streetraceisalifestyle

Alla inlägg under september 2011

Av Mandy Wollersheim - 23 september 2011 21:10

KVÄLLENS HUMÖR: På topp

KVÄLLENS KLÄDER: Arbetsbrallor och Dunlop linne

KVÄLLENS FRISYR: Uppsatt

KVÄLLENS SMINK: Inget

KVÄLLENS VILL HA: Brendan Fraser 

KVÄLLENS BORDE: Brendan Fraser

KVÄLLENS PLANER: Kolla film, internet och sen sova

KVÄLLENS ROLIGASTE: Går inte att förklara med ord. Måste ses. Men jag kan försöka: Klättrings scenen i journey to the center of the earth. När Brendan tror att han ska dö XD haha Så jävla kul!! 

KVÄLLENS TRÅKIGASTE: Vet inte

KVÄLLENS LÄNGTAN: Efter min Baywatch DVD collection och min klocka. Dom kommer närsta vecka :D

KVÄLLENS FUNDERING: De e jobbigt att fundera XD

KVÄLLENS LÅT: And the band played Waltzing Matilda med Johnny Logan och




KVÄLLENS ORD: Luktar det inte kattskit här inne XD hahahahahaha

Av Mandy Wollersheim - 23 september 2011 17:54

Wow för en gångs skull så har jag ingen aning om vad jag ska skriva. Jag är helt tom i huvudet, tommare än vanligt vill säga ;P haha Det är ju Fredag idag och vädret har varit super dåligt med några små inslag av solskurar. Man känner ju inte precis för att göra något alls. Jag har funderat på att köra en LITEN bloppis imorgon med lite olika småsaker så det blir nog inga kläder. Har lite smycken och smink och sånt jag skulle se om det fanns folk som var intresserade. Problemet är bara att jag SUGER på att räkna ut fraktkostnader och sånt.


Förresten så för att byta ämne så kommer det ju en satellit som ska ramla ner från himlen idag. Man vill ju inte precis bli träffad av den :S http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2569763/nasa-satelliten-kan-landa-i-sverige-i-natt Jag har alltid varit intresserad av sånt som har med rymden och satelliter och göra så jag tycker att det är ganska spännande fast att det är läskigt när man inte vet vart den ska slå ner.


Hade gött och bokstavligt talat: SE UPP!!! HAHAHA

Av Mandy Wollersheim - 22 september 2011 17:46


Jaha har inte något speciellt roligt att skriva om idag faktiskt. Har varit på jobb och där va det ungefär som vanligt. Gjorde frukost och middag, tittade på Magnum och Hem till gården. Utöver det så rensade jag och farmor bort gamla äpplen och päron från rabatten. Dom hade ramlat ner från träden :D hehe Förutom det så var vi och slängde skit uppe på återvinnings platsen i Hjärnarp. Det kan ju behövas ibland. 


När jag kom hem så fick jag ett ryck att jag skulle baka muffins idag igen och det gjorde jag. Resultatet kommer här:

 

Dessa kallar jag My littel ponny muffins :D 


Efter muffins bakningen så gjorde jag julkort. Det är ju faktiskt den tiden på året som är på G! Kommer lägga upp bilder på korten här när dom är klara med priser och allt så ni får gärna beställa om ni vill :D


Nu drar jag iväg och kollar Blue Water High.

Hade gött

Av Mandy Wollersheim - 21 september 2011 19:48

KVÄLLENS HUMÖR: Glatt :D

KVÄLLENS KLÄDER: Dunlop linne och mysbyxor

KVÄLLENS FRISYR: Uppsatt

KVÄLLENS SMINK: Inget

KVÄLLENS VILL HA: Pengar

KVÄLLENS BORDE: Duscha men orkar inte :/

KVÄLLENS PLANER: Kolla Blue Water Hign och sen sova

KVÄLLENS ROLIGASTE: När pappa sa att Per Unkel var död och jag sa: Det har han varit hela dagen XD

KVÄLLENS TRÅKIGASTE: Att det inte är Fredag idag

KVÄLLENS LÄNGTAN: Sängen ;P 

KVÄLLENS VÄDER: ÖSREGN

KVÄLLENS BEROENDE: KAFFE

KVÄLLENS ORD: Fest hos Mange

Av Mandy Wollersheim - 21 september 2011 16:07

Jaha nu kommer jag börja detta inlägget med att klaga sjukt mycket på vädret. Alltså jag gillar hösten, mest eftersom jag fyller år då, men när det regnar EXAKT hela dagen och flera dagar i sträck då börjar jag faktiskt att tröttna. Inte för att jag har något speciellt utomhus jobb men det hade ju varit kul att kunna gå ut lite och få luft utan att känna sej som en sjödränkt råtta!! Visst ni tänker säkert att eftersom jag jobbar hos min farmor och farfar så ska jag inte klaga. Okej jag förstår vad ni menar men hur kul är det när dom behöver handla och man vet att man måste gå till Arons (ICA) fast att det vräker ner ute?! Inte särskilt kul.


I alla fall så har det varit en ganska så lugn dag idag. Började morgonen som alla andra morgnar med kaffe och Nyhetsmorgon. Hade även tänt mina "värmeljus". Dom går på batteri ;P haha

 

Jag och farmor har bakat 2 äpple pajer och förutom det så har vi hängt tvätt :D

Vi har även hunnit med förmiddags kaffe som så klart bestod av just kaffe men även mina muffins som jag bakade igår.


Från det ena över till det andra så har jag nog glömt berätta att jag slog skallen i badrumsskåps dörren natten till igår så nu går jag runt med värsta Harry Potter ärret i pannan XD

 


Okej för att byta ämne ännu en gång, dock sista, så har jag modifierat men Dunlop t-shit idag. Fick den på ELMIA men har inte använt den så mycket för jag gillar inte tröjor. Jag föredrar linnen så idag gjorde jag om tröjan till ett linne istället och nu sitter jag men den på mej och känner mej hur nöjd som helst :D YEAH 

Såhär såg den typ ut innan fast med svart runt halsen och armarna :D 


Nu drar jag

Over and Out 

Av Mandy Wollersheim - 20 september 2011 20:00

1. Hur gammal är du om fem år? - nästan 25 år

2. Vem var den sista du träffade? - Mamma :P

3. Hur lång är du? - Uppifrån och ner

4. Vilken var den senaste film du sett? - Fast Five

5. Vem ringde du senast? - Pappa

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? - "OK" pappa

7. Var är dagens planer? - Sova ;P

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - SMS

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Gifta

10. När såg du senast din mamma? - Typ 1 minut sedan

11. Vilken ögonfärg har du? - Blå

12. När vaknade du idag? - 06:00

13. Har du någon gång hittat en katt? - jepp hon ligger i soffan nu typ 7 år senare <3

14. Vilken är din favoritplats? - BILEN!!

15. Vilken plats föredrar du minst? - Affärer eller trånga platser med mycket folk

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - På ett Väktar/Ordningsvakts pass med mina 2 poolare :D

17. Vad skrämde dig som barn? - Att folk skulle dö från mej

18. Vem fick dig att skratta senast? - Siggi och Skrollan (katter)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Nä men tyvärr så har ja ändå ingen :/

20. Har du stationär eller bärbar dator? - Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Sport BH och trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen? - 7

23. Hur många landskap har du bott i? - 1

24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Japp

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota

26. Är du social? - Är jag väl

27. Vilken är din favoritglass? - Cartedor Chocko chip muffin <3

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? - Köpt en Subaru och massa NOS <3 hehe

29. Tycker du om Kinamat? - Sådär

30. Tycker du om kaffe? - Yeah sen ja va 8 år gammal

31. Vad dricker du till frukost? - Kaffe

32. Sover du på någon särskild sida? - Vänster helst med huvudet in mot väggen

33. Kan du spela poker? - Yeah

34. Tycker du om att mysa? - Beror på 

35. Är du en beroendemänniska? - Aa när de kommer till bilar och Kaffe

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - mm

37. Vill du ha barn? - JA

38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska, Tyska och Ryska. Även lite Norska och Danska

39. Har du någonsin åkt ambulans? - NEJ

40. Föredrar du havet eller en pool? - Beror på

41. Vad spenderar du helst pengar på? - Det jag vill köpa XD

42. Äger du dyra smycken? - Ja. Ett guldkors halsband och min farmors mammas vigselring

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - De du...

45. Vem är den roligaste människan du känner? - Min bror XD

46. Välj ett ärr på din kropp? - Just nu...Pannan XD HAHAHA

47. Vad har du för ringsignal? - Motorljud från en Subaru <3

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Ja några stycken

49. Flirtar du mycket? - NEJ

50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Vet ej

51. Kan du byta olja på bilen? - Meh hallå klart ja kan!

52. Har du fått fortkörningsböter? - Nä XD

53. Vilken var den senaste bok du läste? - Baristas - andra boken

54. Läser du dagstidningen? - Ja på internet ;P

55. Prenumererar du på någon veckotidning? - Räknas Gatbilar.se fast att det är en typ månadstidning?! :D

56. Dansar du i bilen? - Ahfan!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - 96.1 The Edge

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Mitt kontonummer 

59. När var du i kyrkan senast? - Typ 2 veckor sedan

60. Vilka personer utmanar du? - DEJ som läser detta ;P

Av Mandy Wollersheim - 19 september 2011 18:53

Dagens jobbuppgifter har inte varit särskilt jobbiga. Var i stan och hämtade ut medicin men fick inte all medicin som dom skulle ha för den ena var man tvungen att ringa om att man skulle ha dagen innan så den kommer först i morgon men pappa hämtar den så farfar slipper vara ute och köra.

När vi kom hem efter äventyren i stan så gjorde vi pizza till middag och som vanligt drack vi svagdricka till. Inte förrens idag så har jag verkligen förstått att jag typ är som en alkoholist eftersom svagdricka räknas som lättöl då den innehåller 2,0 % alkohol. Oops :S haha

Här är några bilder på farfar när vi fjantade oss XD

Farmor tyckte också att det var kul men hon försökte att inte visa det XD haha Jag anar ett gapflabb på G HAHA

När jag kom hem så fick jag ett ryck att jag skulle göra regnbågsmuffins och resultatet blev följande:

 

Receptet är vanlig sockerkaka i dubbel sats och att man sen dela smeten i så många färger som man vill ha och sen färgar de enskilda smeterna med karamellfärg :D 


Nu drar jag

Over and Out   

Av Mandy Wollersheim - 18 september 2011 23:45

I mellan allt regn här i blöta Skåne så kommer det faktiskt...kan ni gissa...MER REGN!!!!

Jaha vad ska man säga om detta? Inte vet jag men det är lika bra att välkomna det med öppna armar för det kommer inte att försvinna på några 5 minuter inte!


Så vad gör DU när det regnar? Själv sitter jag just nu och tittar på Blue Water High Season 3 som är en av alla mina favorit serier :D hehe Snart blir det sängen, om ungefär 1 timme eller så, för det är ju faktiskt jobb som står på schemat imorgon. Blir dock inte väckt förrän vid 07:30 så det är ganska chill faktiskt.

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards