streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juni 2011

Av Mandy Wollersheim - 7 juni 2011 17:09

Halli Hallå det är Mandy som talar :D hahaha


Fast att jag är förkyld enda ut i tåspetsarna och fast att jag hostar så de känns som att min inälvor ska fara ut så fick jag ett ryck att jag skulle baka idag. För typ 1 - 2 veckor sedan så fick jag fin svensk coklad från Svenska Chokladfabriken i Malmö som jag lovade att jag skulle baka något med. Bara några dagar senare så fick jag mjöl från Varbro Kvarn. Så nu har jag gjort en kaka som innehåller både chokladen och mjölet. Lite bilder kommer här:

             

Här är receptet som jag utgick ifrån:

**************************************************



Som jag skrev så har jag endast utgått från detta receptet. När jag bakar så gillar jag att försöka mej fram. Blir de gått så blir de gått och blir de äckligt så blir de äckligt. That´s life!   

Ingredienserna som jag har använt ut över receptet är:

Choklad från Svenska Chokladfabriken i Malmö - http://www.malmochokladfabrik.se/webshop/

Virvelmjöl från Varbro kvarn - http://www.warbrokvarn.se/

Flytande sötningsmedel från hermesetas


Jag har gjort på ungefär samma sätt som det står att man ska göra i receptet men jag har ändra lite. Tillexempel så smälte jag smöret och blandade i grädd
 en och sedan så kokade jag upp det. När det sedan hade kokt upp så hällde jag i den hackade choklade och rörde tills det blev en jämn smet. Jag bytade även ut sockret mot flytande sötningsmedel istället. Där tog jag 1/4 deciliter. Sedan vispade jag sockret och sötningsmedlet så att det blev pösigt. Sedan så fortsatte jag enligt receptet.


Kakan blev bra men det var inte riktigt min typ av kaka. Det var lit mycket choklad och lite väl grovt mjöl men jag tror att farmor och farfar kommer att tycka om den =)


Tack för mej

MVH

Miss StreetRace







   

Av Mandy Wollersheim - 6 juni 2011 18:26

Ursäkta mej men hur fan kan jag vara rasist när jag firar MITT eget HEMLANDS NATIONALDAG?!?!?!?!?!?!?!?!?! asså seriöst vart fan är världen på väg egentligen? Blir så jävla fucking arg så jag skulle vilja smälla till någon!!!! Nu är det helt plötsligt OLAGLIGT att sjunga SVERIGES NATIONALSÅNG i SVERIGESVERIGES NATIONALDAG efrtersom det är rasistiskt mot alla de som bor i Sverige som inte är svenskar. Jag skulle vilja se hur de blev om man åtke till USA och sa till dom att dom inte fick fira sin nationaldag. Fy fan va de skulle bli många mord och skadade då!!!


Om man nu är utlänning som har flyttat till Sverige så ska man fan leva efter våra regler. Sjunger vi Sveriges nationalsång så ska dom för fan oxå göra de! TA SEDEN DIT NI KOMMER!!!



Av Mandy Wollersheim - 6 juni 2011 13:39

Har äntligen hittat Fast Five mä ganska bra kvalitet så nu delar jag med mej av den. Hoppas ni gillar den:

Av Mandy Wollersheim - 6 juni 2011 12:50

Tjena hallå allihoppa =)


Sitter i soffan mä datorn i knäet och kollar på Ellen Degeneres Show. Haha asså jag bara älskar henne. Hon är så sjukt cool. Hon lever vekligen sitt eget liv helt och fullt ut och hon gör typ precis vad hon själv vill. Här är en bild på henne:

Om ni frågar mej så lyser det rejält med självkänsla om henne!


Hur som helst så bär de snart av till City Gross för de sista inköpen inför min student på Fredag. De finns ju en hel del saker som måste köpas in. Tillexempel ingredienser till de 3 tårtorna som jag ska göra. Dom kommer att bli super duper mega fina om jag får som jag vill!! Och eftersom jag har en jävla vilja och även är typ 35 % Tysk så brukar jag få som jag vill ;) hihi


Förresten så tänkte jag på en sak...Jag har inte bestämt vad jag ska ha på mej på studenten än XD haha känns ju lite sen att komma på det nu men jag har faktist ingen som helst aning. Jag hatar att ha klänning och helst av allt så vill jag ha typ vita jeans och min student hoodtröja men alla säger att man måste va fin. Och då är min fråga: Är inte mina kläder fina då?? Seriöst!! Vem fan säger så -_-' Jag har en tröja som jag köpte i Tyskland förra veckan som jag kanske skulle kunna tänka mej att ha på mej på studenten men jag har inte riktigt bestämt mej än. Hum detta blir svårt!!! Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag egenligen inte varför det är en så stor grejj det här med att ta studenten. Palla att man ska klä upp sej o fixa håret o sånt skit. På med mössan på huvudet och sätt dej i bilen. Sen är det färdigt! Tänk om allt hade varit så enkelt...


Nu ska ja gå o fixa till mej lite och sen bär det av till City Gross.


Hade

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 5 juni 2011 22:34

Sorry för att det blev en så sen uppdatering idag men jag har jobbar typ hela dan mä att sätta upp partytältet inför Fredag och att städa uterummet. Gick upp vid halv 11 och har jobbat med tältet och allt sånt annat ända fram till vid 19 tiden. När vi va färdiga så satte vi oss i cabben och brummade iväg till farmor och farfar för att prova vår nya gasolgrill som ska gå varm på Fredag ;D Vi grillade en hel massa olika saker som tillexempel: Laxspett, kyckling inlindade i baccon, champinjoner och potatis. Vi provade även att grilla Marshmallows men det var ingen hitt på en gasolgrill. De ska va en öppen lägereld. Hihi känner mej lite kräsen men som Scout så vill man hade bästa av de bästa ute i naturen :D


Jaha nu orkar jag inte skrive mer. Ska snart sätta mej och titta på den 3 Johan falk filmen - Den tredje vågen. Sen ska ja sova för imorn bär de av till Citygross för den sista inhandlingen inför min student fest på Fredag.


Ses när vi hörs och hörs när vi ses.

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 4 juni 2011 20:13

Denna gången vill jag tipsa om MAX hamburgarresturangs nytillskott. Nämnligen den handgjorda lyxshaken med banana split smak. WOW här snackar vi om verklige sommarsmak i munnen. Alla kroppens sinne krampar ihop som i en häftig orgasm och dett vattnas i munnen ;D Den är sjuk god! Kostan 32 kronor. Kanske lite dyrt men jag tycker nästan att det är värt det. Man måste ju unna sig lite lyx ibland. Hur som helst så kommer den att få göra mej sällskap nästa gång jag är på MAX också.


Tack för mej

MVH

Miss StreetRace 

Av Mandy Wollersheim - 4 juni 2011 19:18

Tjinge ling pling plong ;D

Mestadels av dagen har spenderats i Ljungaskog. Där har nämnligen varit traktorpulling. De va najs som fan men de enda som va riktigt tråkigt var att det var så fruktansvärt varmt. Vi va ute på typ en åker och solen stod mitt uppe på himlen så de fanns inte mycket skugga och den lilla skugga som fanns va rejält överbemannad med folk. Blev till att dricka riktigt mycket vatten för att inte tuppa av som ett släckt ljus. Här är några riktigt fina bilder som är tagen av en proffsfotograf - min brossan :D  

                                                                                              

Efter traktorpullingen så bar det av till Jula i Helsingborg där pappa och brossan skulle fixa lite olika saker. Jag passade på att kolla hörlurar som ja behövde till min mp4:a och när jag gick förbi DVD/Musik hyllan så kunde ja inte hjälpa att plocka på mej ett karaoke sett ;D hihi har alltid velat ha ett eget karaoke system men har inte haft pengar att offra på de innan men idag så hade jag det och då slog jag till. Kostade 399 kronor för detta sett: Kunde ju vatt värre så ja tyckte att jag gjorde ett ganska bra kap. Har inte kopplat in det ennu och jag orkar inte göra det ikväll heller. Ska försöka göra det imorgon :P 

Efter Jula drog vi till MAX och käkade. De satt verkligen där de skulle. Smakade en nyhet men den skriver jag om i Miss StreetRace Tipsar.


Vi ses i nästa inlägg som är just ett Miss StreetRace Tipsar inlägg ;P


MVH

Miss StreetRace 

Av Mandy Wollersheim - 3 juni 2011 20:33

Sitter och kollar på Så ska de låta och jag drägglar för fan ihjäl mej över Casper från Arvingarna!!! Han sjunger som en gud!


Jahaja jag ska inte trada ihjäl er över mina fantasy crusher ;D Idag har jag varit på Våxtorps nationaldag a.k.a Våxstorps marknad. Inhandlade ett par SKIT SNYGGA pilotbrillor för endast 69 kronor.  Såhär ser dom ut: 

Köpte även ett linne med korta armar som jag sprätte av armarna på. Såhär ser linnet ut på mej:

Fram                Bak

   

Notera följande: Jag är inte smal och jag är inte fotomodellsnygg men jag är mej själv. Jag lever inte för skönhet utan för att fånga dagen och göra det bästa av den. Tycker du att detta är fel så har du kommit till fel blogg!

   

Nu ska jag titta på andra Johan Falk filmen - Livvakterna. Sen ska ja sova för ja ska upp vid 8 imorn för sen bär de av till Ljungaskog för traktorpulling ;D NAJS!! Ska försöka fixa en massa goa bilder till er mina troga läsare.


  MVH

  Miss StreetRace

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards