streetraceisalifestyle

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mandy Wollersheim - 8 augusti 2011 00:57

Igår Söndag den 7 Augusti var det 4 år sedan du tog ditt liv. Tankarna far fortfarande runt och malen i huvudet. Varför?? Vi är nog många som ställer samma fråga: VARFÖR?????


Hoppas du har det bättre där du är nu och att du, Rasmus och Jonas Olsson tar hand om varandra.


R.I.P Oscar 7 Augusti 2007  

 

Av Mandy Wollersheim - 7 augusti 2011 18:31

Finns inte mycket att säga om denna dagen. Har varit i Malmö och lämnat av brossans tjej hemma hos henne. Sen har jag inte gjort mer idag och det är skönt för jag börjar jobba imorgon och då är det skönt att göra inget dagen innan.


I bilen på väg ner till Malmö så såg jag denna skönhet:

 

Ville även fottat en annan skönhet men det hann jag inte för de körde in en annan lastbil framför Aja life is a bitch...


Over and Out    

Av Mandy Wollersheim - 6 augusti 2011 20:11

Idag har jag tillbringat nästan hela dagen men min syster Pernilla =) Vi har haft skit kul! Vi har suttit och solat och druckit läsk. Vi har även ätit godis och kex.

     

Nu ikväll har vi grillat. Mamma, lollo, pappa och Parre åt grillad kycklig med potatis kroketter och jag åt ugnsbakad lax med potatis kroketter.

      

Efter grillningen så åt vi glass och coctail bär.

 

Haha fick inga kort på bären XD haha


Hade gött

Over and Out   

Av Mandy Wollersheim - 6 augusti 2011 12:36

Uppdatering från igår:


Har varit på Ljusfesten i Ängelholm med familjen och sen så mötte jag Erica och Ragge som jag hade stämt träff med. Vi har verkligen haft sjukt kul och jag blev full på EN cider och det skäms jag inte för. Jag är inte en person som dricker varje helg och jag skulle heller inte vilja vara någon sådan person. JAG dricker när JAG känner för det och då dricker JAG så mycket som JAG känner för. Jag gillar inte sprit! Så där fick ni det. Det jag tycker är kul med sånna här evenemang är att gå runt och titta på Ordningsvakterna. Många av dom jag såg på Ekebofestivalen jobbade även ikväll och kände igen mej eftersom jag pratade med dom just på Ekebofestivalen. Sånt tycker jag är kul och jag gillar att titta på hur dom arbetar och hur dom beter sej. En av mina två största önskningar här i livet är att utbilda mej till just Ordningsvakt och den andra önskningen är att äga en Subaru Impreza WRX Sti ;p hehe


Här kommer iallafall några bilder. Det blev inte många för jag var sjukt trött men ni får nöja er med dessa:

   

Stor bild på min BFF Erica   och hennes festman Ragge ;P hehe Dom är förlovade så då skriver man väl festman?! Eller?      

Träffade även på en hel del personer som man känner. Tillexempel Johannes, Andreas och Lina. Träffade även på Pontus Böcker och det tog typ 2 år innan jag kom på att det var han fast att han presenterade sej XD haha Vådå trött?! JAG?? NEJDÅ!!! XD hahaha


På vägen hem så blev det hamburgare på McDonalds igen för alla va lika hungriga. När vi stod och väntade så såg vi (JAG TROR ATT DET ÄR) Camillas Subaru och jag satt och drägglade så att det blev blött på golvet. Brossan fottade den:


De va allt från mej och förlåt att det inte blev någon uppdatering igår men internet funkade inte då heller. Hoppas att ni har överseende med detta!


Over and Out    

Av Mandy Wollersheim - 5 augusti 2011 17:08

Tjena bloggen =)

Är bara precis hemma och vänder och ska snart till Ängelholm igen för det är ljusfest ikväll =)


Har varit i Ängelholm på stortorget och kollat på matmarknaden som är där just nu. Så fort man kommer i närheten av torget så luktar det jätte gott av alla olika sorters mat. Jag köpte kaffe två gånger av en kille som stod och gjorde kaffe från en lite bil. Hans kaffe var himmelskt gott!!! Det var verkligen en orgasm för smaklökarna. Jag är lite hemligt kär i honom och vill adoptera honom men berätta inte det för någon ;P Jag var och köpte kaffe av honom 2 gånger och gav honom drix hehe Lite bilder från torget kommer här:

             

Och här kommer en video på en liten kille eller tjej som hoppar. Det ser så kul ut:


 

Återkommer med bilder från Ljusfestivalen senare ikväll/natt eller imorgon. Det beror helt på när jag kommer hem ;P hehe


Over and Out   

Av Mandy Wollersheim - 4 augusti 2011 22:23

Skulle egentligen ha varit i Halmstad idag och tittat på RIX FM men ingen i familjen kände för det så vi åkta till Hembygdsparken istället och lyssnade på när Alexander "DJ Lexxie" Carlsson beatboxade. Det är något jag verkligen inte ångrar att vi åkte dit istället för han är helt sjukt duktig och det är fan ingen som fattar hur han gör.Här är några bilder från innan konserten:

     


Här kommer bilder och videor på Alle när han beatboxar:

 


Det var även andra som sjöng också och här kommer videor och bilder på dom:

         

     


Det var en kille som hette khalid geire som gjorde stand up och fy fan va kul han va. Här kommer bilder och videor på honom:

 





  

(Ledsen för den urdåliga kvaliten på denna sista videon men den är filmad med min mobil eftersom kameran tog slut :/)    

Efter konsären så gick vi runt och tittade på djuren men då var min kamera slut så det blev inte så många bilder utan bara några på kaninerna:

       

På vägen hem sen så svängde vi in om McDonalds och åt kvällsmat ;P hehe

 

Hade gött

Over and Out   

Av Mandy Wollersheim - 4 augusti 2011 00:15

Wow jag har verkligen haft en underbar dag idag men farmiljen, farmor och farfar   


Allt började med att vi gick upp vid 08:00 och började packa bilen med campingstolar och bord. Sen bredde vi mackor och kokte kaffe så att vi skulle ha mat till hela dagen. Man blir ju hungrig när man utforskar världen.


Klockan 10:00 så hämtade vi farmor och farfar hemma hos dom och sen bar det av på upptäcksfärd. Första stoppet blev en mack i Munka Ljungby där vi var tvugna att tvätta framrutan på bilen eftersom spolarvätskan hade gjort den helt grimmig. Det är inte allt som är bra som kommer från Biltema :/ När vi var klara så gav vi oss av. Nästa stopp blev Gårdstånga där vi passade på att fika och dricka kaffe innan det bar vidare. Då var klockan runt 11:20. Där fanns en skitsnygg Ferarri med en förare som verkligen visste hur man maxar en sån bil och får den att spinna. Tyvärr så ficka jag inga bilder på den för jag var inna på macken när den körde iväg och jag stod i kassan så jag kunde ju inte slänga allt ifrån mej precis XD Men som tröst så kommer här en bild och en rolig video på farfar:

Nästa stopp blev klockan 12:00 i Flyinge där vi stannade för att titta på det stora häststuteriet "Flyinge Kungsgård". Här kommer lite bilder:

       

Klockan 12:20 stannade vi på Haralösa utkiksplats och där passade brossan på att ta några fotton och dom kommer här:

     

På vägen från utkiksplatsen så passerade vi ett träd men minnes bilder från en kille som kört ihjäl sen. Jag vill bara att alla som läser detta ska veta att jag lider med hans kompisar och familj. Må han vila i frid:

 

Vid 12:40 kom vi fram till min önskeplats. Det var...hör och häpna...HJULARÖDS SLOTT (Mysteriet på Greveholm). Har velat besöka det slottet sedan jag såg serien för första gången för 12 år sedan och nu har min önskan ÄNTLIGEN gått i uppfyllelse. Slänger in en länk till min Mysteriet på Greveholm hemsida. Här kommer några bilder:

                  

(Flyger hit och flyger dit. Upp som en sol, ner som en pankata)

Nästa stopp blev Övedeskloster där vi passade på att fika och dricka kaffe igen. Då var klockan runt 13:40. Det var rätt coolt för det fanns jättefina Alpakor i en hage precis utanför klostergården och där var en liten Alpaka unge och den var så söt. Här kommer bilder på dom:

               

När vi hade fikat färdigt så följde vi vägen och då kom vi fram till Övedas klosterkyrka. Den var ganska fin och brossan passade på att ta några fotto igen. Här kommer dom:

     

Klockan 14:20 passerade vi Vombsjön och jävlar vad många tranor där fanns!! Hann tyvärr inte få upp kameran så att ja kunde fotta dom för pappa kunde inte stanna för vi hade bilar efter oss :P

Hur som helst så körde vi vidare och hamnade i Sjöbo där vi besökte Volvia för att pappa, jag, brossan och farmor behövde gå på toa. Väl inne på Volvia så kollade vi lite på bilar och då sa farmor att hon ville ha en Volvo cabbe. Alla vi andra skrattade för farmor har för det mesta hatt på sej och om hon körde cabbe sp skulle hon bli tvungen att limma fast den med superlim på huvuder för att den inte skulle blåsa iväg.

15:40 kom vi fram till Kristinehovs slott och där köpte vi glass och jag köpte kaffe. Dat var ungefär min 8 kopp kaffe denna dagen. Lite bilder kommer här:

               

Klockan 16:03 åkte vi vidare och 12:20 kom vi fram till Kivik där vi åt pizza på KIVIKS Restorante. Har inga bilder där ifrån men jag kan säga att deras pizzor var sjukt goda!! Jag beställde vitlöksbröd med lite ost på och det var himmelskt gott!! 4 pizzor (farmor och farfar delade på en), 1 vitlöksbröd, vitlökssås, 2 Coca Cola, 1 Coca Cola Light, 1 Fanta, 1 vatten och 1 lättöl kostade 640 kronor. Det är ganska överkommligt när det kommer till stenugnsbakade pizzor. När vi var färdig ätna där vi 17:40 tiden så begav vi oss hem mot Hjärnarp igen och på vägen tillbaka så fick vi se en...MOPPEBIL framför oss på motorleden!!! XD hahaha det var en svart man som satt i den och skrattade när vi körde om. Hahahaha så kul!!

Nu är vi äntligen hemma igen och som ni märken så är detta inlägget väldigt sent men det är för att vårt internet har varit helt jävla sjuk i huvudet ikväll men bättre sent än aldrig som man brukar säga!

Hoppas att ni gillar bilderna. Kommentera gärna!!!

Hade gött

Over and Out   

Av Mandy Wollersheim - 3 augusti 2011 00:37

Förlåt för det sena? eller tidiga? inlägget. Har varit hemma hos några kompisar och ätit god mat och sjungit karaoke =) Vi har haft så sjuk kul och tiden har bara flugit iväg. Tråkigt bara att vi var tvugna att åka hem så tidigt :´( Ska upp vid 08:00 igen för då blir det ävertyr ut i världen. Säger inte vart jag ska utan det märker ni läser min blogg när jag kommer hem från äventyret =)


Jaha tillbaka till vad som har hänt under dagen (Tisdag). Fixade lite i trädgården och sen så fixade pappa, jag och mamma vår nätdörr så att grannens katt inte ska kunna komma in:

     


Ser kanske inte så mycket ut för världen just här men såhär blev resultatet:

Från en gammal säng till ett skydd så att katterna inte kommer in =) 


Innan vi skulle åka till våra kompisar så smet Siggi in och la sej ovanpå min gamla datorväska:


Nu ska ja sova. Jag återkommer med bilder och videor från mitt äventyr =)


Over and Out  

 

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards