streetraceisalifestyle

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mandy Wollersheim - 19 augusti 2011 18:11

Har inte så mycket att komma med idag så tänkte bara lägga upp en video som jag gjorde vid 4 tiden imorse ;P Kunde nämnligen inte sova så gick och la mej vid 5 och sov till 06:30 och sen va ja vaken till 09:30 och sen har jag sovit tills för ungefär 1 timme sedan.


Videon är en "rita" video:

Sen så vill jag bara säga att jag TAGGAR som fan inför imorgon och Söndag!!!!!! Vallåkra helgen is the shiiiiiiit  Ska försöka få en bild med Lukas KOOZ Koos imorgon. Tog en förra året och skulle jätte gärna vilja ha en till ;P Här är bilden från förra året:

Synd bara att jag hade feber på bilden och ser halvdöd ut!! Hehe 

Av Mandy Wollersheim - 19 augusti 2011 02:15

En läsare ställde en fråga till mej igår ifall jag inte kunde ha en bloppis här på bloggen med kläder och sånt som inte jag vill ha, kan ha eller behöver längre. Jag har nu fått suga på karamellen och kan tänka mej att ha en sådan bloppis om intresset finns...så min fråga är ju det:


FINNS DET INTRESSE FÖR NÅGOT SÅDANT?!


Skriv kommentarer så att jag vet eller skriv ett mail till SubaruImprezaDanny@hotmail.com och märk mailet BLOPPIS =) Det är ju inte jag som vill hitta guldklimpar utan ni mina kära läsare!

Av Mandy Wollersheim - 18 augusti 2011 17:17

Hej hej hemskt mycket hej...


Är fortfarande sjuk och har feber. Känns lite tråkigt när det är inne på 4 dagen nu    Hur som helst så blir det inget jobb imorgon heller utan jag stannar hemma och hoppas på att jag hinner bli frisk tills på Lördag och Söndag när det bär av till Vallåkraträffen. Det och ELMIA är ju liksom årets 2 höjdpunkter så det vill man ju inte missa.


Ahja vi får väl se hur de blir. Får fortsätta att ta mina Naproxen Mylan för de hjälper lite. "En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj".


Nu ska jag titta vidare på Bröderna Lejonhjärta. Fick nämligen en hel månad GRATIS med TV+FILM+SPORT på Viaplay. Gratis är gott!!  


Over and Out     

Av Mandy Wollersheim - 18 augusti 2011 02:13

Kan inte sova... sitter mest och tänker på hur fruktansvärt mycket jag egentligen saknar Tyskland! För det gör jag. Jag saknar Tyskland och mina släktingar så att det nästan gör ont i hjärtat   Ibland undrar jag vad jag egentligen gör för nytta här i Sverige. Det kan ju inte vara sådär jätte mycket skillnad en ynka person gör! Eller?!?!


Hur som helst så längtar jag till jul för då ska vi åka till Tyskland igen och det kommer att blir super kul Jag har inte träffat min morfar, min plast mormor eller mina kusiner på snart 2 år men det känns som en hel livstid!!! Allting är så annorlunda i Tyskland mot vad det är här. Speciellt där min morfar och plast mormor bor. Det är en så mysig lite by där alla känner alla och alla hälsar på alla. Det känns lite som att flytta tillbaka i tiden    


Det finns bara ett litet eller egentligen stort problem när jag är i Tyskland. Jag KAN prata tyska men jag är rädd för att säga fel. Jag kan även skriva och läsa tyska och jag förstår nästintill flytande tyska. Men jag är rädd för att säga fel. Inte för att någon annan skulle bry sej. Jag menar min morfar brukar prata tyska med mej och min bror och svenska med våra tyska kusiner! haha


Aja nu ska jag försöka sova igen. Kände bara att jag behövde skriva av mej lite. Vill också meddela att jag är en stolt medlem i familjen Wollersheim =) Jag bär mitt efternamn med stolthet och om jag någon gång ska gifta mej så kommer jag att behålla mitt efternamn och lägga till efternamnet på den jag gifter mej med. Eller så får den personen ta mitt efternamn. DEN TIDEN DEN SORGEN!!


Natti Natti


Av Mandy Wollersheim - 17 augusti 2011 16:15

Förlåt för dålig uppdatering här på bloggen men jag har varit och är fortfarande sjuk. Har lyckats dra på mej någon sorts maginfluensa/migrän/feber/förkylning. Inget kul alls. Men det vill ni så klart inte läsa om att jag sitter här och klagar -_-' 


Lite kul har ju hänt emellan allt elände. Jag fick min efterlängtade The Flying Doctors collection box igår. Här kommer bilder på den:

         

Det är alltså denna boxen som jag betalade nästan 2000:- för. Men för en samlare som mej så spelar det ingen roll. Jag vill ha bra kvalité och då jämnar priset ut sej i längden! Detta är en serie som jag har följt med min farmor så länge jag kan minnas. Jag kommer ihåg när jag kom hem från grundskolan och dagens höjdpunkt var att titta på Doktorn kan komma (The Flying Doctors) med farmor och hon hade högläsning för mej =) Det är nostalgi på hög nivå det och det är just den känslan av att ingen oro i världen kan komma åt mej som jag känner när jag tittar på denna serien. Det är faktiskt skönt att få försvinna bort från verkligheten ibland och bara få leva i någon annans "verklighet" en stund. Men jag ska inte tjata ihjäl er med detta mer utan nu lämnar jag er för jag orkar inte sitta vid datorn längre med min huvudvärk.


Om jag inte uppdaterar imorgon så är det för att jag fortfarande är sjuk och inte orkar och jag hoppas ni har överseende med detta.


Hade bäst så ses vi när vi hörs och hörs när vi se.

Over and Out  

Av Mandy Wollersheim - 16 augusti 2011 16:48

Idag är det 2 år sedan min kompis och hans pappa dog i en bilolycka. Dagens bloggande tillägnas deras minne.


Jag skulle egentligen ha varit på olycksplatsen och på kyrkogården och laggt blommor idag men jag mår inte bra så förhoppning så kan jag åka dit imorgon istället. Det är ju tanken som räknas.

Av Mandy Wollersheim - 14 augusti 2011 18:39

Har precis varit iväg en runda med cabben. DEN FUNGERAR ÄNLIGEN!!! Det var hallgivaren som behövde bytas så nu är det gjort och den går nästan perfekt. Bara lite slöare. Den har inte riktigt samma ork som innan.


Iallafall så var jag precis som rubriken säger baksätesåkare och det är så jävla skönt för man kan sitta och lyssna på musiken och bara låta tankarna vandra iväg och sköta sitt. UNDERBAR känsla!Alla bekymmerna försvinner och skallen blir helt genomblåst och rensad på ett skönt sätt.


Tobbe har varit här hela dagen och hjälpt till och när han lagar något som har med bilar att göra så blir det både grundligt och bra gjort =) Haha Tobbe där fick du lite credd. Hoppas du läser detta   Här är lite spionbilder som jag har tagit under dagen:

    

Sen så såg vi något roligt som gjorde att vi nästan skrattade så att vi alla 4 kissade på oss:

HAHAHAHA vem ställer sej så och tankar?!?!?! HAHAHAHAHA Jag skrattade så att jag fick ont i magen! Det såg väldigtväldigt väldigt roligt ut ;P


Hade gött

Over and Out  

Av Mandy Wollersheim - 14 augusti 2011 14:27

Nu kör jag en FRÅGA MANDY dag igen. Känner att det finns folk där ute som har fråger som dom vill fråga men dom inte vågar fråga så det jag säger nu är: FRÅGA FRÅGA FRÅGA!!! Ingen fråga är för stor och ingen fråga är för liten. Jag återkommer ikväll för att se hur många frågor jag har fått och jag hoppas verkligen inte att jag kan ränka frågorna på båda mina fingrar. Jag vill ha många många många frågor!!!


Hade gött

Over and Out   

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards