streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juli 2011

Av Mandy Wollersheim - 21 juli 2011 16:36

Tja Tja bloggen =)


Blir bara ett snabb inlägg idag för jag är sjukt trött. Har varit med familjen i Ängelholm idag och sprungit runt i olika butiker eftersom det är så tråkigt väder. Det regnar ju bara hela tiden så man kan inte göra något alls. Det började med ÖoB där jag inte köpte mer än pasta ;P Sen drog vi vidare till ArkenZoo där jag inte köpte något men ändå gillar att titta på djuren. Egentligen så skulle jag köpt en sele till "Lilla Kyckling" men det fanns ingen som passade till kaninungar och jag vill inte att han smiter. Sen va vi inne i någon elektronik affär och där kollade vi på olika sorters TV. Hittade en vi ville ha men den var lite dyr...och stor. Kostade bara närmare 27000:- och hade inte fått plats i bilen även fast att vi kör hyundai Trajet =) hehe Sen åkte vi till Willy:s och där passade jag på att köpa Schampo och balsam för 14:- Styck. Köpte även en balsam spray som passar mitt hår jättebra.


När ingen orkarde gå i affärer längre så åkte vi till arons och handlade mat och det slutade med att alla ville ha olika mat hahaha. Brossan och jag åt Tacos och mamma och pappa ska äta köttgryta när den är klar. Snäll och duktig som jag är så lagade jag Tacosen. Det blev riktigt gott!!


Nu ska jag börja att läsa den första Heartland boken som heter "För våra drömmars skull".


Over and Out!   

Av Mandy Wollersheim - 21 juli 2011 01:33

Haha jag bara måste visa detta för er:

 

Denna bilden med text och länk hit till bloggen har jag laggt upp på min Dayviews innan när jag hade skrivit färdigt det förra inlägget och då kommenterar anonym följande: det låter som att du är tänd på din broder.  

WTF hahaha?!? hahaha Sen har det bara gått utför i kommentar väg XD Här är alla kommentarerna till den bilden mellan brossan, mej, hans tjej, mamma, en kompis till brossan och Neo:

                   

Och jag LOVAR OCH SVÄR att min kommentar inte kommer att bli den sista XD hahaha

Av Mandy Wollersheim - 20 juli 2011 21:42

Som jag skrev i det tidigare inlägget så har ja varit på JULA i Hyllinge idag. Köpte inte mer än en sak och det var ett par nya hörlurar så att jag slipper sitta i bilen med endast Mp4:an i handen och hörlurarna kvar i datorn ;P Såhär ser dom ut:

Kostade bara 29:- Snacka om lagom pris och bra ljudkvalite =) BRA KAP!


När vi va på väg hem så va himmelen jätte fin igen så jag tog en massa fotton :P

 

Brossan va lite pömsig (trött) så han somnade i bilen =) <3 

När vi väl kom hem så va de ett nytt lass med sand som skulle skyfflas av släpet så ja satte igån och göra det och det tog inte mer än 30 minuter att få bort all sand. Sen så skulle brossan klippa gräset och då fick man vara bärar hjälp för att flytta alla trädgårds möbler och sånt. När vi va färdiga med allt sånt så va himlen med molnen jätte fin!

   

Nu för ungefär 2 minuter sedan så var himelen såhär fin:      

Det är de små sakerna i livet som gör det så underbart att leva om man bara uppskattar det! 

Over and Out!   

Av Mandy Wollersheim - 20 juli 2011 14:20

Just nu är många av Telias kunder i nordvästra Skåne utan telefon. Anledningen är ett kabelbrott och många drabbade finns i bland annat Ängelholm och Höganäs.


Skåne. Enligt Telias hemsida var 2118 kunder vid 14-tiden utan telefoni. Personal på Skanova, som är det företag som ansvarar för nätet, berättar att det troligtvis handlar om en avgrävd kabel och att deras personal just nu är ute och undersöker omfattningen av skadorna.


Felet beräknas, enligt Telia, vara klart till klockan 19.30 i kväll.

Av Mandy Wollersheim - 20 juli 2011 11:25

Hej Hej bloggen...


Sitter här med armen i värsta paketet   Vaknade och hade så fruktansvärt ont så att jag nästan började gråta. Kom iallafall upp ur sängen och gick ut i köket och hämtade vår Hot&Cold kräm som ska lindra muskelvärk och sånt. Smorde armen och har den nu virad med special bandage och...hör och häpna...DET HJÄLPER!!!!!!! YEAH!!! Inga värktabletter och inget sånt dåligt för kroppen. Bara krämen hjälper för den gör precis som sitt namn säger: Först blir det varmt så att det känns som att armen brinner och sen så blir det kallt och kyler i hela armen. SKÖNT! Såhär ser burken ut:

 


Nu ska jag njuta av att armen inte gör ont längre, ta en kopp kaffe och kolla igenom alla mina mail    Kommer not tilbaka senare och uppdaterar för jag ska till Hyllinge senare idag.


DAGENS LÅT:

F5 (Furiously Dangerous) (Ludacris Feat Slaughterhouse And Claret Jai) [Fast Five Soundtrack]


Over and Out   

Av Mandy Wollersheim - 19 juli 2011 21:26

Tjena sa Lena medans hon streta med bena ;P


Här hjälp till all fylla växthuset med sand. Tydligen så ska de va bra mot myror. Blev att jag fick stå på släpen och skyffla ner sanden i rullebören (skottkärran) och sen så hjälptes mamma, pappa, brossan och en kompis till att lasta in den i växthuset. Tog några fotto som vanligt då jag tycker att det är roligare när man kan se vad som händer på bild. BTW så älskar jag att min familj bjuder så sjukt mycket på sej själva:

      Mamma bjöd lite extra på sej själv <3 hihi


Fick även med brossan på video när  han leker med "snablen"


Haha va kul man kan ha när man bjuder på sej själv!


Over and Out!  

Av Mandy Wollersheim - 19 juli 2011 12:05

Här kommer den 3:dje sesången av Heartland. Som vanligt så finns den i menyavdelningen för "TV Serier och Filmer" =)


1. Miracle


2. Little Secrets


3. Man's Best Friend


4. The Haunting of Hanley Barn


5. Glory Days


6. Growing Pains


7. The Starting Gate


8. The Fix


9. Broken Arrow


10. Eye of the Wolf


11. Catch and Release


12. The Reckoning


13. Quarantine


14. The Happy List


15. Second Chances


16. Spin Out!


17. Ring of Fire


18. In the Cards


Av Mandy Wollersheim - 18 juli 2011 22:00

Har varit i Örkelljunga och köpt bildelar till brossans Volkswagen. Han hade hittat de på blocket och ringde och hörde om vi kunde komma och hämta delarna direkt och det gick bra så vi packade in oss i bilen och körd iväg. När vi hade hämtat delarna så körde vi förbi Tossjö kyrka och då passade vi på att besöka mammas mormor och morfars grav. Som vanligt så fick jag med mej kameran.

   

När vi hade varit på kyrkogården så gick vi ner vid sjön som ligger på samma sida som kyrkan och då höll solen på att gå ner så jag fottade några riktigt fina fotto enligt mej!

       

Tog två bilder på andra sidan vägen oxå ut över den sjön.

 

Sen när vi skulle köra hem så körde vi förbi Västersjön och då tingade jag pappa att stanna där också så att jag kunde få lite fina fotto där också.

 

Ja det var nog alla bilder från ikväll. Det fanns några tråkiga bilder som inte passade in bland dessa jättefina "vatten" bilder. Hoppas att ni gillar bilderna och att in kommenterar några kommentarer. OBS!! Jag är ingen proffs fottograf och det har jag heller aldrig hävdat så var snälla!! OBS!!


För er som undrar så ser vädret ut så här över Skåne just nu:

 

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards