streetraceisalifestyle

Alla inlägg under september 2011

Av Mandy Wollersheim - 14 september 2011 07:10

Sitter i soffan och tittar på Vakna! med The Voice. Har känt mej krasslig ända sedan i Måndags. Känns inte så kul men men jag överlever. Har i alla fall varit hemma igår och ska vara hemma idag. Orkar inte skriva mer. Nu vet ni i alla fall varför jag inte är aktiv.

 

Hur som helst så blåser det satan i gatan här och har gjort både igår, inatt och nu hela morgonen. Katja är ju över oss som ett spöke i en mörk gränd!


Blås inte bort så lovar jag att uppdatera bloggen så fort jag mår lite bättre vilket jag hoppas är snart.

Av Mandy Wollersheim - 11 september 2011 16:35

1. Vilket är ditt mellan namn? - Anna och Mandy

2. vilken tid gick du upp i morse? - 15:00

3. är du i ett förhållande nu? - Yepp...med min säng

4. om ja, hur länge har ni varit tillsammans? - Hela mitt liv

5. vem var du tillsammans med före det? - Ingen

6. får man fråga varför det tog slut - Hur kan de ta slut med INGEN? :D

7. Tycker du om någon nu? - Många

8. vem vet mest om dig? - Jag själv ;P

9. Vad gör du på fredagskvällarna - Sitter brevid datorn och kollar film

10. bästa filmen du någonsin har sett? - The Fast and The Furious filmerna

11. har du pussat motsattkön? - Japp

12. har du någonsin varit full? - Jupp

13. har du testat droger? - NEJ

14. röker du? - Nej

15. snusar du? - Bara när ja sover XD

16. saknar du någon just nu? - Några stycken

17. hur mår du idag? - Bra

18. hur många tabletter tar du dagligen? - Inga

19. vad gjorde du för exakt ett år sen? - Hur fan ska ja komma ihåg de?!

20. bästa minnet från sommaren? - Studenten

21. senaste landet du besökte bortsett från sverige? - Tyskland och Danmark

22. när var du där? - Innan sommaren

23. är du rasist? - Absolut inte!

24. har du helt svenskt ursprung? Både och

25. om nej, vart kommer du ifrån? Tyskland

26. föredrar du svenska eller utländska tjejer/killar? - Både och

27. ser du fram emot någonting just nu? - Tyskland till jul

28. sköter du skolan? - Går inte i skolan

29. vad hade du för betyg förra terminen? - bra 

30. vad är det bästa du fått på ett prov? - MVG+

31. vilket ämne var det? - Kommer inte ihåg

32. har du fått ig på ett prov? - jupp

33. Har du spelat/spelar du i ett band? - Nej men har gjort

34. Anser du dig vara intelligent? - Beror på ämne

35. vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? - Vet inte är inte död än

37. har du mått jättedåligt psykiskt? - Lite lätt ibland som alla andra

39. har du haft sömnproblem? - JA

40. hur ofta gråter du? - När jag känner att jag behöver de

41. vad gör du när du mår dåligt? - Låser in mej på toa

42. vart vänder du dig för att prata när du mår dåligt? - Min bror eller någon av mina RIKTIGA vänner

43. vill du ha tillbaka någon av dina ex? - Eh..NEJ

45. vilken skola? - Söndrebalg och Framtidsgymnasiet

46. har du varit otrogen någon gång? - NEJ 

47. har någon varit otrogen mot dig? - Nej

48. är du stolt över dig själv? - Ja det är jag!

49. vad får du ofta komplimanger för? - Mina blå ögon

51. har du lätt att få folk att skratta? - haha japp jag är en vandrande cirkus

52. cider eller öl? - båda men beror på vilken sort

54. har du några talanger? - Sjunga och är flexibel

55. vet du om någon är kär i dig? - ...

56. är du bra kompis med ditt/dina syskon? Aa <3

58. vad står det i ditt senaste sms? - Jupp de gjorde du

59. hur lång är du? - Hela vägen uppifrån och hela vägen ner. Hade jag varit kortare så hade jag inte nått ner till marken!

60. Har du svarat ärligt? - Yes box låda kartong

Av Mandy Wollersheim - 11 september 2011 00:33

Haha älskar att man så lätt kan misstolka min rubrik till detta inlägget XD haha hur som helst så sitter jag och brossan i min säng (GÖR DOCK INGET SNUSKIGT MED VARANDRA). Brossan spelar spel på min mobil och jag sitter här vid datorn. Det kallar jag kvalitets tid med sina syskon. Vi behöver inte ens prata. Man behöver inte prata för att umgås och när man inte behöver prata för att umgås då vet man att man har en bra relation! Vi har kul tillsammans och det är det viktiga. Just nu sitter han och spelar alla mina bilspel som jag har på mobilen och det kan jag säga att det är ganska många eftersom jag är totalt fucking galen i bilar :D hehe som ni redan vet vid det här laget om ni är trogna läsare här på bloggen.


För att övergå till något annat så har jag en överraskning till bloggen idag, det är ju faktiskt Söndag morgon redan, men jag säger inte vad det är utan det får ni veta när allt är klart. Hehe sug på den karamellen ;P


Förresten så tänkte jag ha frågelåda igen så bara ös på med era frågor. Börjar dock tröttna på oseriösa frågor som tillexempel denna jag fick förra veckan:

Jag kan ju ALDRIG I HELA MITT LIV tro att denna människan menar allvar med det den skriver. Och om det nu skulle råka vara så så är jag ledsen att jag har sårat dina känslor men eftersom frågorna kan läsas av ALLA som läser min blogg så tror jag inte att den är äkta.


Jag vill ha lite mer halv seriösa frågor. Sånt som är kul och spännande att svara på så shoot

 

Av Mandy Wollersheim - 10 september 2011 20:20

Jaha som ni har märkt så glömde jag att skriva igår. Hade fullt upp med en massa annat och startade inte datorn på hela dagen. Startade datorn först i morse vid 01:30. I alla fall så var jag med syster yster Pernilla i Ängelholm igår. Vi kollade lite affärer och sen tog vi en fika på Graffiti Café.

Sen senare på kvällen så mös jag i sängen med en av mina älskade katter Sigrid även kallad: Siggi Mummi Snuttis Fluff Fluffy Puffe Snuttegull och massa fler namn :D



Idag har jag sovit nästan hela dagen. Det är ganska skönt att göra det ibland så att man kan få bli helt uppvilad och utvilad. Sov fram till 12:30 och sen låg jag i sängen och lyssnade på musik i mobilen fram tills vid 14:00. Sen körde jag och mamma till Arons för att handla. Det var ju bara vi 2 hemma för pappa och brossan dom lyllosarna var på Ring Knutstorp och tittade på STCC. Jag ville också men det var bara dom som fick fribiljetter. Brossan fick för att han går fordon och pappa fick för att han hjälper dom med deras datorer.


Efter att vi hade handlat så körde mamma och jag hem och lagade mat. Hon värmde färdig pytt i panna och jag gjorde lasagne från grunden på mitt eget sätt. Gjorde nämligen den med Taco köttfärs istället för annan vanlig köttfärs. Blir bättre smak då!


När jag nästan var klar med lasagnen så kom pappa hem och vi undrade så klart var brossan va. Han var ute och åkte i Bennys bil och pappa skulle ut och köra med cabben senare så vi väntade på att maten skulle bli färdig och sen så slevade vi i oss lasagnen på stående fot och sen bar det av med cabben. Hämtade upp brossan hos farmor och farfar för hade Benny kastat av honom i farten XD haha nä men skämt åsido ;P Benny bor ju typ granne med farmor och farfar.


Första stoppet blev Kattvik och där passade jag på att ta lite bilder med mobilen:

     

Efter det så åkte vi till Hovs Hallar och gick lite på dom fina stigarna. Hel vilda brossan blev så galen så han gick hela vägen ner till vattnet. Han klättrar som en annan babian svingar sej bland grenarna XD hahaha

   

Sista stoppet blev Torekovs hamn där vi köpte glass. I alla fall alla utom pappa för han köpte cigaretter och sen så snyltade han glass från alla oss andra haha

 

Här är en bild på mammas glass som hade en väldigt mysko utformning:

Förövrigt så att vi på träbänkar och åt glassen och jag skulle släppa en LITEN ljudlös fis tänkte jag men den blev MEGA högljudd XD HAHA Vi skrattade så vi grät allihopa!  


Nu ska jag käka lite chips och dricka cola och titta på WRC Australia och sen ska jag nog titta på några avsnitt av The Flying Doctors =) 


Ha en trevlig Lördags kväll folket :D

Av Mandy Wollersheim - 8 september 2011 20:08

Var ute och fottade himlen och lite annat med brossan. Här kommer hans fotto från systemkameran:

                                                   

Här kommer mina fotton från min Samsung Galaxy Ace mobil:

                                       


Hade gött

Av Mandy Wollersheim - 8 september 2011 17:27

Jupp jupp ni gissade rätt om ni gissade att jag har varit på jobbet idag. Har inte gjort så mycket eftersom det har ÖSREGNAT nästa hela dagen. Det regnade konstant mellan 06:40 och 13:00!!! Seriöst! Hur sjukt är inte det?! 6 timmar och 40 minuter UTAN uppehåll! Det är fan helt jävla sjukt! Dagen har spenderats som sällskap framför TV:n. Har även gjort våfflor idag och det var nog väldigt uppskattat för farfar lyckades trycka i sej 5 eller 6 stycken! haha


Hittade för övrigt en liten minior scout bok som jag tänkte dela med mej av. Det är ju inte alla som vet att jag har varit scout i ganska många år!

                                                       


Nu drar jag ;P haha Hade gött :D

Av Mandy Wollersheim - 7 september 2011 23:14

Är det någon mer än jag som tycker att hösten verkligen är här nu?! Det har regnat här i nästan 2 veckor i sträck om man bortser från i Söndags när det var riktigt varmt och skönt. Visserligen så tycker jag om hösten men det behöver väl inte regna hela tiden bara för det.


Från det ena över till det andra...

...så fick jag brev från Helsingborgs Dagblad idag. Dom vill att jag ska sätta in en födelsedags annons i tidningen när jag fyller år. Tydligen så är det något dom brukar erbjuda gratis till personer som fyller 20 år =) Jaja vi får väl se. Det är ju några veckor kvar ;P haha


Nu ska jag titta färdigt på The Flying Doctors och sen ska ja sova. Bifogar en bild på det sötaste paret i serien:

Sam och Emma   

Av Mandy Wollersheim - 7 september 2011 19:08

Blev inget jobb idag på grund av att jag behövde vila mitt knä. Kunde inte ens gå på de när jag vaknade så bestämde mej för att en dag i sängen säkert skulle hjälpa och vet ni vad?! Det har hjälpt!! Svullnaden har lagt sej och det gör inte alls lika ont längre. Så jävla skönt asså. Har haft fruktansvärt ont innan.


Hur som helst så har jag inte gjort så mycket idag. Kollat lite TV och börjat på ett julkort. Jag säljer alltid julkort varje jul. Innan har jag köpt färdiga kort men förra året började jag att göra egna och det är så mycket roligare!! =) Kommer att lägga upp vissa kort här på bloggen när det närmar sej julkorts tid. Priserna kommer ENDAST att vara för materialkostnaden. Tar inget betalt för själva jobbet eftersom jag älskar att pyssla. De enda som kan tillkomma är fraktkostnaden om jag måste skicka kortet/ korten till dej =)


Nu ska jag kolla på Emmerdale och sen ska jag kolla på The Flying Doctors. Efter de ska jag sova så jag är fit for fight på jobbet imorgon.


Hade gött

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards