streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juni 2011

Av Mandy Wollersheim - 24 juni 2011 02:15

God Morgon och GLAD SOMMAR!! =)


Satt och kollade lite smink videor på Youtube och hittade en tjej som gjorde en jordgubbsinspirerad makeup och jag var bara tvungen att prova det på mej själv. Såhär blev resultatet! Ganska snygg faktist =) Kommentera!!


      

Och som världssensation på min blogg så slänger jag in en video också!! Hatar att höra min röst på video -_-' Låter sååååå mesigt!! Hahaha

Ja de va nog allt för denna gången ;p Men jag kommer tillbaka! Jag överger er inte mina underbara läsare =)

Av Mandy Wollersheim - 23 juni 2011 21:10

Hej Hej igen!

 

Har nu varit ute i världen och hittat på lite hyss ;P Har tillexempel varit hos farmor och farfar och lämnat den stora gasgrillen eftersom vi ska fira midsommar hos just farmor och farfar. Träffade även på min underbara och älskade syster/vän Pernilla

 

När vi kom hem så gick vi och pratade lite med grannarna som ska vara med och fira imorgon och sen tog vi Cabben och körde till Ängelholm och MAXI. Passade på att köpa majskolvar till "Lilla Kyckling" som nog var godkända. Det ser så ut på allt gnagande iallafall. Tog även några bilder:

   


Sen ställde jag mej och gjorde en midsommar tårta. Här är bilder:

           

Använde Choklad, Vanilj och Jordgubbs mousse mellan tårtlagrena. Ville ha en ganska hög tråta så la tårtbottnen på bottnen av en rund bakform och sen bredde jag Vaniljmousse och sen la ja på ett nytt tårtlager. På de andra lagret så bredde jag Chokladmousse och sen la ja på ett nytt tårtbotten lager. På de tredje lagret så bredde jag Jordgobbsmousse och sen la jag på ett tårtbotten lager till och bredde den sista Chokladmoussen på ovansidan och Vaniljmousse på sidorna. Sen la jag ett färdigkavlat vitt marsipan lock på och sen så satte jag in hela tårtan i kylen så får den stå där över natten. Enligt mej så blir tårtor alltid bättre om dom får stå över natten för då blir själva "kakan" i tårtan saftigare. Imorgon ska jag sätta på rosor och blad och sen ska jag skriva med blå pyntgele något i stil med "Glad Midsommar" =)


Nu sitter jag och kollar på någon konstig film med Nicolas Cage som heter "It Could Happen to You". Lite konstig film men kan ändå inte slita mej. Sen ska ja iallafall kolla några fler avsnitt av Heartland och sen ska ja sova.


Ska verkligen försöka att uppdatera imorn men jag lovar inget. Finns ju så mycket att göra när det är midsommar och allt. Men om jag inte uppdaterar imorn så lovar jag att göra det på Lördag. Överrens?! =)


Hade gött

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 23 juni 2011 14:56

Min definition av kärlek kan vara många saker. Tillexempel så har jag en stor kärlek till Bilar, Motorer, JAS 39 GRIPEN plan och Hästar. En annan sorts kärkek kan vara den man känner till sin mamma, pappa, bror, syster, farmor, farfar, mormor, morfar, kille eller tjej and it goes on and on and on!! Kälek kan även var de man känner för sina djur eller en kompis eller ett föremål som betyder mycket. Tillexempel en ring, ett halsband eller en piercing. Det kan även vara hårfärgen man har eller kläderna man bär. Kärlek kan verkligen gå efter talesättet: Kärt barn har många namna!

Av Mandy Wollersheim - 23 juni 2011 13:00

Tjingeling pling plong


Hur är det med er alla underbara läsare där ute? Jag vill iallafall ännu en gång grattulera er och bloggen efter som att vi igår slog ännu ett besöksstatistik rekord på hela 44 läsare!!  GRATTIS TILL OSS!!


Hoppas att ni som är hästälskare precis som jag blev glada och nöjda för att jag la till Heartlands första säsång. För att lättare hitta till just den sidan så finns det nu en länk till alla viderorna ute i menyn. Bra va?! ;D


Kommer tillbaka senare i eftermiddag men uppdatering på 30 Dagars listan och lite annat.


Vi ses

MVH

Miss StreetRace




Av Mandy Wollersheim - 22 juni 2011 19:58

Har bestämt mej för att dela med mej av Heartland serien eftersom jag älskar den så mycket så kanske de finns någon mer här på bloggen som vill se den. Titta och njut:


1. Coming Home

 

2. After the Storm

 

3. Breaking Free

 

4. Taking Chances

 

5. Best Laid Plans

 

6. One Trick Pony

 

7. Come What May

 

8. Out of the Darkness


9. Ghost from the Past


10. Born to Run


11. Thicker Than Water


12. Nothing Endures


13. Coming Together


Av Mandy Wollersheim - 22 juni 2011 16:11

Nu får ni fåga VAD ni vill!! Inget är för dummt eller för snuskigt! Fråga på så svarar ja så fort ja kan!  

Av Mandy Wollersheim - 22 juni 2011 16:05

Har inte ätit sådär jätte mycket idag. Började morgonen med en skål Nesquic flingor med Milbona mjölk och sen har jag ätit en teakaka hos farmor och farfar :D Sen har ja druckit 2 koppar kaffe änsålänge. Kvällsmaten blir nog en pizza fårn Lidl. Alla i familjen tycker om den så det är ju bra!



Av Mandy Wollersheim - 22 juni 2011 12:53

Äntligen kommit hem igen efter att ha plockat jordgubbar. Blev typ 5 liter för mer behövde vi inte. De va ju liksom självplockning. Här är några bilder:

     

Sen körde vi vidare till Munka Ljungby och banken för jag skulle växla mina småsedlar till stora sedlar och min Tyska sedel till Svenska. Har ett ställe där jag sprar pengar och vill hellre ha stora sedlar så som 1000 lappar, 500 lappar och 100 lappar för det blir svårare att handla för de ;P


På väge hem till farmor och farfar så körde vi in om Centrum i Munka Ljungby och köpte fikabullar. Brossan passade även på att tigga till sej en stor vetekrans ;D hehe Den var ganska god. Fottade även lite när vi satt och fikade:


Nu ska ja bara slöa resten av dan mä en kopp kaffe framför datorn och sen ska ja kolla vidare på Heartland! <3


Hade gött

MVH

Miss StreetRace   

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards