streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juni 2011

Av Mandy Wollersheim - 27 juni 2011 18:11

Vaknade imors och typ drog mej ur sängen och sen så sträckte jag men och då knakade de till som fan i nacken och sen har jag haft typ halft nackspärr hela dan :/ Blev typ sur på brossan över något som han sa så ja gick och la mej igen och gick inte upp förren vid 15:00 ;P Snacka om att sova länge. Hur som helst så har jag fortfarande ont i nacken men det har släppt lite så det är ju ganska bra. Sitter just nu med datorn i knäet i trädgården =) Livet är härligt ibland!! Har suttit och kollar på när brossan slipar, spacklar och zinksprayar sin A-traktor. Han är verkligen duktig. Han även sagt till honom att eftersom han börjar 3:an på Fordonsprogrammet nu till hösten och han ska ha ett projektarbet så skulle han skaffa sig en blogg och lägga upp bilder på sin andra bil när han gör något med den så att folk kan följa processen. Typ som projektforumet på Garaget.org. Sen har jag även sagt till honom att han ska försöka fixa sponsorer men han menar på att ingen kommer vilja sponsra honom för att han inte är profs. JAG ÄR SÄKER PÅ ATT HAN KAN FÅ SPONSORER BARA HAN SÄTTER SEJ NER OCH SKRIVER ETT BRA MAIL OCH SKICKAR DET TILL OLIKA BILFIRMOR!!


Nu ska ja sticka. Kommer tillbaka senare ;P

Av Mandy Wollersheim - 26 juni 2011 23:54

Sitter med min farmors mammas vigselring i min hand. Fick den när jag tog studenten. Kan inte förstå hur farmor kunde ge den till mej. Don´t get me wrong...jag ÄLSKAR den och det är jätte fint gjort av henne men det är hennes mammas och pappas vigselring. Det känns så stort att jag har fått den. Hon var även villig att ta bort hennes mamma och pappas namn och datum från ringen men jag sa STOPP med stora bokstäver. Om jag ska få en så värdefull sak från farmor så vill jag bära hennes familj och historia med mej i livet. Är det så fel av mej? Bara att hon ser mej med den varje dag gör att jag känner mej speciell och att jag har fått ett speciellt band till henne som ingen annan i min familj kan förstå. Några av mina kompisar förstår inte varför jag är så rädd om dej och varför jag inte låter någon röra den men den är jätte viktig för mej!!! Min farmors mamma, Svea gifte sig med min farmors pappa, Einar den 4/3 1932. Det är 79 år av historia som jag bär på mitt finger! 79 år!


Ni tycker säkert att jag är hur löjlig som helst som blir så sentimental över "bara" en ring som vissa säger. Men jag skiter i ifall ni tycker så för det är en stor sak för mej som inte är född med siver sked i munnen och någon jävla passupp som följer mej vart ja än går. Jag säger inte att min farmor och farfar är fattiga eller att farmors mamma och pappa var fattiga men dom fick jobba hårt för vad dom vill ha. Dom åkte inte på någon jävla räkmacka som många av dagens fjantar gör!


Såhär ser min ring ut och jag är stolt över den:

Svea och Einar <3  4/3 - 1932 <3  <3 

Av Mandy Wollersheim - 26 juni 2011 18:28

Har varit hos farmor och farfar idag. Var först där en snabb runda med pappa för att mäta kylarslangen på deras bil. Den var 55-60cm :p När vi hade mätt de så körde vi till Östraljungby och hämtade brossan som har varit hos sin tjej i helgen. På Shellmacken där vi skulle träffas så såg jag en Rysk bil. Det är den första Ryska bilen som jag ser i mitt liv så den blev förevigad på bild:

Om jag har rätt utifrån den Ryskan jag har lärt mej i skolan så är A:et detsamma som ett svenskt A, H:et är ett svenskt N och X:et är en dubbelstavig bokstav och översätts som CH.


När vi hade hämtat brossan så körde vi till Biltema för att köpa kylarslang och en slang till en blindplugg. Har några bilder men inte så många som jag ville. Tillexempel så har ja ingen bild på själva slut resultatet eftersom betteriet i kameran tog slut :/ Men här kommer dom bilderna som jag hann ta:

    

När vi skulle köra från farmor och farfar så stod det en massa poliser vid av/påfarten till motorvägen och jag lyckades få kameran att ta en bild innan den dog helt. Här är bilen:

Har ingen aning om vad som har hänt men blir alltid så nyfiken när jag ser Ambulanser, Polisbilar, Brandbilar eller Väktarbilar så var tvungen att fotta. Men är väldigt noga med både polisernas och den som de pratade med´s anonymitet. Dom tycker säkert inte att det är så kul att jag viker ut dom här på min blogg så dom är och förblir ANONYMA! 


Nu ska jag titta vidare på Heartland. Det är verkligen så sjukt spännande och Amy och Ty passar ju såååååå bra tillsammans. Slänger in lite bilder på de 2 sötnosarna:

  

Så sjukt söta!!!  

Hejdå nu går jag =) 

Av Mandy Wollersheim - 25 juni 2011 21:01

Har varit hos farmor och farfar och ätit Midsommar mat idag igen. De va faktist gott och sen fick vi oväntat besök. Plötsligt stod farbror Mats på farmor och farfars uterum =) Trevligt trevligt. Passade på att ta lite fotto idag också. Här kommer dom:

       


Har förresten tänkt göra lite fler olika Headers så att ni kan se inte bara bil inspirerade sådanna utan lite andra medn saker som hästar, hundar, katter och lite annat. Tycker ni att det är för dyrt med 20 kronor för er Header? Skulle 15 eller 10 kronor vara bättre?

Av Mandy Wollersheim - 25 juni 2011 14:46

21 grader och vindstilla VÄLKOMMEN till Väla...men vänta lite nu! Jag är ju hemma ;P hehe men det är faktist 21 grader och vindstilla här. Änsålänge iallafall. Börja komma in några mörka måln så det kommer nog att regna om ett tag. Ahja strunt samma för jag behöver ju inte va ute när det regnar om jag inte vill =)


Gårdagen var verkligen rolig. Var hos farmor och farfar med familjen och våra väldigt trevliga grannar från Danmark. Mycket god mat och dryck och humöret var verkligen på topp hela kvällen. Bilderna fick ni ju igår så jag tänker inte ladda upp dom en gång till men här är länken till bilderna så slipper ni leta: http://streetraceisalifestyle.bloggplatsen.se/2011/06/24/5678484-midsommar/


Nu ska jag fortsätta att göra lite fler olika Headers och sen ska jag nog titta på den 5 Johan Falk filmen - Operation Näktergal eller titta vidare på Heartland. Har inte riktigt bestämt mej än. Sen ska vi köra till Farmor och Farfar och äta lite Midsommar mat som blev över från igår. Mums =)


Hade bäst så tittar jag nog in och skriver lite senare ikväll

MVH
Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 25 juni 2011 01:02

Vill du ha en header gjord av mej? :)

Följ bara dessa 4 steg & kommentera !


1. Skriv ditt namn eller bloggnamn.

2. Adressen till din blogg eller din hemsida.

3. Din egna email så jag kan skicka din header när den är klar.

4. Några önskemål eller bilder skickar ni genom min mail: SubaruImprezaDanny@hotmail.com


Headerna kan se ut nästintill hur som helst. Om du kommer med idéer så ska vi nog komma överrens. En header kommer att kosta 20:- Du får en header som är din personliga utan att jag vattenmärker den på något sätt alls. Båda vinner på det. Jag raderar även headern efter att jag har sett pengarna på mitt konto så din personliga header blir just BARA din!!


Hoppas att jag får många kommentarer eller mail. Älskar verkligen att göra headers =)


Tips på några olika headers:

             

Av Mandy Wollersheim - 24 juni 2011 22:38

Förresten...oj ja liksom glömde bort en sak. Sminkade mej med jordgubbe sminkningen idag och men den blev mycket bättre idag:

   

Har funderat på att lägga upp fler olika sminkningar som jag har gjort. Låter det som en bra idé?! KOMMENTERA!!

Av Mandy Wollersheim - 24 juni 2011 21:53

Wow vad jag är trött!! Har varit en helt underbar kväll med släkt och vänner, god mat och dryck ;P Här kommer en hel radda med bilder:

                             

Ja här va då lite bilder från kvällen hos farmor och farfar. Nu ska ja kolla Heartland och sen ska ja fösöka sova lite även fast att Calle på området ovanför oss har fest ;P hehe bra musik spelar han iallafall!!


Hade gött

MVH

Miss StreetRace


Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards