streetraceisalifestyle

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mandy Wollersheim - 13 augusti 2011 19:10

Har inte gjort så jätte mycket idag på förmiddagen eftersom pappa har varit på Helsingborgs djussjukhus med mormors hund Dante. Han mådde inte bra :´/ Mormor har ingen bil så det var därför pappa körden henne.Jag passade på att mysa med en av mina katter i sängen under tiden han var borta:

Sen när pappa kom hem så körde vi till Lingvallen där det var West Coast Bug Meet =) Här är länkar till bilder som min bror har tagit idag (klicka på bilden så kommer du till albummen, Du får gå till min sida för att kolla på resten av bilderna. Det finns 4 album):

Det var allt för idag och nu ska jag kolla på film. Kan knappt bärga mej tills på Tisdag när min The Flying Doctors DVD box kommer!!! 46 DVD:er och över 8000 timmar =)

Hade gött så ses vi när vi hörs och hörs när vi ses

Over and Out  

Av Mandy Wollersheim - 12 augusti 2011 20:11

Jag är en mångsidig kvinna (?) haha eller tjej om jag får säga det själv. Har jobbat från 06:45 till 13:00 och sen så har jag varit med bästaste bästa Pernilla   på Väla och Shoppat. Kom typ precis hem (19:00) och är verkligen jätte trött och har ont i fötterna ;P hehe


Saker som inhandlades var följande:

Cubus:

     


Inter Sport:

    Behöver jag säga att jag är HIF:are? 


Apoteket:

 


Gina Tricot:

   


Allmänna bilder:

   


Jag kan ju bara säga som så att jag har haft STORA problem med att ladda upp bilder till bloggen. Därför är inlägget så sent. Sorry.


Hade gött

Over and Out  

Av Mandy Wollersheim - 11 augusti 2011 15:27

Måste först berätta om detta så ska jag berätta om jobb dagen sen:


Skrev ju igår att jag hade beställt alla säsånger av The Flying Doctors från en hemsida och att jag var jätteglad. Idag fick jag ett mail där det stod att dom var ledsna men att dom inte kunde skicka så långt som till Sverige. Dålig stil tycker jag när det står på hemsidan att de ska kunna skicka var som helst. Hur som helst så har jag betällt alla säsångerna nu från Amazon.com istället. Lite dyrare men vem fan bryr sej?! Inte jag ;P Var även en sån galenpanna så att jag beställde med super mega snabb frakt så det kostade typ 150 kronor extra hehe

Har jag tur så kommer den på Måndag och då blir jag en glad chey =)


***

Från det ena tillbaka till det andra: Jobbet =)  Idag som är den 4 dagen på jobbet så har jag fortsatt att putsa fönster. Nu är jag snart klar. Bara övervåningen kvar XD haha Stort hus har dom. Sen så har jag damsugat och hjälpt till att handla och laga mat. Trevligt trevlig =) Precis som en liten familj där man är det tredje hjulet ;P hehe


***

Från det första över till det tredje så fick jag min student fottokatalog idag och fick även en skiva med bilder. Här kommer en hel del av dom:


   


                                                 

Over and Out  

Av Mandy Wollersheim - 10 augusti 2011 20:37

Min "Syster" var precis här och lämnade en "lite" försenad studentpresent. Det var dessa två muggar:

 

    


Jag är verkligen helt såld på dom! JAG ÄLSKAR DOM!!! Så jävla coola och jag älskar kaffe och jag älskar tatueringar!! Tror aldrig att jag kommer att våga dricka ur dom! hehe  


Vill verkligen ha dom andra två muggarna i serien. Love and Luck. Tror jag ska köpa dom när banken tillåter det. Hoppas bara inte att dom har utgått ur sortimentet då för det är "Limited edition" =)


Hade gött   

Av Mandy Wollersheim - 10 augusti 2011 14:50

Jaha idag var 3 dagen på jobbet. Även idag har det regnat en hel del så tempot har varit någonstans på medium. De få stunder som regnet har hållt upp så har det lyckats komma fram lite sol och tempen har uppnått 19 grader.


Har fortsatt att putsa fönster (3 dagen i sträck, många fönster) och har även tagit ner gamla "smutsiga" gardiner och satt upp nya fräscha. Fint ska de va!  


Dagens Outfit:

 


En liten runda till Ängelholm hann vi med emellan regnskurarna. Vi var tvugna att åka till Apoteket och köpa medicin. Deras var slut. Vi tog vägen över Munka Ljungby hem och jag passade på att besöka banken. När jag var klar och kom ut så bokstavligt talat öppnade himlen sej och det öste ner. Kan säga att jag blev ganska så blöt. 


Det var dagens arbete de men nu är jag ledig och har precis tagit ett stort beslut att ÄNTLIGEN och jag menar ÄNTLIGEN beställa ALLA sesångerna av min favorit serie The Flying Doctors. Har älskat den serien sedan den fösta gången jag såg den tillsammans med farmor. Då var jag runt 5 - 6 år =) Haha kan nästa alla skådespelarna utantill. Men iallafall så har jag äntligen beställt den då jag kände att ekonomin tillät det just nu. Här är notan:

 

Det är runt 1522:- för 46 DVD:er - 9 säsånger =)


Nu ska jag njuta av min ledighet.


Vi ses och hörs

Over and Out 


P.s: Testade hur vig jag var. Såhär vig är jag UTAN uppvärmning. YEAH vigheten från gymnastiken och Cheerleadingen sitter frotfarande.  D.S

Haha bjuder på minen XD Jävla allvarlig man kan va ;P 

Av Mandy Wollersheim - 9 augusti 2011 19:54

Kände för att baka ikväll så slängde ihop en Silviakaka. Den är super enkel att göra och framförallt SUPER DUPER MEGA GOD!! =)


KAKAN

2 ägg

2 dl socker

2 dl vetemjöl

2 msk vaniljsocker

2 msk bakpulver

1 dl vatten


Vispa ägg och socker vitt och fluffigt, blanda mjöl med bakpulver och vaniljsocker och rör ner i smeten. Häll i vattnet och rör till en jämn smet. Häll smeten i en smord form med löstagbar botten. (sätt gärna ett bakplåtspapper i botten först). Ställ in i ugnen i 175 grader, i 30 minuter.


GLASYREN

100 g margarin

1 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

1 ägggula riven kokos


Smält margarin i en kastrull, häll i socker och vaniljsocker. Vispa ner äggulan försiktigt. Låt glasyren svalna lite och bred den över den avsvalnade kakan. Strö över kokos.

 

Av Mandy Wollersheim - 9 augusti 2011 16:44

Regnet det bara öser ner...   Idag har jag gått lite på lågvarv på jobbet på grund av det dåliga vädret. Det har regnat konstant hela dagen och temperaturen har legat mellan 12 och 13 grader. Ett plus i allt elände är iallafall att det inte har blåst så mycket idag utan bara runt 11kmh.


Dagens arbetsuppgifter har bestått av att fortsätta med att putsa fönster. Det finns många fönster i deras hus   Men det gör inget för mina "arbetsgivare" är väldigt måna om att jag inte jobbar för hårt. Dom är på och fråga mej hela tiden om jag inte ska pausa. Men eftersom dom betalar mej så vill jag ju sköta mitt jobb bra. Men de är ju ett äldre par jag jobbar hos så det förklarar ju kanske varför dom är så måna om mej  


Jag får fika och kaffe flera gånger om dagen och dom bjuder på middag så dom är verkligen snälla mot mej. Här vill jag jobba kvar!!! 


Ses imorn

Over and Out 


P.S: jag vet om att jag inte har någron "Dagens Outfit" idag men jag orkade inte ta fotto på den imorse och sen så glömde jag det. D.S

Av Mandy Wollersheim - 8 augusti 2011 14:45

Precis som överskriften säger så har jag jobbat min första dag idag. Ni får bara 2 bilder och det är på dagens Outfit för jag tycker inte att det är profisionelt att springa runt och fotografera på jobbet. Hur som helst har dagens uppgifter bestått av att putsa fönster vilket jag tycker är jätte roligt. Dagens Outfit var då denna:

    

Jag kanske ska berätta vad mitt jobb är. Haha det har jag ju inte gjort. Mitt jobb är personlig assistent till ett äldre par. Jag hjälper dom med allt som dom kan tänkas behöva hjälp med. Tillexempel: Duka fram frukost, laga mat, haqndla, tvätta, diska, putsa fönster med mer. Men jag tänker inte berätta var dom bor för det är inte heller proficionellt enligt mej.


För att gå från det ena till det andra sådär i en handbromsvänning så fick jag ett litet kort från Smartson Tespilot idag i postlådan =) Denna gången är jag testpilot till 2 stycken gräddepaket med olika smaker. Smakerna är jordgubb och choklag. Gratis är alltid gott och grädden med choklad är super god!!! =)

Nu ska jag njuta av livet. Hade bäst så hörs vi när vi ses och ses när vi hörs.


Over and Out   

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards