streetraceisalifestyle

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Vad är en bil för dej?

Av Mandy Wollersheim - 22 augusti 2012 15:50

Ja denna frågan har jag fått många gånger och därför har jag valt att skriva av mej lite här och innan du börjar läsa så vill jag bara varna för att det kanske bli ett långt inlägg. Då börjar jag nu:

 

För mej är inte en bil bara en bil utan som en partner. Jag skulle inte välja att vara tillsammans med vem som helst och ge dom mitt liv och min kärlek och samma är det med bilar. En bil behöver kärlek och omtanke precis som en människa. När en bil går sönder så behöver den få kärlek och omsorg för att sedan kunna fungera igen. En annan sak som jag vet att folk tycker är helt sjukt när jag säger det är att man äger inte en bil. Man tar hand om den och i gengäld så får man lyckliga minnen som man kan plocka fram ur minnet en regnig dag. Visst du betalar bensinen och andra kostnader men bara för det så äger du inte bilen för den väljer ändå om den vill starta eller inte ;P

 

Jag själv äger ingen bil då jag inte har något körkort än av personliga skäl. Tänker inte gå in på varför så fråga inte. I alla fall så när jag väl har mitt körkort och har köpt bil så kommer jag att behandla den som om den var mitt eget kött och blod. Jag är så sjukt förälskad i bilar och det finns inget bättre än en snyggt stylad gatbil. Som ni redan vet så är Lukas Koos min största idol och någon gång i mitt liv så vill jag försöka bygga om en Subaru Impreza WRX Sti. Bredda, sänka, sätta på snyggt kjolpaket, NOS, neon, feta fälgar och en stor jävla vinge :D Jag vill även vara den som gör jobbet själv för jag vill visa att jag kan. Visst kommer jag att behöva hjälp då jag inte är någon expert. Då kommer jag självklart att be om det när den tiden kommer.

 

Ja detta var ett ganska lagom inlägg och kommentera gärna vad du tycker.

Hade bäst// Mandy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 29 mars 2013 19:48

Hej! Det var längesedan jag skrev något här men det är ju inte så konstigt då jag har startat en ny blogg som finns här! Kika gärna in och lämna ett fotavtryck i gästboken :D Denna bloggen, StreetRaceIsALifestyle, kommer att fortsätta att exist...

Av Mandy Wollersheim - 18 mars 2013 20:27

Hej Hej! Ja nu är jag sjuk igen. Denna gången är det min stackars mage som spökar :/ Det är nog ingen maginfluensa för jag har inte kräkt men jag har ont i magen och jag kan se när magen krampar. Det är ju inte så att jag kommer att dö men jag mår ...

Av Mandy Wollersheim - 16 mars 2013 21:43

    Som ni kanske vet så suger jag riktigt mycket på att uppdatera här på bloggen för tillfället. Jag skäms men jag varken orkar eller känner för att uppdatera när det inte händer något uppdaterbart i mitt liv! I alla fall så är denna första bild...

Av Mandy Wollersheim - 13 mars 2013 10:31

Idag är det 2 år sedan min bror och en gemensam kompis till oss var i en svår bilolycka. Det kunde ha slutat med att jag förlorat min bror men det gjorde jag inte och det tackar jag gud för varje dag! Det finns ett långt inlägg om min bror här på blo...

Av Mandy Wollersheim - 8 februari 2013 16:11

Hej Hej! Jag vet att det var ett bra tag sedan jag var här sist och gjorde ett inlägg så nu tänker jag göra ett försök i alla fall :P hihi   Jag gissar på att de flesta som läser rubriken till detta inlägget undrar vad jag snackar om men det sk...

Translate

Fråga mej =)

54 besvarade frågor

Country counter

free counters

Från förr

Tidigare år

Omröstning =)

Vad tycker DU om min blogg?
 Bra!
 Vet inte!
 Dålig!

Ovido - Quiz & Flashcards