så att vi skulle ha mat till hela dagen. Man blir ju hungrig när man utforskar världen.


Klockan 10:00 så hämtade vi farmor och farfar hemma hos dom och sen bar det av på upptäcksfärd. Första stoppet blev en mack i Munka Ljungby där vi var tvugna att tvätta framrutan på bilen eftersom spolarvätskan hade gjort den helt grimmig. Det är inte allt som är bra som kommer från Biltema :/ När vi var klara så gav vi oss av. Nästa stopp blev Gårdstånga där vi passade på att fika och dricka kaffe innan det bar vidare. Då var klockan runt 11:20. Där fanns en skitsnygg Ferarri med en förare som verkligen visste hur man maxar en sån bil och får den att spinna. Tyvärr så ficka jag inga bilder på den för jag var inna på macken när den körde iväg och jag stod i kassan så jag kunde ju inte slänga allt ifrån mej precis XD Men som tröst så kommer här en bild och en rolig video på farfar:

Nästa stopp blev klockan 12:00 i Flyinge där vi stannade för att titta på det stora häststuteriet "Flyinge Kungsgård". Här kommer lite bilder:

       

Klockan 12:20 stannade vi på Haralösa utkiksplats och där passade brossan på att ta några fotton och dom kommer här:

     

På vägen från utkiksplatsen så passerade vi ett träd men minnes bilder från en kille som kört ihjäl sen. Jag vill bara att alla som läser detta ska veta att jag lider med hans kompisar och familj. Må han vila i frid:

 

Vid 12:40 kom vi fram till min önskeplats. Det var...hör och häpna...HJULARÖDS SLOTT (Mysteriet på Greveholm). Har velat besöka det slottet sedan jag såg serien för första gången för 12 år sedan och nu har min önskan ÄNTLIGEN gått i uppfyllelse. Slänger in en länk till min Mysteriet på Greveholm hemsida. Här kommer några bilder:

                  

(Flyger hit och flyger dit. Upp som en sol, ner som en pankata)

Nästa stopp blev Övedeskloster där vi passade på att fika och dricka kaffe igen. Då var klockan runt 13:40. Det var rätt coolt för det fanns jättefina Alpakor i en hage precis utanför klostergården och där var en liten Alpaka unge och den var så söt. Här kommer bilder på dom:

               

När vi hade fikat färdigt så följde vi vägen och då kom vi fram till Övedas klosterkyrka. Den var ganska fin och brossan passade på att ta några fotto igen. Här kommer dom:

     

Klockan 14:20 passerade vi Vombsjön och jävlar vad många tranor där fanns!! Hann tyvärr inte få upp kameran så att ja kunde fotta dom för pappa kunde inte stanna för vi hade bilar efter oss :P

Hur som helst så körde vi vidare och hamnade i Sjöbo där vi besökte Volvia för att pappa, jag, brossan och farmor behövde gå på toa. Väl inne på Volvia så kollade vi lite på bilar och då sa farmor att hon ville ha en Volvo cabbe. Alla vi andra skrattade för farmor har för det mesta hatt på sej och om hon körde cabbe sp skulle hon bli tvungen att limma fast den med superlim på huvuder för att den inte skulle blåsa iväg.

15:40 kom vi fram till Kristinehovs slott och där köpte vi glass och jag köpte kaffe. Dat var ungefär min 8 kopp kaffe denna dagen. Lite bilder kommer här:

               

Klockan 16:03 åkte vi vidare och 12:20 kom vi fram till Kivik där vi åt pizza på KIVIKS Restorante. Har inga bilder där ifrån men jag kan säga att deras pizzor var sjukt goda!! Jag beställde vitlöksbröd med lite ost på och det var himmelskt gott!! 4 pizzor (farmor och farfar delade på en), 1 vitlöksbröd, vitlökssås, 2 Coca Cola, 1 Coca Cola Light, 1 Fanta, 1 vatten och 1 lättöl kostade 640 kronor. Det är ganska överkommligt när det kommer till stenugnsbakade pizzor. När vi var färdig ätna där vi 17:40 tiden så begav vi oss hem mot Hjärnarp igen och på vägen tillbaka så fick vi se en...MOPPEBIL framför oss på motorleden!!! XD hahaha det var en svart man som satt i den och skrattade när vi körde om. Hahahaha så kul!!

Nu är vi äntligen hemma igen och som ni märken så är detta inlägget väldigt sent men det är för att vårt internet har varit helt jävla sjuk i huvudet ikväll men bättre sent än aldrig som man brukar säga!

Hoppas att ni gillar bilderna. Kommentera gärna!!!

Hade gött

Over and Out   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 29 mars 2013 19:48

Hej! Det var längesedan jag skrev något här men det är ju inte så konstigt då jag har startat en ny blogg som finns här! Kika gärna in och lämna ett fotavtryck i gästboken :D Denna bloggen, StreetRaceIsALifestyle, kommer att fortsätta att exist...

Av Mandy Wollersheim - 18 mars 2013 20:27

Hej Hej! Ja nu är jag sjuk igen. Denna gången är det min stackars mage som spökar :/ Det är nog ingen maginfluensa för jag har inte kräkt men jag har ont i magen och jag kan se när magen krampar. Det är ju inte så att jag kommer att dö men jag mår ...

Av Mandy Wollersheim - 16 mars 2013 21:43

    Som ni kanske vet så suger jag riktigt mycket på att uppdatera här på bloggen för tillfället. Jag skäms men jag varken orkar eller känner för att uppdatera när det inte händer något uppdaterbart i mitt liv! I alla fall så är denna första bild...

Av Mandy Wollersheim - 13 mars 2013 10:31

Idag är det 2 år sedan min bror och en gemensam kompis till oss var i en svår bilolycka. Det kunde ha slutat med att jag förlorat min bror men det gjorde jag inte och det tackar jag gud för varje dag! Det finns ett långt inlägg om min bror här på blo...

Av Mandy Wollersheim - 8 februari 2013 16:11

Hej Hej! Jag vet att det var ett bra tag sedan jag var här sist och gjorde ett inlägg så nu tänker jag göra ett försök i alla fall :P hihi   Jag gissar på att de flesta som läser rubriken till detta inlägget undrar vad jag snackar om men det sk...

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards