streetraceisalifestyle

Alla inlägg under september 2011

Av Mandy Wollersheim - 6 september 2011 17:11

Har varit hos sjuksköterskan idag och fått bettet kollat. Hon visste inte vad det var men hon sa att det var bland de största svullnader hon sett :S Hur som helst så packade hon in hela knäet med kompresser dränkta i alsollösning och sen ett bandage runt hela knäet och sen en bandagestrumpa utanpå det XD haha så här ser jag ut:

Om det inte har blivit bättre tills på Torsdag eller Fredag så ska jag dit igen. Vi får väl hoppas på det bästa.


Orkar inte skriva mer. Det är mänskligt att vara trött... 

Av Mandy Wollersheim - 5 september 2011 17:59

Idag har jag varit på jobb som alla andra dagar. Har mest varit sällskap och gjort mat. Jag är ju faktiskt anställd för att hjälpa till och hålla sällskap. Det är ju det en personlig assistent gör. Vädret har inte precis tillåtit att vara ute. Det har regnat exakt hela dagen!! :/ Inte så kul men då kan man lösa korsord, titta på tv, lyssna på historier från deras barndom och spela kort =) hihi


Från det ena till det andra så ska jag förklara rubriken. Såhär ser mitt högra knä ut:

Det är ett djurbett av något slag och det gör så att min knäskål hoppar ur led och viker sej inåt :S Pappa säger att det kan vara den läskiga spindeln från igår som har bitit mej men det hoppas jag verkligen inte för bara den tanken att spindeln kan ha varit på mej gör mej nästan panikslagen :/ Hur som helst så gör det fruktansvärt ont och jag kan knappt gå så imorgon ska jag nog åka till min husläkare och få det undersökt. Tills vidare så har jag fått hjälp av vår snälla granne. Hon smorde på något på bettet och sen så fick jag tabletter som ska dämpa reaktionen.


Nu ska jag kolla The Flying Doctors igen och sen ska jag försöka sova på mina nya kuddar som jag köpte på Jysk idag =)


Hade bra   

Av Mandy Wollersheim - 5 september 2011 00:13

Har precis haft en mega stor spindel på garderobsdörren på mitt rum. JAG MENAR VERKLIGEN MEGA SPINDEL!!! Den va stor som min knytnäve!! Efter att ha rusat ut i köket i panik och sedan återkommit till rummet stående med en flugsmälla i sängen gråtandes hysteriskt i 30 minuter så är den äntligen död! Fattar ni hur rädd jag är för spindlar?! Känner fortfarande att hjärtat skenar som fan men är tillbaka SITTANDES i sängen vid datorn. Lär inte bli mycket sömn inatt inte! :´( Hur som helst så är jag ändå stolt över mej själv att ja lyckades döda den och få ut den från mitt rum!


Det finns många saker som jag inte är rädd för men stora spindlar är jag psykiskt jävla rädd för!!! Om jag ser dom på långt håll sittandes på typ en vägg eller något så är det ändå okej att dom är där men när den kryper bredvid mej utan att jag vet om det då är det fan panik som gäller. Jag vet att vissa av er som läser detta kommer att sitta och gapskratta vid era datorer och vara tvungna att torka ögonen från skratt tårar när ni läst färdigt och jag förstår er! HAHA det är hysteriskt roligt nu såhär i efterhand men inte just then and there. 

 

En sånhär va de fast mycket större. Denna bilden kommer från Google.

Aja jag får väl kolla några avsnitt till av The Flying Doctors och se om jag kan lugna ner mej så mycket så att jag kan krypa ner i sängen och sova lite sen.

Av Mandy Wollersheim - 4 september 2011 19:10

Dagen idag har som rubriken säger bestått av att åka cabbe med pappa och brossan. Vi hamnade på JULA i Hyllinge där vi köpte lite olika saker. Jag köpte elektriska värmeljus :D haha dom var jätte kolla och om man har dom i en ljushållare och sitter 1 eller 2 meter ifrån så ser det ganska verkligt ut och man behöver inte vara rädd att bränna ner huset XD


När vi kom hem så blev det att pappa och brossan rensade stuprännorna. Här kommer några galna fotton:

         


Nu ska jag kolla på The Flying Doctors igen och njuta av det sista av helgen. Imorgon blir det jobb igen hos min underbara farmor och farfar  

Av Mandy Wollersheim - 3 september 2011 20:26

Orkar verkligen inte skriva någon superlång novell idag. Har precis käkat kvällsmat och känner mej uppblåst som en jävla spärrballong!! HAHA Kvällsmaten blev grillad kyckling inlindad i baccon. Eftersom jag inte äter kyckling så fick jag ett annat alternativ i form av Tacos :D MUMS MUMS


Har varit ute och åkt cabbe idag men resten av familjen. Tog några bilder och dom kommer här:

 

Vi stannade till i någon hamn någonstans men jag kommer inte ihåg namnet på den ;P haha 


Nu ska ja kolla The Flying Doctors <3

Hade gött

Av Mandy Wollersheim - 2 september 2011 16:42

Jaha idag har jag varit på jobb som alla andra dagar och jag har även gått ut med att det är min famor och farfar som jag är personlig assistent till. Kan egentligen inte komma på varför jag har hållit det hemligt innan men nu är det iallafall ute i det öppna. Det är nog därför som jag ÄLSKAR att gå till jobbet, eftersom jag vet att jag får spendera HELA dagen med min älskade farmor och farfar!! =) *BIG HAPPY SMILE ON THAT!*


Efter jobbet så åkte jag och mamma till Ängelholm för att handla lite. Var en del saker som vi behövde. Jag passade på att köpa en bukett med röda rosor och vita liljor, en gravlykta och 5 burkar med energi dryck. Buketten med blommor och gravlyktan körde vi och satte på min kompis och hans pappas grav. Dom "firade" 2 år den 16 Augusti. Här kommer lite bilder:

 

Min mammas låtsas pappa ligger i minneslunden så fick med en bild på den också. 


Över till energidrycken. Köpte som sagt 5 nya burkar till min samling. Det var följande: X Ray - Cola, X Ray Original, X Ray - Pinkgrape, X Ray - Juicy Mango Orange Passion och X Ray - Juicy Pomegranate Cranberry


 

Dom fick alla vars en plats i min samling:

Syns det att jag samlar på Energy Drink burkar? Eller att jag samlar på Subaru och EVO? Hehe Galen lite brud ni har här ;P  Har även en hylla full med RedBull. Fler bilder kommer här:

   

Såja de va nog alla. Nu ska ja hålla helg. Ciao :D 


   

Av Mandy Wollersheim - 1 september 2011 20:54

Ibland undrar jag varför man inte kommer överens med en viss person. Det kan vara ens mamma, pappa, syster, bror, farbror, faster, farmor, farfar, mormor, morfar eller bara en så kallad klasskompis eller jobb kompis. Det kvittar hur mycket man än försöker så fungerar det inte och vad man än gör så är allt det man gör fel. Jag har en sån person men jag tänker inte nämna några namn eller om vi är släkt eller inte. Ni som känner mej väl vet vem denna människan är. Ibland så fungerar vi hur bra som helst ihop och andra gånger så ska man vara glad om båda 2 överlever. Jag vill bara säga att det INTE är min bror jag skriver om!


Hur som helst så behövde jag bara skriva av mej lite för att få ut min inre ilska. Nu ska jag leta vidare efter coola live wallpaper till min mobil. BTW så ÄLSKAR jag min mobil 


Förresten så vill jag bara meddela att jag inte har glömt att jag lovade ett Bloppis inlägg förra veckan men det har varit så mycket som har hänt. Ska se om jag kanske hinner fixa det i helgen men denna gången så lovar jag inget!


Hade bäst =) 

Av Mandy Wollersheim - 1 september 2011 14:33

Idag har jag inte mått så bra så stannade hemma från jobbet. Har bara legat i sängen hela dagen. Känns inget kul alls. Jag ville ju jobba idag. Jag älskar ju mitt jobb :-)Hur som helst så orkar jag inte skriva mer nu. Men jag måste få säga att jag älskar attkunna blogga via mobilen :-PHade bäst så hörs vi.

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards