streetraceisalifestyle

Alla inlägg under juni 2011

Av Mandy Wollersheim - 16 juni 2011 21:49

Hallåja =)


Som ni ser så har det hänt lite saker på bloggen idag och igår. Jag har baland annat skaffat mej en header med bloggens titel så namnet lyfts fram lite bättre. Sen har jag även bytat bakgrunden så att den passar tillsammans med headern. Sen har jag även bytat textbakgrunden så att den matchar text färgen i headern. Änsålänge har bara en person röstat på vad dom tycker om bloggen men det var possitivt så det är bra. Tack till dej som har röstat possitivt!!


Jag har jobbat sista dagen med mamma idag. Det känns skönt att äntligen få lite sovmorgon och slippa gå upp 04:30 och dra till jobbet. Imorn ska jag sova minst till klockan 09:00 och sen ska ja fixa till mej för mamma, farmor och jag ska nog åka och köpa present till min kusin som har fest på Lördag.


Efter jobber idag så fick jag en impuls att jag skulle klippa håret och det slutade med att jag kom hem med kort hår =) Det blev väldigt stor skillnad men det är skyggt och framförallt inte så varmt så det var med långt hår. Här kommer en före och efter bild:

   

FÖRE              EFTER


Efter bilden är ganska dålig men det bjuder jag på. Är osminkad och trött efter jobb plus att håret är nytvättat så det ser helt spikrakt ut. Det är inte så nu när det är tårrt och har lite hårspray med volym i sej. Nu är det ganska fluffigt =)


Nu ska ja snart kolla på nästa Johan Falk film. Det är Leo Gaut. Kollade den tredje Johan Falk filmen igår innan jag gick och la mej. Det var National Target.


Hade gött så ses vi när vi ses och hörs när vi hörs

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 15 juni 2011 15:56

Vilken av dessa Headerna tycker ni är bäst? Har försökt få fram en som verkligen är min stil.


Nummer 1:


Nummer 2:



Nummer 3:



Nummer 4:



Nummer 5:



Nummer 6:

           

Jag tänkte att jag gör så att jag skriver numret på Headern i en omröstning så kan ni röta vad ni tycker där :D Rösta nu så fingrarna glöder!!

Av Mandy Wollersheim - 15 juni 2011 14:36

Well hello there ;D


Nu är det så att jag har börjar tröttna på blogg designen så därför har jag bestämt mej för att ändra om lite. Ny header kommer att tillkomma när jag är färdig med den. Sen kommer nog bakgrunden till bloggen att ändras lite och kanske även färgen och text stilen. Jag ska försöka testa mej fram till bästa resultatet. Därför så kommdet att tillkomma och försvinna saker lite då och då de närmaste dagarna. Jag skulle bli jätte tacksam om jag fick lite tips från er läsare på vad ni vill se på bloggen. Något speciellt som ni vill att jag ska skriva om eller något som ni vill veta. Bara hör av er antingen i kommentar funktionen eller gästboks funktionen eller så kan ni skriva ett mail till mej på: SubaruImprezaDanny@hotmail.com


Tacksam för er hjälp. Tillsammans är vi oslagbara!!

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 14 juni 2011 19:51

Tjingeling pling plong.


Har jobbat idag på mammas jobb. Gick upp vi 04:30 imorse och har varit igång sedan dess så kan med nöjje säga att jag är sjukt trött. Ska snart gå och lägga mej. Ska upp samma tid imorgon och på Torsdag och sen har jag sommarlov :D Då ska det bli mycket badande och bilåkande!


Orkar faktist inte skriva sådär jätte mycket mer utan avslutar med att säga att jag fick choklad från Lindt idag. När jag kom hem så låg det ett litet paket med 2 choklad kakor i brevlådan. Dessa 2 chokladen var det:

      


Tack så hemskt mycket till Lindt som har varit så snälla att skicka dessa till mej. Ska baka något riktigt smarrigt med chokladen på Torsdag kväll eller någon dag efter det.


Nu drar jag iväg. Hade gött.

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 13 juni 2011 14:51

Hej hej alla mina underbara blogg läsare!


Hoppas att ni har haft en underbar helg och att ni är något så när utvilade. Vissa av er har sommarlov, andra ska sommar jobba och några ska precis som jag fundera på vad dom ska göra nu när "räkmacke livet" a.k.a skolan är över och man har tagit studenten. Om jag ska va ärlig så är det skit svårt att veta vad man ska göra efter studenten. Hur fan ska man veta vad man vill göra med sitt liv när man är typ 19 -20 år?!?!


   

Jag vet vad jag vill göra. Jag vill bli Ordningsvakt eller Väktare men jag vill vänta några år med att utbilda mej till det. Jag tycker att det är ett så allvarligt jobb att man måste ha fått lite skinn på näsan av livet innan man ger sej in på det. Det är kanske inte alla som tycker som jag men tänk dej själv att du som 20 eller 21 åring står som vakt i dörren till en nattklubb och så kommer det en jätte full 45 åring och du säger till denna att tyvärr så får du inte komma in. Då blir ju svaret direkt att du som 20 åring inte ens är torr bakom öronen för att stå där du är. Och att 45 åringen visst får komma in eftersom att den är äldre. Förstår ni vad jag menar?! Därför så ska jag vänta tills jag är lite äldre. Fyller 20 om ungefär 139 dagar och jag ska vara ärlig och säga att jag känner mej inte mogen nog för att utbilda mej till något så seriöst så tidigt i livet. Nej utan jag vill vänta min 4 eller 5 år till.


Det finns en blogg som jag kikar in på minst 4 gånger om dagen som jag skulle vilja rekomendera till er andra som läser min blogg. Även om ni inte är intresserade av att bli Ordningsvakter. Killen eller mannen som skriver denna bloggen har verkligen hjärtat på rätta stället och han verkar att vara en riktigt mysig person. Han är jätte duktig på att förklara lagarna och paragraferna så att man förstår vad han menar. Jag har lärt mej jätte mycket från hans blogg. Bloggen jag pratar om är http://www.ovblog.se/ Han är ordningsvakt och har valt på ett väldigt proffsigt sätt att förklara vad det är han arbetar med utan att röja någons identitet. Jag rekomenderar er att klicka in till honom och läsa lite!!


Oj vad jag fick fingrarna till att skriva mycket nu. Tror jag ska gå och titta på Johan Falk - GSI. Jag är totalt uppslukad på allt som har med poliser och säkerhetsfolk att göra som ni kanske förstår. Mina favorit film serier är följande: Nr3 - Beck, Nr2 - Wallander och på första plats med guldstjärna kommer Johan Falk. Jag älskar Johan Falk filmerna och Jacob Eklund är ju så jävla snygg!! Men de hör inte till saken men jag gillar honom som polis eftersom han är så frammåt. Han säger vad han tycker och tänker och tycker inte andra personer samma som honom så är det typ synd om dom :P hehe Jag är så besatt av Johan Falk filmerna att jag köpe alla 9 filmerna förra veckan. En box med de 3 första filmerna: Noll Tollerans, Livvakterna och Den tredje vågen.

 

Efter dessa tre filmerna som är lite som tre introduktions filmer så kommer det sex filmer till: GSI-Gruppen för särskillda insatser, Vapenbröder, National Target, Leo Gaut, Operation Näktergal och De fredlösa

           


Nu ska jag ta mej ut i köket och fixa till lite kaffe och sen blir det den där filmen jag nämnde innan ;P Jobb imorn till Torsdag med mamma <3


Vi hörs och syns

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 11 juni 2011 00:13

HEJ HEJ!!!


Precis som överskriften säger så har jag tagit studenten!!! Najs Najs. På grund av en massa student fixande så har uppdateringen på bloggen verkligen sugit och det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för. Jag ska försöka skärpa mej nu när allt börjar återgå till det normala. Här är några bilder från studenten som jag har fottat med min kamera. Fler bilder med mer text kommer imorgon. Är för trött för att orka skriva om allt idag :D

                     


Bilder från min student fest och presenterna kommer imorgon tror jag. Är lite för trött i huvudet för att skriva idag. Ska även fira med några som inte kunde komma igår så festen håller i sej. Tur då att man var smart nog att endast dricka Linas litauiska "Läsk" som var på 8,1% igår ;P hihi vi hade kul efter 1 Liter var igår iallafall!! Hahaha


Här är bilder som brossan har fottat på utspringet och lite annat :D

                                                                                                                               

Här är några bilder från kvällen som jag har fottat. Tillexempel min fina tårta som jag och Netty gjorde på typ 30 minuter :D

          

Hade gött så ses vi när vi hörs och hörs när vi ses när ja återkommer fler bilder :D

MVH

Miss StreetRace



Av Mandy Wollersheim - 8 juni 2011 13:33

Tjena bloggizzar!


Har inte gjort många knop idag. Är fortfarande förkyld ända ut i tåspetsarna. Är riktigt sur för jag älskar att paddla och det skulle vi göra med skolan idag men inte fan kunde jag vara med :´( Skulle seriöst vilja sätta mej och börja gråta för så trött är jag på att vara förkyld nu!! Jag kommer med all säkerhet att vara förkyld på min student på Fredag för det finns ingen chans i världen att jag hinner bli frisk tills dess. FAN! Ahja jag får göra det bästa av situationen. Haha sitter faktist och skrattar lite nu åt vad jag har skrivit för det låter så jävla ynkligt XD hahaha Iallafall så är jag förkyld and that´s that! Kan inget annat göra än att spara rösten och hosta försiktigt så att jag inte hostar sönder lungorna. Vissa gånger när jag hostar så känns det seriöst som att jag ska hosta upp min inälvor! *SPLAT* Oj shiiit va va de? O_o haha de va bara min inälvor! XD hahahahahaha


Imorn är det betygsutdelning i kyrkan och jag har ingen som helst aning om vad jag ska ha på mej! Jag har bestämt mej för att jag iallafall ska ha vita jeans men vad ska jag ha till det?! Haha vilket världsproblem jag har XD hahaha så patetiskt! Jag låter verkligen som en total tjej nu. Jag vet att jag är en tjej men jag brukar bete mej som en kille så detta känns så jävla fel. Brukar aldrig bry men om vad jag tar på mej utan brukar ta det som känns bekvämt men nu måste det ju vara lite snyggare eftersom vi ska till kyrkan och allt :/ De står just nu mellan en svart kort klänning till Jeansen, ett långt turkost linne och Jeansen eller en rosablommig enarmad tröja och jeansen. Men sen är fråga vad man ska ha utanpå. Kommer det att regna eller kommer det att va fint väder. Tar nog en kofta tror jag.


Nu ska jag fylla på min kaffekopp och sen ska jag kolla på "Retur to the blue lagoon". Hade gött

MVH

Miss StreetRace

Av Mandy Wollersheim - 7 juni 2011 22:41

Tjena! Har tänkt på en sak nu några dagar och det är följande: Vill ni att ja ska lägga upp film i bloggen? Asså filmer som jag har kollat på och som jag gillar. Det finns ju vissa sidor där man kan få en sån där infogningskod. Ni kan väl kommentera vad ni tycker.

Tacksam för era kommentarer! Tillsammans blir vi bättre!!

MVH

Miss StreetRace

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards