streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juli 2011

Av Mandy Wollersheim - 15 juli 2011 02:46

Bara måste få skriva av mej lite nu för annars så spricker jag och dör!!!


Hur kan man älskar en bild så sjukt mycket att man blir varm i hjärtat och får tårar i ögonen varje gång man ser den?!?! Så är det iallafall varje gång jag ser denna bilden:

Som ni kanske förstår så är den inte "riktig" om man nu säger så. Den är gjord på någon hemsida där man kan " put a face in a hole". Men för mej spelar det inte så stor roll att den är fek för den skulle lika bra kunna vara äkta. När jag tittar på den så får jag en äkthets känsla som jag inte riktigt kan förklara. Bilden beskriver HUR jag skulle vilja leva mitt liv och den gör det på ett så bra sätt så att det känns verkligt!!


Är det konstigt att känna så över en bild? Jag vet ju om att jag är annerlunda på många sätt dels för att jag är tjej och älskar bilar men oxå för att jag intresserar mej för saker som många tjejer inte skulle ta i ens med tång. Saker som tillexempel: Killkläder, meckar verktyg och jag är absolut inte rädd för att smutsa ner mej utan gör det väldig gärna!!


Ska inte skriva mer nu utan ni förstår nog vad jag menar och gör ni inte då så tycker jag synd om er...PÅ RIKTIGT. Jag kan nästan garantera att alla killar som läser min blogg förstår vad jag menar. Natti Natti på er alla <3

Av Mandy Wollersheim - 14 juli 2011 22:21

INGEN MER REKLAM PÅ EN MÅNAD! FINNS BARA DEN REKLAM SOM JAG SJÄLV VALT ATT HA!

Av Mandy Wollersheim - 14 juli 2011 21:23

Det finns en blogg som jag kickar in på minst 10 gånger per dag för att kolla efter nyheter och denna bloggen heter:

http://lifeguardreidy.blogspot.com/


På denna bloggen skriver den Australiensiska livräddaren Andrew "Reidy" Reid från Bondi Beach om sin Europa och UK resa tillsammans med: Trent "Maxi" Maxwell, Troy "Gonzo" Quinlan, Corey "Corey" Oliver och Bruce "Hoppo" Hopkins.


Läs mer på bloggen =)


 

Av Mandy Wollersheim - 14 juli 2011 17:05

Länken till Fast Five och musiken från filmen =)

Filmen finns att se här: FAST FIVE


FAST FIVE SOUNDTRACK:

01. Ludacris [Fast Five soundtrack]

 

02. Desabafo/Deixa Eu Dizer (Marcelo D2Claudia) [Fast Five Soundtrack]

  

03. Assembling The Team (Brian Tyler) [Fast Five Soundtrack]

04. L. Gelada - 3 Da Madrugada (MV Bill) [Fast Five Soundtrack]

05. Carlito Marron (Carlinhos Brown) [Fast Five Soundtrack]

06. Han Drifting (Hybrid) [Fast Five Soundtrack]

07. Million Dollar Race Featuring "Popozuda Rock N' Roll" (with Edu K, Hybrid)

08. Mad Skills (Brian Tyler) [Fast Five Soundtrack]

09. Batalha (ObandO) [Fast Five Soundtrack]

10. DANZA KUDURO Don OMAR (feat. Lucenzo) [Fast Five Soundtrack]

11. Follow Me Follow Me (Quem Que Caguetou) (Fast 5 Hybrid Remix) - (Tejo, Black Alien And Speed) [Fast Five Soundtrack]

12. Fast Five Suite (Brian Tyler) [Fast Five Soundtrack]

13. F5 (Furiously Dangerous) (Ludacris Feat Slaughterhouse And Claret Jai) [Fast Five Soundtrack]

Av Mandy Wollersheim - 14 juli 2011 14:48

Hej bloggizzar =)


Det verkar vara en ganska stor storm över lilla Skåne idag. Stolarna och borden ute i trädgården har flugit åt helvete flera gånger idag och jag och mamma har fått springa som skjutna ur kanoner för att ens få fatt i dom igen   Hur som helst så har vår markis ovanför köksfönstret gått sönder och jag var tvungen att binda fast den i hållaren för att den överhuvetaget skulle stanna kvar:

  Jag sökte och kollade på dmi.dk och då kom dessa bilderna upp:

Inget litet oväder dedär inte   Ligger rätt över oss så inte så konstigt att det är så intensivt just här! Jag är bara glad att det inte åskar för jag gillar inte de   Hur som helst så vräker det ner regn nu så de skulle inte förvåna mej ett dugg om det snart brakar loss som helvetet på jorden!!! 


Vi hörs kanske senare ikväll


Av Mandy Wollersheim - 13 juli 2011 19:21

Yeah!! Vet nu vem ägaren till "Cars" bilen är som jag skrev om i ett tidigare inlägg denna veckan =) Ägaren heter tydligen Andreas och äger Gokarting.nu! Fick reda på detta geom att en kompis sökt på "MATTAFARAN" på youtube och fick fram en kille som kände Andreas. Fräck som jag är så knappade jag ner ett meddelande till denna killen och han svarade att killen som äger bilen heter Andreas och äger just Gokarting.nu =) Nästa gång jag är i Göteborg så ska jag nog kolla in stället och se om jag kan få se min favvobil up close som man brukar säga :D


Hoppas ni blev lika glada som jag för detta så hörs och ses vi snart igen =)


Av Mandy Wollersheim - 13 juli 2011 16:36

Har varit hos farmor och farfar idag och hjälpt till att flytta ner deras gamla kylskåp i källaren. Dagens outfit bestod var denna:

 

Jag kan säga att det var tur att jag tog på mej arbetsbrallor för fy fan va smutsig jag var när vi äntligen var färdiga eftert typ 5 timmars intensivt arbetande. Innan vi kunde få kylen på plats i källaren så var vi tvungna att städa och slänga en massa skräp. Det tog inte så lång tid att få ut kylen innifrån:

  Duktig som pappa är så tvättar han av kylen till farmor och farfar innan vi började bära ner den i källaren.


Nere i källaren så hittade vi en hel del roliga saker:

      

1 och 2 bilden på den sylinderformade saken är en gammal pump, 3 bilden är mamma och pappa med en "mördar" sax, 4, 5 och 6 bilden är på min hand och ett vykort iform av en pensel som ja hittade på golvet. Haha kolla datumen XD Typ 10 år innan jag föddes så vykortet är snart 30 år gammalt =) Den 7 bilden fick mej att tänka på denna videon:

Hahaha kan för fan ALDRIG se denna videon utan att skratta så tårarna sprutar ur huvudet på mej XD hahahaha


När vi va klara med kylen så åt vi middag och sen fick vi glass och kaffe till efterrätt:

   


Nu ska jag bara ta det allmänt lugnt och sen ska jag nog kolla vidare på antingen Heartland, Baywatch eller Blue Water High. Dessa är de serier som jag följer just nu ;P hihi


С уважением

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 12 juli 2011 19:25

Oj oj oj vilken händelserik dag det har varit idag. Började med att jag blev väckt klockan 08:00 för ja och pappa skulle köra med farmor och farfar till Ängelgholm för dom behövde handla lite olika saker. Som vanligt så åkte kameran med i fickan på Kosmo Lupo jeansen ;P hihi här kommer några bilder från MAXI, Bränbornskläder:

 

Inne på MAXI så köpte jag och farmor fika för vi va hungriga. Det som fick följa med hem var bland annat frukostbullar och Den skrattande kons smältost:

På vägen hem till Hjärnarp passade jag på att fottografera lite mer. Några av dessa bilderna väcker starka och sorjliga kännslor. Ni som vet jag pratar om förstår vad jag menar:

  För er som inte förstår varför dessa bilderna river upp sorg och starka kännslor så kan jag bara säga att en kompit till mej och min bror dog vi denna gården tillsammans med sin pappa i en bilolycka för snart 2 år sedan. 


När vi hade fikat hos farmor och farfar så tog farmor fram en massa gamla fotton på mej, brossan och massa annat. Bilderna har kass kvalite eftersom de är fottade från fotto:

                  Bilderna från Scouterna väcker blandade känslor. Kärlek och ilska, glädje och sorg är någora av känslorna. Jag kommer för ALLTID att vara Scout fast att jag inte är aktiv Scout längre. Jag ÅNGAR DET VERKLIGEN starkt att jag inte är aktiv Scout längtre!!!!! :´(


Nu ska jag titta på någon film. Vet inte vilken än. Ska kolla genom min DVD hylla. Hade bra tills vi ses igen.

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards